پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۱۹ ب.ظ

۰

مقایسه تطبیقی اعلامیه جهانی حقوق بشر با حقوق بشر اسلامی

قدیری ابیانه عنوان کرد: نقد وضعیت زن در غرب؛ نقطه کانونی تهاجم به حقوق بشر غربی

گروه سیاسی دوشنبه 19 تیر 1391: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به نگاه غیرانسانی غرب به زن در لوای ادعای دفاع از حقوق زن، گفت: در غرب جذابیت جنسی به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح است و این مسئله زن غربی را ملعبه دست مردان قرار داده است لذا یکی از مباحثی که در حقوق بشر می‌توانیم تهاجم سنگین تبلیغاتی علیه غرب داشته باشیم وضعیت زنان است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) درباره تفاوت‌های حقوق بشر غربی و حقوق بشر اسلامی گفت: تفاوت این دو الگوی حقوق بشر به منابع و مبانی آنها برمی‌گردد. مبانی حقوق بشر اسلامی با جهان‌بینی اسلامی و ویژگی‌های انسان از نظر اسلام مرتبط است. ما از آنجا که معتقد به آخرت هستیم در نتیجه حقوق انسان را فقط مربوط به این جهان نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: اسلام می‌خواهد زندگی انسان‌ها در این جهان به گونه‌ای باشد که این دنیا مزرعه آخرت باشد. مبنای دیگر حقوق بشر اسلامی انسان‌شناسی است. برداشت اسلام از انسان با برداشت غربی از انسان متفاوت است. ما معتقدیم که کلام خدا، قرآن، برای هدایت انسان‌هاست و این هدایت‌ها برای سعادت دنیوی و اخروی اوست و به عنوان ملاک و معیار اصلی در تبیین حقوق بشر اسلامی است. لذا در جوامع اسلامی بنا براین است آنچه خواست خداوند است، خداوندی که اوج محبت را به انسان دارد و هدایت‌گر اصلی انسان است، تحقق یابد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: اما در جوامع غربی معمولاً نه به آخرت اعتقادی وجود دارد و نه به آن ارزش‌هایی که در دین آمده است و لذا آنها نگاه متفاوتی به انسان دارند. در نتیجه از نظر غرب حقوق بشر در حقیقت خواسته خود بشر است، نه فراتر از آن و معیار حقوق هم حداکثر بهره برداری از این جهان و انجام آنچه که به آن مایل هستند به شرط عدم اضرار به جامعه و دیگران، با برداشتی که آنها از جامعه دارند، است. براین مبنا تعالیم، ارزش‌ها و مبانی فکری اسلامی را در مورد انسان نمی‌پذیرند.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک افزود: در جامعه‌ای که حکومت آن دینی نباشد لازم نیست قوانین منطبق بر احکام و ارزش‌های دینی باشد، لذا در یک جامعه غربی دموکراتیک مبنا رأی اکثریت نمایندگان مردم است و آنچه که پارلمان تصویب می‌کند تبدیل به قانون می‌شود و آنچه که افراد میل به آن دارند تبدیل به قانون و حقوق می‌شود.

وی عنوان کرد: مثلاً اسلام و همه ادیان الهی معتقدند روابط زناشویی باید بین زن و مرد برقرار شود اما در جوامع غربی وقتی دین به کنار گذاشته می‌شود مبنا رضایت افراد می‌شود. در این حالت اگر دو نفر به رابطه‌ای راضی بودند و در تصمیم‌گیری هم به بلوغ رسیده باشند مجاز به برقراری رابطه می‌شوند.

قدیری ابیانه ابراز کرد: در نتیجه بر مبنای این رضایت فردی در غرب انحصار ازدواج بین زن و مرد را کنار گذاشتند و مجوز ازدواج میان مرد با مرد و زن با زن را هم صادر کردند و حتی این زوج همجنس مجاز و در اولویت هستند برای اینکه سرپرستی کودکان یتیم را به عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: حتی از این امر هم فراتر رفتند و اخیرا سنای آمریکا مصوبه‌ای را گذراند که اجازه می‌دهد نظامیان آمریکایی با حیوانات رابطه برقرار کنند و حتی مراسم ازدواج انسان با حیوان در غرب نیز انجام شد که من تصاویر این مراسم ازدواج را در کتابم تحت عنوان «زن در اسلام و غرب» ارائه کرده‌ام و قابل پیش‌بینی است که در آینده از این هم فراتر روند و حتی به رابطه میان محارم برسند.

