پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

۰

n00060161-b.jpgنشست خبری دهه صلح و امنیت بین المللی با حضور فعالین صلح به همت موسسه صلح زیبا، در خبرگزاری مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد واحدی، رئیس موسسه صلح زیبا با اشاره به در پیش بودن دهه صلح و امنیت بین المللی اظهار کرد: صلح از قدیمی‌ترین آرمان‌های بشری است و برقراری صلح در جهان ارتباط مستقیمی با حقوق بشر دارد. تعاریف مختلفی از صلح وجود دارد، یکی از این تعاریف، این است که صلح مساوی است با فقدان جنگ، یعنی زمانی که جنگ نباشد صلح است.

وی ادامه داد: اما امروزه با دید وسیع‌تر و همه‌جانبه تری به موضوع نگریسته می‌شود و آن اینکه صلح به معنای فقدان جنگ نیست، بلکه صلح مفهوم گسترده‌تری را دربر می‌گیرد. صلح عادلانه اصطلاحی است که در جهان امروز بیش از پیش مورد نیاز و توجه قرار دارد، صلح اسلامی یکی از نمادهای صلح عادلانه در جهان است و به نظر من در صورت نمود در عرصه بین‌المللی بتواند در برابر افراطی‌گری و نقض مکرر حقوق بشر در سراسر جهان بایستد.

این فعال حقوق بشر با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که کشورهای به اصطلاح دمکراتیک اصلی‌ترین برانداز صلح‌اند، خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا به عنوان اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر و به عنوان برانداز صلح به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال تخریب جایگاه انسان‌ها است.

وی همچنین گفت:این کشور همواره در حال سوءاستفاده از ابزارهایی چون حقوق بشر و صلح دمکراتیک در منطقه است.نقش این کشور در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی و سپس حمایت از آنان در راستای منافع و اهداف آمریکا در سایر مناطق جهان است، در این زمینه می‌توان به موارد متعددی به ویژه نقش آمریکا در شکل‌گیری القاعده و حمایت از آن در دوره جنگ سرد که در راستای منافع این کشور بوده است، اشاره نمود و یا می‌توان به نقش آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی داعش و... اشاره کرد.

رئیس موسسه صلح زیبا یادآور شد: متاسفانه امروز روند صعودی تلاش برای تخریب کرامت انسانی رو به گسترش است و به سخره گرفتن مبانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه توسط مدافعین دروغین آن روز به روز در حال گسترش است. با توجه به حساسیت در حوزه حقوق بشر و ارتباط تنگاتنگ آن با مساله صلح به نظر می‌رسد، دهه صلح و امنیت بین‌المللی فرصتی است مناسب برای تبیین اهداف صلح عادلانه و بررسی دقیق و کار‌شناسی وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان امروز.

وی با بیان اینکه از 31 شهریور تا 9 مهر را دهه صلح و امنیت بین المللی نامیده ایم گفت: ۳۱ شهریوررا به دلیل آغاز هفته دفاع مقدس روز صلح و مقاومت نامیدیم و قرار است با جانبازان در آسایشگاه سالمندان دیداری داشته باشیم چرا که آنان فعال صلح شناخته می‌شوند و از آنان تقدیر خواهیم کرد. یکم مهر ماه روز صلح و مبارزه با بنیاد گرایی و تروریست نامیده می‌شود.

رئیس موسسه صلح زیبا اضافه کرد: دوم مهر ماه روز صلح و جهانگردی است که قرار است مقابل درب سازمان ملل متحد آزادسازی کبوتر‌ها را به عنوان نماد صلح داشته باشیم. سوم مهر ماه روز صلح و ادیان نام گذاری کردیم که در این روز قرار است دیداری با آیت الله عظما جوادی آملی و حائری شیرازی داشته باشیم. چهارم مهر ماه را روز صلح و مبارزه با خشونت علیه زنان نام گذاری کردیم که قرار است در این روز نشست خبری با حضور فعالین زن حقوق بشری در ایران برگزار شود.همچنین پنجم مهر ماه روز ملی امنیت و توسعه پایدار نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: ششم مهر ماه را به نام روز صلح عادلانه نامیدیم که قرار است با نماینده سازمان ملل متحد در تهران دیدار کنیم. هفتم مهر ماه روز صلح و رسانه است در این روز اکران مستند صلح با حضور کارگردان نادر طالب‌زاده و قدیری ابیانه برگزار می‌شود. هشتم مهر ماه روز صلح و هم دردی با آوارگان جنگ مدنظر ماست که قرار است در این روز به عیادت جمعی از مجروحان یمنی و خانواده‌های مظلوم آنان در ایران برویم. نهم مهر ماه روز صلح و هم دردی با کودکان و نوجوانان جنگ زده است، روز آخر دهه صلح و امنیت بین المللی نیز کنفرانس بین المللی برگزار می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست فغفوری، مسئول مرکز پژوهش های صلح زیبا با بیان این که معنی صلح شامل دو موضوع متفاوت می شود، گفت: اساس شکل گیری سازمان بین المللی پیگیری صلح جهانی بوده است در واقع این سازمان می‌بایست استقرار و استمرار صلح در عرصه بین المللی را بررسی می‌کرد.

همچنین ایمن محمد محمد، فعال حقوق بشر یمنی در بخشی از این نشست اظهار کرد:در یمن اتفاقات بسیار بدی برای انسان ها می افتد.از کشتن انسان‌ها گرفته تا تحت حصار قرار دادن مردم و مورد هدف موشک قرار دادن محله‌های مسکونی و زیرساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان، مدارس، مساجد و هر چه که به زندگی انسان متعلق می‌شود، همه و همه اتفاقتی خارج از حقوق، امنیت و آرامش مردم است که اتفاق می‌افتد.علی رغم همه این اتفاقات، سکوت عجیبی از سوی حکومت‌ها و موسسه‌های NGO که مدعی حقوق بشر، حقوق زن و خانواده هستند، وجود دارد.

این فعال حقوق بشر گفت: امروز صد‌ها کودک و زن یمنی کشته می‌شوند، هزاران خانواده یمنی به اجبار مهاجرت می‌کنند، هزاران خانه بر سر خانواده‌ها خراب می‌شود، کلیه بازارهایی که پر از مردم بود مورد هجوم موشک‌های عربستان قرار می‌گیرد و همه این اتفاقات در مقابل دیدگان دولت‌های جهانی رخ می‌دهد. در صورتی که هر کدام از این جرایم ضد انسانی قابلیت تکان دادن احساسات انسانی را دارد، البته اگر هنوز انسانیت باقی باشد.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این نشست خبری از کتاب عکس سعید فرجی عکاس صلح بین المللی نیز رونمایی شد.

۹۴/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">