پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۱۳ ب.ظ

۰

دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نشست استادان خود را با حضور دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا با بررسی موضوع موقعیت اسلام و ایران در منطقه خاورمیانه برگزار کرد.  دکتر قدیری ابیانه که در جمع استادان این دانشگاه حضور یافته بود، با بیان اینکه موج اسلام خواهی فقط مختص به جهان اسلام نیست و پیروان سایر ادیان نیز به دنبال اسلام می باشند، اظهار امیدواری کرد که با توجه به خیزش اسلامی در منطقه خاورمیانه، شاهد تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی در جهان باشیم.

 به گزارش دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نشست استادان این دانشگاه  با حضور دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا، در تاریخ 30/1/90 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب این دانشگاه برگزار شد. 

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، حجت الاسلام شاه فضل مسئول نهاد و رئیس شورای هم اندیشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر قدیری ابیانه، درخصوص برگزاری جلسات و نشست‌های هم اندیشی استادان دانشگاه توضیحاتی را ارائه نمود.

در ادامه دکتر قدیری ابیانه، به بیان موقعیت اسلام و ایران در منطقه پرداخت و اظهار داشت در جهان 14 نقطه استراتژیک قرار دارد که 7 نقطه آن متعلق به جهان اسلام است.   وی این مناطق را از لحاظ وسعت، جمعیت، ذخایر و دین واحد حائز اهمیت بسیار دانست و گفت: اگر جهان اسلام متحد شوند تبدیل به ابرقدرت می‌شوند و اگر آمریکا تبدیل به ابرقدرت شده است، تنها به دلیل ضعف و جدایی جهان اسلام می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از کشورها به طور مستقیم یا غیر مستقیم، مستعمره ابرقدرت‌ها بوده اند و اینان با سیاست‌هایی نظیر تفرقه بیانداز و حکومت کن، بین کشورها اختلاف ایجاد کرده اند. همچنین با اختراع ادیان جدید مانند شیطان پرستی و عرفان‌های کاذب، اختلاف دیگری در بین مسلمانان ایجاد کرده اند. مثلاً در پاکستان بابیت، در ایران بهائیت و در عربستان فرقه وهابیت را ایجاد کرده اند. ابرقدرت‌ها با تشکیل اسرائیل در خاک فلسطین به دنبال تضعیف مسلمانان هستند تا تمدن اسلامی شکل نگیرد؛ زیرا می دانند اسلام محوری می باشد که می تواند جهان اسلام را متحد کند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا در ادامه ی سخنان خود گفت: ایران به 3 دلیل جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی و در مرکز جهان اسلام واقع شده است و رهبر این تمدن اسلامی می باشد.

دکتر قدیری ابیانه بیان کرد: غرب هر جا که بتواند از قدرت نظامی خود استفاده می کند و تحمیل حکومت‌های دیکتاتوری یکی از راههای نفوذ غرب به کشورهای اسلامی است؛ مانند رژیم پهلوی در ایران، رژیم بعث در عراق. در ایران قبل از انقلاب، شاهد روند دوری از دین بودیم، اما پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در جهان اسلام بلکه در جهان غیر اسلام نیز این روند را معکوس کرد و خود غربی ها نیز این نکته را اذعان می کنند.

دکتر قدیری ابیانه با توجه به استراتژی کشورهای غربی گفت: استراتژی غرب در مورد کشورهای نفت خیز اینگونه است که این کشورها وابسته به فروش نفت خام باشند، در حالی که  خود نیز خریدار نفت هستند. استراتژی دیگر غرب، دامن زدن به مصرف گرایی کشورهای جهان اسلام و عدم تولید ثروت می‌باشد. و دیگر اینکه درآمد نفت نباید صرف توسعه و آبادانی و کارهای زیر بنایی گردد.

