پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

۰

توصیه یکی از مسئولین CIA : مهمترین کار رفتن سراغ خمینیست ها/نفوذ به داخل کشور توسط دشمن صورت گرفته/براندازان نظام توسط آقای روحانی در مناصب مهم جای گرفته اند.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خبرنگار سمعک: کسانی که همسو بودند با دشمن و در فتنه دخیل بودند و به دنبال براندازی نظام بودند, توسط دولت آقای روحانی به کار گفته شدند و در مناصب حساس گمارده شدند، الان نمی توانیم بگوئیم که باید مراقب باشیم تا اینها نفوذ نکنند؛الان نفوذ کرده اند و در صدد نفوذ بیشتری هستند.

سرویس سیاسی سمعک: در ماههای اخیر از مرزهای غربی کشور شهدای بسیاری را به خاک میهن بازگرداندند. شهدایی که هر کدام با خون خود در زمان جنگ تحمیلی؛ حفظ اسلام و نظام اسلامی را تضمین کردند و دست اجانب را از وطن اسلامی مان کوتاه کردند. اما به واقع در زمان جنگ تنها با حکام بعثی عراق و ارتش آن طرف بودیم که طولانی ترین دفاع قرن حاضر رقم خورد؟ چه کسانی دست به تحریک و حمایت تسلیحاتی و تبلیغاتی از صدام زدند؟ رهبرمعظم انقلاب بارها به تحریف وقایع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس هشدار داده اند. خصوصا که در سالهای اخیر؛ برخی سعی در بزک کردن چهره غرب و حامیان منطقه ای صدام ؛برای نیل به اهداف سیاسی و اقتصادی خود؛دارند.به همین منظور با جناب آقای دکتر محمدحسن قدیری ابیانه؛ مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا وکارشناس عالی امور استراتژیک،به گفتگو نشستیم:

جناب دکتر؛ اجازه بدهید گفتگو را اینگونه آغاز کنم؛ از نظر شما جناب دکتر نقش آمریکا در ابتدای جنگ چگونه بود؟ برخی می گویند ابتدا عراق اقدام به حمله نمود و سپس آمریکا به حمایت پشت پرده از او پرداخت و برخی دیگر می گویند بالعکس خود امریکا ابتدا حزب بعث و صدام را تحریک نموده و سپس به حمایت از او پرداخت؟

بسم الله الرحمن الرحیم. آمریکایی ها روی ذهن دیکتاتوری صدام کار کردند؛ و او را ترغیب کردند جنگ با ایران را شروع کند. و همه قرائن نشان می دهد که قول حمایت هم به او دادند و از او هم حمایت کردند حتی دونالد رامسفلد که آن زمان معاون وزیر جنگ آمریکا بود با صدام ملاقات داشت. در خاطراتی هم که بعد از جنگ در مورد آن نوشته و منتشر شده اعتراف کرده اند که حتی در بغداد دفتری ایجاد کرده بودند و اطلاعات ماهواره ای را در اختیار ارتش عراق قرار می دادند. این جدای از کمکهای تسلیحاتی؛ تبلیغاتی؛ در جامعه بین المللی و غیره است. نه تنها آمریکا حمایت کرد بلکه شوروی و چین هم بعد از آغاز جنگ از صدام حمایت کردند و تسلیحات لازم را در اختیارش قرار دادند. البته قبل از جنگ سلاح های عراق معمولا سلاح های روسی بود؛ و تجهیز عراق به سلاحهای روسی؛ بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد در حالی که همین روسیه و سایر کشورها دفاعی ترین وسیله نظامی یعنی سیم خاردار را بر روی ایران تحریم کرده بودند؛و  اجازه عبور آن را هم حتی به ایران نمی دادند.

در حقیقت جنگ ما؛ جنگی بود که همه قدرت های عالم بر علیه ما بسیج شدند و به حمایت از صدام عمل کردند و در نهایت همه شان شکست خوردند.

آقای دکتر؛ پیرو مطلبی که فرمودید؛ مصداقی در برخی عملیاتها یا کمکهای اطلاعاتی که آمریکا به هرنحوی چه از طریق ماهواره ها و دیگر روش ها به دولت عراق میکرد سراغ دارید؟

بله؛ خود آمریکایی ها در خاطراتشان به ایجاد دفتر CIA و دفتر پنتاگون در بغداد اذعان دارند؛ مثلا قطعنامه هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد داد کاملا به نفع آنها بود درحالی که انها به ایران تجاوز کرده بودند؛ و وارد خاک ما شده بودند با تاخیر فقط خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات و آتش بس شدند یعنی که عراق در خاک ما بماند.چون آنها به اندازه کافی به او مهلت دادند تا به وعده خودش یعنی ورود به تهران ظرف یک هفته را عملی کند. زمانی که دیدند دیگر امکان ندارد قطعنامه ای دادند که به عراق امکان می داد در خاک ما مستقر بشود. تبلیغات روزمره صدام که به نفع صدام بود و علیه ما و همچنین هم پیمانان امریکا هم این سیاست را دنبال می کردند.

