پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک وسفیر پیشین ایران در استرالیا در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تشریح درامدهای نفتی ایران و با بیان اینکه مردم در مورد درآمدهای نفتی کشور دچار توهم هستند؛ گفت: انتقاد از دولت های گذشته باید بر حسب واقعیت ها باشد.

به گزارش خبرنگار ائل، محمدحسن قدیری ابیانه در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به مسائل اقتصادی و استراتژی ایران در حوزه اقتصاد، گفت: در مسائل استراتژیک شناخت شرایط فعلی و تعریف نقطه مطلوب در آینده ضروری است.

وی با اشاره به درآمدهای نفتی ایران در دوره های گذشته، تصریح کرد: در 8 سال دولت احمدی نژاد ایران بیشترین درآمد نفتی داشت و این رقم برابر با کل درآمد نفتی ایران بعد از پیروزِ انقلاب اسلامی تا روی کار آمدن دولت نهم بود.

میانگین اوج درآمد نفتی مصوب ایران ماهانه برای هر فرد ایرانی 67000  تومان بود

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: درسال های اخیر عواملی همچون کاهش قیمت نفت و تحریم های نفتی موجب کاهش این درآمد نفتی شد لذا باید انتقاد از دولت های گذشته و همچنین انتظار از دولت فعلی بر حسب واقعیت باشد.

وی با بیان اینکه مردم سوال اساسی دارند که این درآمدها کجا هزینه می شود؛ گفت: برخلاف تصورهای عامیانه میانگین اوج درآمد نفتی مصوب ایران در بودجه سال 1391 ماهانه برای هر فرد ایرانی 670000 ریال بود و طبیعی است که هیچ فردی با این مبلغ نمی تواند نیازهای اساسی خود از جمله مسکن را برطرف کند.

سفیر پیشین ایران در استرالیا با انتقاد از افرادی که ادعا دارند درآمدهای نفتی در جای خود صرف نشده است؛ بیان داشت: اگر این میانگین درآمد تخصیصی برای هر فرد را تفکیک کرده و برای  صرف اموراتی همچون عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش وپرورش و امثال آنها تقسیم بندی شوند معلوم می شود که همه این درآمدها محلی برای هزینه داشته اند.

قدیری ابیانه تاکید کرد: مردم جامعه ما در مورد درآمدهای نفتی دچار توهم هستند و این توهم عوارض بسیاری برای کشور داشته است و باعث شده تا مردم تصور کنند که دولت باید همه نیازهای آنها را برطرف کند.

وی همچنین در ادامه به برخی مشکلات ادارات دولتی و شیوه استخدام اشاره کرده و گفت: در ایران برخلاف اغلب کشورهای پیشرفته سن بازنشستگی پایین می آید و از طرفی هم در کشور ما استخدام را برای حل مشکل اشتغال تلقی می کنند در حالی که چنین نیست و اشتغال برای انجام کارها و رفع  مشکلات است.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه اذعان داشت: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی میزان کار مفید در ادارت دولتی کشور روزانه 22 دقیقه است و این در حالی است که تعداد کارمندان در کشور زیاد است و حدود 80 درصد بودجه کشور صرف این مورد می شود.

http://elpress.ir/news/32679 

۹۴/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">