وی در ادامه نگاهی به خیزش اسلام در کشورهای منطقه داشته و تصریح کرد: اتفاقاتی که در تونس روی داد (خود سوزی جوانی به دلیل فقر و بدبختی) و جمع شدن مردم و مشاهده انبوهی جمعیت، این امید را در مردم زنده کرد که می توان با دیکتاتوری مبارزه کرد. قیام مردم تونس به مردم مصر و دیگر کشورهای منطقه نشان داد که اگر بخواهند می توانند با دیکتاتوری مبارزه کنند. حسنی مبارک سرکوب مردم مصر را شدیدتر از بن علی انجام داد، اما در 22 بهمن استعفا داد، در حالی که حسنی مبارک برای بیشتر حکومت های دیکتاتوری اسطوره بود.

دکتر قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: آمریکائی‌ها تمام تلاش خود را کردند تا مبارک و بن علی را حفظ کنند، اما وقتی دیدند که اینان نمی توانند منافع آمریکا و غرب را تأمین کنند، به فکر به کارگیری مهره های دیگر افتادند که بتوانند وابستگی این کشورها به خود را حفظ کنند. در نتیجه آمریکا و کشورهای غربی تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اسلام گراها روی کار نیایند. این حرکت‌ها، حکومت‌های سلطنتی را به سمت حکومت جمهوری اسلامی سوق می دهد تا انشاالله روزی شاهد شکل گیری اتحاد جماهیر اسلامی در جهان باشیم.

وی با اظهار امیدواری بیان داشت: با این حوادثی که امروزه در منطقه خاورمیانه اتفاق افتاده، موقعیت ایران در جهان بهتر شده است و در نتیجه محبوبیت بیشتری برای ایران در بسیاری از این کشورها ایجاد شده است.  وی همچنین اظهار داشت که موج اسلام خواهی مختص جهان اسلام نیست و حتی پیروان دیگر ادیان نیز در نهایت به اسلام خواهند گروید.

به گزارش دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه این نشست دکتر قدیری ابیانه که به عنوان کارشناس مدعو در جمع استادان این دانشگاه حضور یافته بود، به سوالات استادان حاضر پاسخ داد.

وی در پاسخ سوالی که پرسیده بود: «چرا ما در دانشگاه و کشور اسلامی، نمی توانیم بعضی از ارزش‌های مثبت مانند حجاب را تثبیت و حفظ کنیم؟». گفت: یکی از دلایل این است که ما در این زمینه راه استدلالی نمی رویم. ابتدا باید فلسفه آن را ذکر کنیم و بعد بهتر است مطالعات غربی ها را ترجمه کنیم. نکته دیگر اینکه ما سدها و موانعی برای روابط مشروع گذاشته ایم. در نتیجه سن ازدواج بالا رفته، با وجود بیشتر بودن تعداد زنان در سن ازدواج تعدد زوجات تقبیح شده و به طور کلی عدم اجرای صحیح احکام الهی یکی از دلایل این مسأله می باشد. اما کشورهای دیگر چون مشکل دارند، قوانین اسلام را بهتر درک می کنند. دکتر قدیری ابیانه در ادامه به عنوان راهکار گفت: ما باید فرهنگ ازدواج را ترویج کرده و احکام اسلام را همانطور که هست بیان کنیم. بسیاری از مشکلات ما ناشی از دوری از مبانی و معارف اسلام می‌باشد.

بنابراین گزارش در سوال دیگری که پرسیده شد: آیا قیامی که در کشورهای منطقه رخ داده، رهبریت واحدی هم  دارد که آنها را هدایت کند؟. دکتر قدیری پاسخ داد: رهبری واحدی که منظور شماست وجود ندارد. مثلاً در تونس یک رهبر سنی است که راضی به گسترش تشیع نیست. اما علیرغم اینها هدایت‌های ایران در این زمینه بسیار مهم می باشد. مثلاً پیامی که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه به مردم مصر دادند، بسیار در روحیه مردم آن کشور موثر بوده و آنها را امیدوار کرد

۹۰/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">