پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ب.ظ

۱

قدیری‌ابیانه: وقتی پیشنهاد ترور دانشمندان‌‌مان را می‌دهند چرا باید اجازه مصاحبه بدهیم؟/ گزینه نظامی علیه ایران بلوفی بیش نیست
کارشناس استراتژیک گفت: آمریکا می‌داند که گزینه نظامی علیه ایران بلوفی بیش نیست و غرب در موقعیتی قرار ندارد که بتواند از جنگ با ایران سالم بیرون بیاید لذا گزینه ترور دانشمندان مان را مدنظر قرار داده است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ادعای رویترز مبنی بر اینکه در صورت نقض برجام بهترین کار ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است گفت: پیشنهاد ترور توسط یک خبرگزاری و اعتراف تلویحی به ترور قبلی دانشمندان ما نشان دهنده استیصال غربی‌ها در مقابل ایران است.

 

وی تصریح کرد: آنها می‌دانند که گزینه نظامی علیه ایران بلوفی بیش نیست و غرب در موقعیتی قرار ندارد که بتواند از جنگ با ایران سالم بیرون بیاید لذا گزینه ترور دانشمندان مان را مدنظر قرار داده است.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه البته غربی‌ها هیچ گاه گزینه ترور را کنار نگذاشتند که بخواهند دوباره آن را از سر گیرند اظهار داشت: اگر تاکنون تروری مجدد صورت نگرفته به دلیل تدابیری حفاظتی ایران نسبت به دانشمندان‌مان بوده است.

 

قدیری ابیانه درخصوص اتفاقات سوریه نیز گفت: غربی‌ها همه گزینه‌های ممکن خود را برای سرنگونی دولت سوریه به کار گرفتند در حالی که علاوه بر همسایگانش یعنی ترکیه، اسرائیل و اردن جبهه غربی عربی و عبری با تروریست های اعزامی از همه نقاط جهان نتوانست نظام سوریه را سرنگون کند.

 

وی افزود: علاوه بر مقاومت دولت و مردم سوریه حمایت ایران از این کشور توانست پیروزی را رقم بزند. این امر قدرت بی بدیل ایران را به رخ جهانیان کشاند . داعش در عراق و سوریه باوجود حمایت آمریکا به اهدافش نرسید وا غرب در مواجه با افغانستان و عراق نیز تجربه خوبی را نداشته است.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه همچنین اسرائیل هم با تمام خشونت و جنایاتش سال‌هاست از حزب الله شکست می‌خورد تاکید کرد: اسرائیل هم شکست‌های تلخی را تجربه کرده و همچنین مراکز پژوهشی آمریکا اعلام کردند در صورتی که آمریکا وارد جنگ با ایران شود در روز نخست تمام ناوگان آن در منطقه غرق و 20 هزار آمریکایی هم در روز اول این جنگ کشته خواهند شد.

 

وی گفت: این واقعیت توان قدرتی و موشکی ایران را نشان می‌دهد و در مقابل آن گزینه نظامی آمریکا گزینه پوچی است اما از نظر حقوقی می‌توان رویترز را به خاطر پیشنهاد ترور محاکمه کرد و مطمئن هستیم مدیران رویترز با این پیشنهاد جان خود را در معرض خطر قرار دادند.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه اگر بار دیگر ترور دانشمندان هسته‌ای صورت دهد کسانی پیدا خواهند شد که انتقام آنها را از پیشنهاددهندگان این امر بگیرند اظهار داشت: دستگاه قضائی ایران باید رویترز را به خاطر این پیشنهادش محاکمه کند و این شکایت توسط خانواده شهدای هسته‌ای و نیز سازمان حقوق بشری باید در دادگاه‌های بین المللی پیگیری شود.

 

وی تاکید کرد: این شکایت باید به صورت یادداشت به سازمان انرژی اتمی، سازمان ملل، یونسکو و سایر سازمان‌های بین المللی ارسال شود. پیشنهاد ترور دانشمندان هسته‌ای دلیل خوبی است برای اینکه اجازه مصاحبه مقامات آژانس بین المللی را با دانشمندان هسته‌ای مان ندهیم.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه تاکنون بسیاری از مسئولان بین المللی از تهدید سلا‌ح‌های هسته‌ای علیه ایران استفاده کرده‌اند اضافه کرد: بارها از سوی هیلاری کیلینتون شاهد تهدیدات پی در پی آمریکا علیه ایران با سلاح‌های هسته‌ای بودیم که این هم باید تحت پیگرد قرار گیرد و از دستگاه قضائی و بین المللی پیگیری این امر را مطالبه کنیم چرا که تهدید سلاح هسته‌ای یعنی تهدید میلیون‌ها جان.

 

وی گفت: همچنین رئیس MI6 انگلیس هم در مصاحبه‌ای مبحث ترور دانشمندان هسته‌ای را اعلام کرده بود که به دنبال آن برخی از ترورها انجام گرفت و باید شکایت از این دستگاه هم در دستور کار خانواده شهدای هسته‌ای دستگاه‌های قضائی و وزارت دیپلماسی قرار بگیرد.

http://snn.ir/mobile/mobiledetail/News/454797/9034

۹۴/۰۸/۰۷

نظرات  (۱)

۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۶ محمدرضا خسروی
سلام و خدا قوت بر دکتر قدیری عزیز خودم.
آقای دکتر روراست یعنی اگه کسی خائنو پست و ترسو نباشه همین یک پست شما کافی نیست برای ننگین و بی فایده و پرضرر و خطر و بی غیرتی دانستن مذاکره با آمریکای وحشی ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">