پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ق.ظ

۰

مصدق تا مرسی

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ق.ظ

یادداشت امروز روزنامه حمایت به قلم قدیری ابیانه
در علم روانشناسی، شناخت هر فرد پایه علم به عملکرد و تحلیل نوع رفتار اوست. در جهانی که اشتباه در شناخت، به اشتباه در عملکرد منجر خواهد شد، ارتکاب آن می‌تواند چه برای فرد و چه برای یک جامعه خطرناک باشد؛ به ویژه در جهانی که تضادّ منافع موجب بروز اختلافات گردیده است و سلاح‌های مخربی در دستان ظالمین و زیاده‌خواهان قرار دارد. از سوی دیگر، دشمنان تلاش می‌کنند خود را دوست جلوه دهند تا از این طریق به هر نحو ممکن به رقیب و دشمن‌ خود ضربه وارد کنند.  لذا دشمن‌شناسی از این منظر حائز اهمیت فراوانی است.
جایگاه این موضوع به حدّی است که یکی از شاخصه‌های فرهنگی‌ ملل گوناگون، آموزش ضرورت دشمن‌شناسی به کودکان آن جامعه در قالب داستان‌ها و حکایت‌ها است.
در فرهنگ ایرانی نیز، داستان‌های مختلفی به فراخور درک کودکان و نوجوانان نقل شده‌ و دشمنان به گرگ‌های درنده تشبیه شده‌اند. در ماجرای مشهور اسب تروا، یونیان پس از ده سال ناکامی برای تصاحب شهر تروا، با پنهان شدن در مجسمه اسب بزرگی وانمود کردند محاصره را رها کرده و آنجا را ترک کرده‌اند.
 ساکنان ساده‌لوح شهر اما، فریب خورده و مجسمه را به داخل شهر آوردند. شب‌هنگام، دشمن از تاریکی سود جست و با خروج از مجسمه، دروازه را گشوده و شهر را تصرف کرد.
از این روش، دشمنان جهان اسلام به خصوص صهیونیست‌ها به کرّات استفاده کرده‌اند. امروزه عرصه جنگ روانی، رسانه‌ها و قدرت جنگ نرم، عرصه اصلی تاخت و تاز قدرت‌هاست به نحوی که فریب افکار عمومی، به بازی گرفتن آنها و در نهایت کنترل رفتار آنان، به یک روش متداول در جنگ نرم تبدیل شده است.
 از این رو، رسانه‌های بیگانه به خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در راستای شبیخون فرهنگی، تماماً در خدمت این اهداف قرار دارند و به کشورها و ملت‌های مستقلی که در معرض این تهاجم هستند، فتنه‌هایی سنگین تحمیل می‌شوند تا بدون نیاز به حضور نظامی یا کاربرد سلاح، به اهداف خویش برسند.
انقلاب‌های مخملی و رنگین، یکی از نتایج جنگ‌های روانی است و فتنه سال‌های 78 و 88 در ایران نیز، نمونه‌ای از این تهاجم و فریبکاری است. یقیناً دشمن برای فتنه‌های بزرگتر بعدی در حال طراحی و برنامه‌ریزی است. این فتنه‌گری‌ها مسبوق به سابقه بوده، هم علیه جمهوری اسلامی ایران و هم علیه سایر ملت‌های مسلمان تداوم داشته و دارد. دولت محمد مرسی در مصر که پس از سال‌ها مبارزه علیه نظام دیکتاتوری مبارک به دست مردم به حکومت رسید، به دلیل اشتباه وی و اطرافیانش در شناخت دوست و دشمن، شکست خورد. مرسی اولین سفر خود را به عربستان اختصاص داد و این در حالی بود که حاکمان ریاض اندکی بعد، کودتا علیه حکومت وی را بانی شدند! ساده‌لوحی مرسی در شناخت دوست و دشمن باعث شد تا جان هزاران نفر از مردم و سرنوشت انقلاب مصر قربانی این اشتباه استراتژیک گردد.
در ایران، مصدّق، ماهیت آمریکا را نشناخت و آن را دوست تصور کرد تا جایی که در مبارزه با انگلستان به آمریکا اعتماد و تکیه کرد. نتیجه آن شد که حکومتش ساقط و ملت ایران گرفتار دیکتاتوری شاه و عقب‌ماندگی تاریخی گردید.  رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند خود را دوست اعراب معرفی کرده و ایران را به عنوان دشمن آنان بشناساند. گروه تروریستی داعش نیز سعی دارد شیعه و سنی را به جان هم انداخته و بدین ترتیب اصل و اساس اسلام را مورد هجمه قرار دهد. این در حالی است که مسلمانان با وحدت می‌توانند قطب بزرگ اسلامی را شکل داده و تمدن بزرگ اسلامی را احیا نمایند.
شناخت و اطلاعات درست، مبنای تصمیم‌گیری صحیح است و دشمن‌شناسی از بزرگترین مبانی اداره یک کشور به شمار می‌آید. آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان شماره یک جهان اسلام هستند و غفلت از این واقعیت نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه عواقبی دردناک به دنبال خواهد داشت. راهبرد غایی دشمن، براندازی جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی آن با یک حکومت دیگر اعم از سلطنتی، لیبرال و یا دموکراتیک نیست.
بلکه هدف نهایی آنان تجزیه کشور است و سرنگونی نظام اسلامی به عنوان هدف میانی تعیین شده است. علم به این حقیقت کمک می‌کند تا کسانی که حتی به این نظام اعتقاد ندارند ولی خواستار ایرانی مقتدر با حفظ تمامیت ارضی و استقلال آن هستند، بدانند مسیر حفظ ایران جز از راه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی میسور نیست.
تجزیه تمام کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و عربستان سعودی جزء لاینفک اهداف دشمنان اسلام است. رژیم صهیونیستی شعار از نیل تا فرات را در حالی سر می‌دهد که فرات از ترکیه سرچشمه می‌گیرد و آنان در حال خرید زمین‌های اطراف فرات هستند تا بلایی که بر سر فلسطین آورند در آینده بر سر ترکیه وارد آورند. درباره آل سعود نیز علیرغم اینکه این کشور تمام منابع خود را در اختیار آمریکا قرار داده است، اما سرنوشتی جز تجزیه در انتظارش نیست. بنابراین تعجبی ندارد که نقشه تجزیه عربستان به پنج کشور، در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسیده باشد.
چشم فروبستن بر واقعیت‌ها و فروبردن سر همچون کبک در برف غفلت و بی‌خبری، نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه غافلین را به مثابه طعمه‌ای آسان و ناتوان در اختیار شکارچیان بی‌رحم قرار خواهد داد. یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی، پافشاری بر اصل دشمن شناسی است که در آموزه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از جمله در بیانات روز گذشته ایشان در جمع دست‌اندرکاران و کارگزاران حج، تبیین و بر آن تاکید شده است. شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که همواره از زبان ملت ما طنین‌انداز بوده است، مظهر دشمن‌شناسی مردم ایران است. عدّه‌ای تلاش می‌کنند این شناخت و آگاهی را از ملت ایران جدا کنند تا به این ملت ضربه بزنند و جای تأسف است که برخی نیز دانسته و یا نادانسته عامل این توطئه می‌شوند. به فرمایش حضرت امام(ره) شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نیز برای آنان مرگ‌آور است و کسانی که این شعار اصیل را بر نمی‌تابند، یا نمی‌دانند دشمن کیست و یا خود را به خواب زده‌اند. 

۹۴/۰۶/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">