پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ق.ظ

۰

%d8%b7%d9%88%d9%81%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%a8%d9%88%d8%af-%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%db%8c%d8%a7%d8%a8%d9%86%d8%af%d8%9fقدیری ابیانه: طوفان در غرب در انتظار سایر حامیان داعش خواهد بود/ چرا ریشه اصلی مشکل را نمی‌یابند؟

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه حادثه تروریستی پاریس همان کاشتن بادی است که امروز به طوفان تبدیل شده است، گفت: طوفان‌ها در غرب در انتظار کشورهایی است که گروه‌های تروریستی مانند داعش را ایجاد و از آن حمایت کردند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حادثه تروریستی پاریس و احتمال گسترش اینگونه حملات به سایر کشورهای اروپایی گفت: غربی‌ها در خاورمیانه باد کاشتند و امروز در حال دروکردن طوفان هستند. طوفان‌ها در غرب در انتظار کشورهایی است که گروه‌های تروریستی مانند داعش را ایجاد و از آن حمایت کردند.

اقدامات داعش سایر کشورهای اروپایی را نیز در بر خواهد گرفت

وی ادامه داد: اقدام فرانسه در سوریه عکس‌العمل داعشی‌ها را به دنبال داشت و اقدام داعشی‌ها واکنش شدیدتر فرانسوی‌ها را به دنبال دارد و این چرخه معیوب ادامه‌دار خواهد بود و این مسئله سایر کشورهای غربی را هم دربرخواهد گرفت.

قدیری ابیانه اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که غرب در برنامه‌ریزی‌های خود برای سرنگونی نظام‌های مستقل دچار توهم و حماقت است. مقام معظم رهبری قبلا هشدار داده بودند که سیاست‌های تروریست‌پروری غرب وبال گردن خودشان خواهد شد، اما گوش شنوایی نبود. حتی 1400سال پیش پیامبر گرامی اسلام فرموده بودند کسی که شمشیر ظالمی را تیز می‌کند خود گرفتار آن خواهد شد.

غربی‌ها ریشه اصلی مشکل را نیافته‌اند

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: غربی‌ها که زمانی در مقابل سر بریدن مسلمانان به دست داعشی‌ها بی تفاوت عبور می‌کردند و بعضا ابراز شادی هم می‌کردند و از انفجار مراکز اسلامی و به خاک و خون غلتیدن مسلمانان احساس پیروزی می‌کردند امروز از مشاهده این جنایات در شهرهای خود ناله و فغان سر می‌دهند اما هنوز بر سر عقل نیامده‌اند و ریشه اصلی مشکل را پیدا نکرده‌اند و باز هم در امور داخلی کشورهای اسلامی دخالت می‌کنند و تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی یادآور شد: از نگاه غربی‌ها تروریست‌های خوب کسانی هستند که در مساجد و مراکز اسلامی به کشتار مسلمانان می‌پردازند و تروریست‌های بد آنهایی هستند که غربی‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. در نگاه غربی‌ها بمباران‌های خوب و بد نیز وجود دارد. بمباران مردم یمن، لبنان و غزه توسط سعودی‌ها و صهیونیست‌ها امری مطلوب و بلاشکال اما پاسخ متقابل جبهه مقاومت مذموم شمرده می‌شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار کرد: مقامات غربی همان افرادی هستند که به عبدالمالک ریگی توصیه می‌کردند ترورها و انفجارهای خود را از سیستان و بلوچستان به پایتخت ایران بکشاند اما امروز پایتخت‌های خودشان جولانگاه انفجارهای دست‌پرورده‌های خودشان است.

خودبزرگ‌بینی غربی‌ها عامل تحلیل نادرست و تصمیمات ناگوار آنهاست

قدیری ابیانه با اشاره به روحیه خودبزرگ‌بینی و تکبر غربی‌ها نسبت به کشورهای اسلامی که سبب می‌شود خود را به عنوان قدرت برتر مبرا از حملات تروریستی دست‌پروردگان خود بدانند، گفت: متاسفانه غربی‌ها از جمله فرانسوی‌ها دچار نوعی نژادپرستی و خودبزرگ بینی هستند؛ غربی‌ها همواره خود را در موضع معلم و یاددهنده به دیگران و از جمله ملت‌های به زعم آنها جهان‌سومی می‌بینند و سعی نمی‌کنند از تجارب این ملت‌ها هم استفاده کنند.

وی تأکید کرد: این خودبزرگ‌بینی موجب شده است که غربی‌ها همواره با نگاه تحقیرآمیز به دیگران بنگرند و همین نگاه موجب می‌شود که حقارت و ضعف خود را نبینند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اصولا غربی‌ها تلاش کرده‌اند خودکم‌بینی را به سایر ملت‌ها تزریق کنند و واژه «ما نمی‌توانیم» را به عنوان یک باور در سایر ملت‌ها نهادینه کنند، گفت: این نگاه خودبرتربینانه غربی‌ها به مانعی بزرگ در شناخت ضعف‌ها و نقصان‌های آنها تبدیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: غرب به خاطر این نوع نگاه از تحلیل واقعیات و عواقب عملکرد خویش غافل می‌شود و البته عواقب آن را نیز متحمل خواهد گردید همانگونه که امروز عواقب پرورش گروهی تروریستی چون داعش را به طور ملموس مشاهده می‌کند.

یک شنبه 24 آبان 1394

۹۴/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">