مثلا خیلی از صنایع آلمانی و هلندی به عراق سلاح شیمیایی دادند؛ و فرانسه هواپیماهای سوپراتاندارد در اختیارش قرار داد و در مراحلی هم در جنگ وارد شدند. بعنوان مثال؛حمله به هواپیمای مسافربری ما و یا حمله به کشتی جنگی ما و یا به اسارت در آوردن سربازان در ناو ما، اینها همه مواردی بود که ما شاهد انها بودیم.

پیرو ادامه سخن شما جناب دکتر؛ آنطور که مشهود است حمایت های آمریکا در ابتدای جنگ بیشتر پشت پرده بود و از میانه جنگ به بعد به صورت مستقیم حضور یافت؛ علت این تغییر استراتژی چه بود؟

البته آمریکایی ها خودشان محرک صدام بودند؛ و از او حمایت می کردند در بعد بین المللی و تبلیغاتی؛ تبلیغات به نفع عراق عمل می کردند. آمریکایی ها فکر می کردند اگر ایران تضعیف شود می توانند ازین طریق گروگانهای خود را آزاد کنند؛ و به ایران و انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند.

همه جور حمایتی هم کردند؛ کاملا مشهود بود تبلیغات روزمره ی غربی ها؛ دادن اطلاعات علیه ایران که خیلی از اینها بعدا هم توسط خود انها افشا شد؛ حتی صدام سندی را منتشر کرد که برای حمله به کویت با سفیر وقت آمریکا در عراق هماهنگی و به اطلاع او رسانده بود.نوار صوتی اش را نیز منتشر کرد که موجب آبروریزی غرب شد.

پس چگونه در رابطه با حمله به کویت آمریکا طوری وانمود کرد که هیچگونه اطلاعی نداشته و علت اینکه ابتدا اجازه حمله صدام به کویت را دادند و سپس خود وارد جنگ با صدام شدند و او را عقب راندند چه بود؟ دنبال چه هدفی بودند؟

غربی ها در ان زمان استراتژی شان این بود که همه کشورهای اسلامی باید تجزیه شوند و منابع نفتی شان در اشغال خودشان و در تصاحب آمریکا قرار بگیرد. اصولا استراتژی خاورمیانه جدید که آمریکا مطرح می کرد؛ خاورمیانه تجزیه شده است به کشورهای مختلف تحت سلطه آمریکا که منابع نفتی هم تحت اختیار او قرار بگیرد و حمله به ایران هم بخشی از این نقشه بود که در این حمله خود صدام نیز تضعیف می شد و حمله به کویت هم بهانه می داد تا آمریکا به صورت نظامی وارد عمل بشود و هدف غایی آمریکا تجزیه عراق بود و تصاحب مناطق نفتی بود. و تا قسمتی که سرنگونی صدام بود این هدف انجام گرفت و اگر با مقاومت مردمی روبه رو نمی شد؛ اکنون عراق تجزیه شده بود. الان هم سیاست آمریکا تجزیه عراق و همه کشورهای اسلامی ست.

جناب دکتر در میان صحبتتان اشاره فرمودید و در سخنان مرحوم امام(ره) و رهبرانقلاب داریم که معمولا اگر دشمن از درون کشور نقطه اتکا و امیدی نیابد از ان جبهه وارد نمی شود؛ حقیقتا نقطه اتکا و امید دشمن در کشور چه افراد یا گروه هایی بودند که مانند ماجرای مک فارلین به انها امید داشت و در مواضع رسمی خودشان نیز اعلام می کردند امید ما به گروه های فلان و فلان است؛ مصادیقی نیز از این گروهها در ذهن دارید؟

همه کسانی که منافع نامشروعشان را با پیروزی انقلاب از دست دادند؛ همه کسانی که قدرت طلب هستند؛ همه کسانی که با اسلام مشکل دارند و یا به مفاسدی گرفتار هستند یا غرب زده هستند و به مبانی دینی اعتقاد راسخی ندارند، همه کسانی هستند که امریکایی ها به مزدوری انها و عامل بودن انها در مورد پیاده سازی سیاست های امریکا حساب باز کرده است.

