پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ق.ظ

۰

مناظره قدیری ابیانه و مطهرنیاقدیری ابیانه: ما نباید به زعم تفاوت دیدگاه جمهوری خواهان و دموکراتها، خام سیاستهای مزورانه گاه نظامی و گاه نرم در قالب مذاکره،فریب و دغل کاری هایشان شویم.

مطهرنیا:آمریکاستیزی جزئی از اهداف انقلاب اسلامی نبوده است/ امیدی به حمایت و پشتیبانی آمریکا نیست

محمدحسن قدیری ابیانه و مهدی مطهرنیا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با موضوع استکبار ستیزی و آینده روابط ایران و آمریکا به مناظره‌ پرداختند.

به گزارش خبرنگار آنا از بندرعباس، سالن دکتر حسابی ساختمان پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عصر دیروز میزبان مناظره قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و استرالیا و مهدی مطهرنیا مدیر پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

این مناظره با عنوان بازخوانی اتفاقات 13 آبان و آینده روابط ایران و آمریکا برگزار شد.

در بخش اول مناظره محمد حسن قدیری ابیاته و مهدی مطهرنیا به بازخوانی و روایت اتفاقات تاریخی پیش و پس از 13 آبان پرداختند که مطهرنیا معتقد بود آمریکا ستیزی جزئی از اهداف انقلاب اسلامی نبوده و پس از تسخیر سفارت آمریکا پیگیری شده است و قدیری ابیانه نیز اتفاقات 13 آبان را محصول همان دوره زمانی و به تعبیر امام (ره) انقلابی بزرگ تر از انقلاب اسلامی ایران، با در نظر گرفتن شرایط موجود روز دانست.

در بخش دوم این مناظره سوالی درباره اینکه ما چرا باید با ایالات متحده آمریکا دشمنی کنیم و اینکه ابتدا باید دشمن شناسی کنیم ، مطرح شد که قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال اظهار کرد: وجود ابزارهای مخرب آشکار و پنهان دولت آمریکا در توطئه علیه انقلاب اسلامی،تفکر تجزیه، توطئه با لبخند، مناظره و دست دادن ها و تمامی اینها، سیاستهای کشوری است که همیشه رویای سلطه و نفوذ در غرب آسیا را در سر می پروراند و ما نباید به زعم تفاوت دیدگاه جمهوری خواهان و دموکراتها، خام سیاستهای مزورانه گاه نظامی و گاه نرم در قالب مذاکره،فریب و دغل کاری هایشان شویم.

وی ادامه داد: نباید فکر کنیم که به صرف رابطه با کشور استکباری آمریکا همه چیز گلستان می‌شود، امیدی به حمایت این ابرقدرت و اعتمادی در پس سیاستهای به ظاهر آشتی جویانه نیست،کما اینکه بارها شاهد اعمال عملیات خرابکارانه، کودتا، نفوذ، شنود، ضربه به اقتصاد کشور، تحریم در قطعات مصرفی هواپیماهای مسافری و غیره بوده ایم.

برنامه ریزی برای شناسایی ماهیت دشمن و یا به تعبیری دشمن شناسی، به ابزار و اهدافی نیازمند است، شعار به تنهایی کفایت نی کند اما ضرورت دارد ،اگر محکم تر بگوییم مرگ بر آمریکا اقتصاد کشور را محکم تر می کنیم و در صورت تلاش مضاعف ضربه ناپذیر و مقاوم می شویم.

مهدی مطهرنیا افزود: نسل دوره ما زمانی که بهمن57 آمریکا ستیزی به راه افتاد همه آمریکا ستیز شدند اما امروز باید آگاه باشیم این دشمن شناسی را تنها در مخالفت با آمریکا تقلیل ندهیم. در کنارش مرگ بر انگلیس و مرگ بر روسیه هم سر دهیم. در غیر اینصورت متحمل خسارت اخلاقی برای کشورمان می شود، به همه کبرها نه بگوییم ، کبر درونی و کبر اخلاقی اهم این مبارزه است و این مبارزه ما را از بداخلاقی های سیاسی دور می دارد. پس نباید صرفا در شعار باقی بمانیم باید شعور عملیاتی را بارور کرد.

مدیر پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود:باید با شناخت با آمریکا مبارزه کرد ،با دید با شناخت بگوییم مرگ بر آمریکا ،باید درجبهه دشمن ببینیم نفوذ یعنی چه؟ چه فرقی با سلطه دارد؟نفوذ بر تسخیر سلطه دارد یا تسخیر بر نفوذ؟ تسخیر ، اسارت دارد،چرا این را در ادبیات سیاسی وارد کردیم؟ نفوذ با اقتدار چه تفاوتی دارد؟همیشه به نوعی پای انگلیسی ها در میان بوده است از کودتای 28 مرداد تا فتنه 88، طراحی با آنها بوده است، دشمن شناسی را همه انجام دهند، و باید از دانشگاه سر دادن شعارهای شعوری را آغاز کرد،اگر ندانیم با چه کسی مبارزه می کنیم از راه منحرف شده ایم.

در ادامه سفیر سابق ایران در ایتالیا ضمن تأکید و صحه بر صحبتهای مطهرنیا، اذعان داشت:ما در کنار شعار علیه استکبار ، شعور سیاسی داریم و شعار ما از شعور و شناخت نسبت به دشمن برآمده است،بحث خودکفایی و ایستادن بر منافع ملی نیز از شعارهای شعوری انقلاب است و شعار هدف را نشان می دهدمصرف زدگی،خرید صرف کالای خارجی و غیره ، با شعار استکبارستیزی ما نمی خواند و در مسیر شعار مرگ بر آمریکا چراغ راهنمای مسیر ماست.

وی ادامه داد:در رابطه با برقراری رابطه سیاسی و دیپلماتیک با امریکا،با توجه به اینکه از موضوعات و سیاستهای کلان کشور ناشی می شود تصمیم با رهبری است پس از مشورت با دستگاههای انقلابی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص قدرت استکباری آمریکا مهم رابطه داشتن یا نداشتن، مسئله مهم این است.کمااینکه آنها مشکل همیشگی خود را وجود رهبری فرزانه انقلاب که همیشه یک قدم جلوتر از آنها ،با از نقشه راه بیراهه شان مطلع بوده و مردم را نسبت به دسیسه های غرب آگاه و هوشیار می کنند ، می دانند.

ابیانه افزود:اگر جهان اسلام به رهبری ایران اسلامی متحد شود غربیها توان استعمار و استکبار را نخواهند داشت و وضعیت منطقه بهبود بخشیده می شودسقوط آمریکا از موضع تک ابر قدرتی جهان به سمت چند قطبی شدن ،حتمی است و شاهدیم که انگلیس به کشور همیشه پیرو آمریکا بدل شده است،استراتژی آیالات متحده تصاحب منابع نفتی کل منطقه خاورمیانه توسط داعش و دیگر عمال تروریستی وابسته اش است و این ساده انگاری است تصور کنیم با آمریکا به مصالحه می رسیم ،پس شعار ما علیه آمریکا کماکان بر زبان مان جاری است.

۹۴/۰۸/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">