پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ق.ظ

۰

اگر عربستان می‌خواست مجازات واقعی را صورت دهد، گردن شاهزاده سعودی مسبب این فاجعه را می‌زد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،"محمدحسن قدیری ابیانه" طی یادداشتی به بررسی پیرامون فضاسازی‌های رسانه‌های غربی درباره فاجعه منا پرداخت.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
رسانه‌های غربی آزاد نیستند و مطابق با منافع صاحبان‌شان قلم می‌زنند، اهداف این رسانه‌ها تحکیم موقعیت صاحبان خود و شکل دادن افکار عمومی بر اساس منافع ‌آن‌هاست.

 دولت عربستان یک دولت دست‌نشانده غرب است که در جهت منافع آن‌ها عمل می‌کند بنابراین غرب هم تلاش می‌کند آن را حفظ کند به همین جهت ریاض هر جنایتی را که انجام می‌دهد مورد حمایت قرار می‌گیرد. و چه بسا به سفارش آنان دست به این جنایات می زند.
 
به طور مثال تجاوزی که این کشور به یمن کرد نه تنها محکوم نشد بلکه از نظر تجهیزات نظامی و سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی ... مورد حمایت قرار گرفت و در اوج این جنایت‌ها دیدیم که این کشور به عنوان رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد که این موضوع باعث ننگ آنشورا و سازمان ملل است.
 
در اینجا این سوال مطرح می شود این است، کشوری که پارلمان و احزاب ندارد و در حال جنگی بی رحمانه با همسایه خود است بر چه اساسی به عنوان رئیس شورای حقوق بشر انتخاب می‌شود.
 
از طرف دیگر فردی مثل "احمد شهید" که یک آدم خودفروخته است به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر پیرامون ایران انتخاب می‌شود که مطابق با اسناد افشا شده‌ ویکی لیکس، عربستان یک میلیون دلار به این فرد رشوه داده تا گزارشات تندی را علیه ایران تنظیم نماید، به همین جهت اگر رسانه‌های غربی غیر از این عمل می‌کردند تعجب برانگیز بود به این معنی که اگر آن‌ها می‌آمدند و بی‌کفایتی آل سعود را مطرح می‌کردند باعث تعجب می شد.
در آینده نیز از آن‌ها بعید نیست تا ایران را بخواهند مقصر این فاجعه جلوه دهند.
 
در حالی که مقصر اصلی، آن شاهزاده سعودی است که به همراه 200 ارتشی و 150 پلیس به میان جمعیت آمده و با سرعت آنچنان حرکت می‌کند که باعث رعب و وحشت می‌شود در کنار آن نیز شاهد هستیم برای حفاظت از این شاهزاده درها نیز بسته می‌شود و اگر درها بسته نبود شاید این فاجعه رخ نمی‌داد.
 
از سوی دیگر پس از این فاجعه عکس‌هایی نیز منتشر شد که بسیار جای تأسف دارد. به طور مثال آن‌ها با بلدوزر اجساد را جمع کرده و در داخل کامیون‌ها می‌ریزند. این یعنی متلاشی کردن پیکر حجاج.
 
گفتنی است راهپیمایی 20 میایونی اربعین حسینی در عراق با آن همه ازدحام به همراه خطراتی چون سایه گروه‌های انتحاری تکفیری با موفقیت انجام می‌شود اما در عربستان هر ساله شاهد فاجعه هستیم که تکرار می‌گردد.
 
پادشاه سعودی نیز ظاهرا برای مواخذه مقصران این فاجعه دستور داد که باید گردن 28 نفر از نیروهای مسئول که وظیفه خود را درست انجام ندادند زده شود اما آن‌ها باید گردن آن شاهزاده‌ای را می‌زدند که مسبب این فاجعه شده است، چرا که اگر این‌ها می‌خواستند مجازات واقعی صورت دهند و گردن بزنند باید گردن آن دو نفری را می‌زدند که به دو ایرانی در فرودگاه جده تجاوز کردند.
 
باید با همه کشورهای اسلامی پیرامون این موضوع رایزنی‌هایی صورت بگیرد و رئیس جمهور کشورمان مناسب است این موضوع را در نیویورک مطرح کند همچنین دیپلماسی عمومی و مردمی نیز باید دست به کار شده و همه مسلمانان جهان را مورد خطاب قرار دهند و ابعاد این فاجعه را روشن سازند تا آل سعود نتواند از ماجرا شانه خالی کند.

تاریخ انتشار 5 مهر ۱۳۹۴

http://www.yjc.ir/fa/news/5336229/%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87

۹۴/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">