البته به اینها ختم نمی شود بلکه یکی از مسئولین سازمان CIA گفته است که ما مهمترین کار برایمان اینست که برویم سراغ خمینیست ها و آنها را جذب کنیم؛ و لذا برنامه ریزی کردند برای نزدیک شدن و فریب دادن و به خدمت گرفتن کسانی که در حکومت نقش داشتند از طرفداران امام و در انقلاب نقش داشتند. در اسناد لانه جاسوسی هم میگوید دستورالعملهای سازمان CIA را معین می کند که می گوید سعی کنید طرف مقابل را بشناسید؛ نیازهایش را بدانید؛ گرفتاری هایش را بشناسید؛ حتی ذهنش را بخوانید و از همین نیازها و کمبودها و ضعفها استفاده کنید و در آنها نفوذ کنید و آنها را به استخدام بگیرید؛ و در اولین فرصت از آنها سندهایی جمع کنید که نتوانند عقب نشینی کنند. و مجبور باشند به همکاری ادامه دهند. اینکار را با افراد مختلفی کردند. بعنوان مثال من شنیده ام که سفارت انگلیس دویست نفر را مامور کرده بود برای نفوذ به افراد سرشناس کشور؛ که بتوانند از راههای مختلف وارد شوند و تاثیر بگذارند؛ روی فکر و ذهن مسئولین.

برخی از مسئولین و کسانی که در نظام مسئولیت داشتند ازین طریق جذب شدند. یکی از راهها اینست که مسئولین را به فساد بکشانند. حال فسادهای اخلاقی؛ مالی و از او سند تهیه کنند و بعد تهدید کنند که اگر همکاری نکنید؛ و مطابق میل ما عمل نکنید این موضوع را افشا می کنیم. اینها جزء دستورالعملهای CIA هست. لذا هم توانستند برخی کسانی که از قبل با انقلاب بودند را منحرف کنند. و گاه این انحرافات؛ انحراف فکری است؛ افرادی که سست ایمان هستند و با یکی دو سفر به خارج از کشور تحت تاثیر قرار می گیرند و یا با خواندن یکی دو کتاب ۵۰ سال پیش غربی ها جذب انها می شوند. به هرحال افرادی هستند که ظاهرا روشنفکرند و باطنا بسیار عقب افتاده.

قدیری ابیانه

تشکر از شما؛سوال پایانی را خدمت شما عرض کنم؛ رهبرانقلاب در پنج سخنرانی اخیر خود چندبار به مساله نفوذ اشاره کرده و هشدار دادند و مصادیق و راه های نفوذ دشمن را نیز بیان فرمودند؛شما استراتژی و راههایی که آنها برای نفوذ انتخاب کرده اند می شود بیان کنید؟

بله؛ این را حضرت امام(ره) هم خیلی ذکر می کردند تحت عنوانی که مگذارید نامحرمان در مصادر امور بنشینند. مقام معظم رهبری هم هشدار دادند که دشمن تلاش می کند؛ مناصب سیاسی را به دست بگیرد. واقعیت اما اینست که این نفوذ صورت گرفته و الان کسانی که همسو بودند با دشمن و در فتنه دخیل بودند و به دنبال براندازی نظام بودند, توسط دولت آقای روحانی به کار گفته شدند و در مناصب حساس گمارده شدند، الان نمی توانیم بگوئیم که باید مراقب باشیم تا اینها نفوذ نکنند؛ این کافی نیست و الان نفوذ کرده اند و در صدد نفوذ بیشتری هستند و حتی انها تلاش میکنند تا نیروهای مومن انقلابی را منزوی کنند و از مصادر حکومتی دور کنند؛ این خطری نیست که می تواند اتفاق بیفتد بلکه اقدامی است که صورت گرفته. باید مراقب باشیم در مجلس شورای اسلامی؛ در انتخاباتی که در پیش روست حواسمان را جمع کنیم تا در دام دشمن نیفتیم؛ خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش تحت عنوان انتخابهای دشوار؛ صراحتا اشاره می کند که برای فتنه ۸۸ بیش از ۵ هزار ایرانی را با صرف میلیونها دلار آموزش دادیم. خب این ۵ هزار ایرانی به علاوه نیروهای قبلی که در ایران حضور دارند بیکار ننشسته اند و با دلارهای امریکایی و با حقوق و هزینه هایی که از آنها میگیرند و از هم اکنون وارد عرصه شدند و به دنبال تخریب نیروهای اصولگرا هستند و تا بتوانند مجلس را به دست به اصطلاح اصلاح طلبان فتح کنند. مردم باید هوشیار باشند و دقت کنند و عوامل بیگانه راهی مجلس و سایر مناصب نکنند.

بسیار از همراهی جنابعالی ممنونم.

تشکر از شما.

12 مهر 1394

http://samaaknews.com/43454/%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-cia-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86/

۹۴/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">