پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: همکاری نکردن آل سعود با مقامات ایرانی برای ارائه خدمات پس از فاجعه نیز خود یک جرم بین المللی است و آل سعود باید تمام عواقب عملکرد خود را بپذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در تحلیل فاجعه منا اظهار کرد:

 این فاجعه را نمی‌توان به اختلافات درونی بین شاهزاده‌های عربستان نسبت داد بلکه مسبب اصلی آن مجموعه حاکمیت آل سعود است.

وی در ادامه افزود: این حادثه نشان‌دهنده بی اهمیتی جان و سلامت حجاج برای شیوخ آل سعود است.
این کارشناس سیاسی اذعان کرد: اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از سران آل سعود راه‌های عبور حجاج در منا را مسدود کرده و مسیرها بسته شده و این موضوع به زمینه‌ای برای رخداد یک فاجعه انسانی تبدیل شد.
وی ادامه داد: ماموران آل سعود حتی با مشاهده این صحنه‌ها و ازدحام جمعیت حاضر به بازکردن درب‌ها نشدند و پس از این فاجعه نیز به جای امدادرسانی به مجروحین، به دنبال جمع آوری اجساد رفتند.
سفیر سابق ایران در مکزیک ابراز کرد: نیروهای امنیتی عربستان بدون هیچ گونه کنترل و توجهی افراد بیهوش و نیمه جان را به عنوان اجساد جمع آوری کرده و در کانتینرهای خود گذاشته است.

وی تاکید کرد: همکاری نکردن آل سعود با مقامات ایرانی برای ارائه خدمات پس از فاجعه نیز خود یک جرم بین المللی است و آل سعود باید تمام عواقب عملکرد خود را بپذیرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک در خصوص موضع گیری دولت درباره حادثه منا اذعان کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل مجریان حج را عامل این جنایت معرفی کرد نه آل سعود را؛
وی افزود: دولت یک ملاحظه‌ای در رابطه با عربستان دارد یعنی تعداد زیادی از حجاج در این کشور حضور دارند و برای حفظ جان آنها از جنایت جدید آل سعود، باید قدری احتیاط کرد.
قدیری ابیانه در پایان گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید قدرتمندانه در این قضیه ورود پیدا کند و در راستای اثبات بی‌کفایتی آل سعود و احقاق حقوق حجاج ایرانی اقدامات لازم را انجام دهد.

۹۴/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">