پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۳۵ ب.ظ

۰

بانی و مسبب تصویب بیشتر قطعنامه ها علیه کشورمان، حمایت های بی دریغ از اسرائیل و حمایت های همه جانبه از صدام و بعثی ها به اضافه مشارکت قطعی در تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از مهمرین مواردی است که نشان می دهد انگلستان دشمن است و نمی تواند دوست خوبی باشد.

یک کارشناس مسایل سیاسی و استراتژیک تصریح کرد: انگلستان دشمن است و بازگشایی سفارت این دولت به مفهوم دوستی ما با آنها نیست.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به خباثت ها و فتنه انگیزی های تمام نشدنی انگلیسی ها اظهار کرد: چند سال قبل مجلس شورای اسلامی سطح روابط کشورمان با انگلستان را در حد کاردار تقلیل داد.
به گفته وی، این کاهش سطح روابط سیاسی فرصتی بود که دولتمردان و سیاسیون این کشور عملکرد و اعمالشان را بازبینی و اصلاح کنند چرا که فعالیت های مداخله جویانه سفارت این کشور باعث شده عده ای تظاهرات کنند و سفارت را به اشغال خود در آورند.
سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک افزود: نفس کار افرادی که نسبت به اعمال انگلیس ها معترض بودند خوب بود اما حمله به سفارت ضرورتی نداشت چرا که طبق قوانین بین المللی جبران خسارت وارده به سفارت خانه های خارجی با کشور ما بود.
وی با یادآوری اینکه مصوبه مجلس کاهش روابط از سطح سفیر به سطح کاردار بود ادامه داد: قطع رابطه تصمیم ایران نبود بلکه طرف انگلیسی تصمیم به این کار گرفت.
به گفته قدیری ابیانه، همان زمان انگلیسی ها اقدام به اخراج دیپلمات های ایران از لندن کردند و ما نیز متقابلا دیپلماتهای آنها را اخراج کردیم و این آنها بودند که قطع رابطه کردند.
این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه بازگشایی سفارت انگلیس مغایر قانون مصوب مجلس نیست خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این اقدام به معنای آغاز دوستی میان دو کشور هم نخواهد بود چرا که تعدد خباثت های این کشور اروپایی بقدری زیاد است که فراموش کردن آنها به این راحتی ها نیست.
به اعتقاد وی، بانی و مسبب تصویب بیشتر قطعنامه ها علیه کشورمان، حمایت های بی دریغ از اسرائیل و حمایت های همه جانبه از صدام و بعثی ها به اضافه مشارکت قطعی در تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از مهمرین مواردی است که نشان می دهد انگلستان دشمن است و نمی تواند دوست محسوب شود.
قدیری ابیانه با اشاره به سفر مقامات و مسوولان تعدادی از کشورهای اروپایی به ایران اظهار کرد: اینها به دنبال بازار و سود خودشان هستند و باید مراقب بود در قراردادهایمان با غربی ها همه جوانب بویژه توجه به سود و منفعت خودمان را دنبال کنیم.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: انگلستان کشوری نیست که تنها به دنبال منافع اقتصادی خود باشد و به یقین در دیگر امور مملکت ما مداخلاتی خواهد کرد.

۹۴/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">