سفیر سابق ایران در استرالیا اظهار کرد: غربی‌ها چنین چیزهایی را جزو حقوق بشر می‌دانند به شرطی که مزاحم آزادی دیگران نشود و لذا رابطه انسان با حیوان و همجنس‌گرایی به شرط عدم مزاحمت برای دیگران مجاز می‌شود که طبیعتا از نظر اسلام و مسلمانان غیر قابل پذیرش است.

وی یادآور شد: نمونه دیگر مسئله قصاص است. در برخی از کشورهای غربی قصاص را ممنوع کردند و قانون اعدام را حذف کرده‌اند. یعنی اگر کسی حتی صدها نفر را بکشد اعدام نمی‌شود. در حالی که ما مسلمانان براساس آموزه‌های قرآن معتقدیم اگر کسی جنایتی را مرتکب شود خودش برای سرنوشتش تصمیم گرفته است و سرنوشتی مشابه کاری که کرده است برای خودش رقم زده است و براین مبنا است که معتقدیم اجرای قصاص در حقیقت موجب حیات بشریت و سلامت جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اما در کنار مبانی حقوق بشر غربی که از نظر اسلام قابل قبول نیست مسئله دیگر عدم پایبندی غربی‌ها به همین اصول و مبانی در عمل است. کشتاری که غربی‌ها در افغانستان و عراق کردند نشان می‌دهد که آنها به هیچ‌وجه پایبندی به حقوق بشری که خود از آن دم می‌زنند ندارند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: مثلاً در فرانسه به عنوان مهد دموکراسی و آزادی غربی، برهنگی و فحشا آزاد است و آن را یک شغل می‌دانند و فقط کافی است کسی که دست به این کار می‌زند بهداشت را رعایت کند و مالیات خود را به دولت بپردازد و چنین شخصی می‌تواند رئیس‌جمهور کشور نیز بشود ولی در همین فرانسه که برهنگی آزاد است قانون منع حجاب برای دختران گذاشته‌اند و حتی آنان را از تحصیل محروم می‌کنند و نکته جالب اینکه این اقدام را به عنوان دفاع از حقوق زن انجام می‌دهند.

وی تآکید کرد: یا در غرب از آزادی بیان دفاع می‌کنند ولی به نام دفاع از آزادی بیان به ادیان الهی، به ویژه اسلام و مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند ولی در کنار آن نفی یک واقعه تاریخی مانند هولوکاست را جرم می‌دانند و آن را برنمی‌تابند و برای افرادی که درباره این اتفاق تاریخی نظر دیگری داشته باشند جرائم سنگینی در نظر می‌گیرند.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: به هر حال ما افتخار می‌کنیم که مسلمان هستیم و به چنان حقوق بشری اعتقاد نداریم. در نتیجه نه تنها باید از اعتقادات خود دفاع کنیم بلکه باید این حقوق بشر غربی را مورد تهاجم قرار دهیم و بدانیم که مردم غرب هم از وضعیت موجود در کشورشان عاصی و ناراضی هستند و در صورتی که حقایق برای آنها بدون تحریف مطرح شود آنها هم به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: به خصوص در این باره باید به مسئله زن و بیان نگاه اسلام به زن برای غربی‌ها توجه ویژه‌ای کرد. در غرب جذابیت جنسی به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح است در حالی که در اسلام این مسئله تنها به عنوان یک ارزش زناشویی مطرح است و تبدیل جذابیت جنسی به عنوان یک ارزش اجتماعی عواقب بسیار سنگینی برای زن در غرب داشته است و آنها را ملعبه دست و عامل شهوت‌رانی مردان قرار داده است.

قدیری عنوان کرد: این در حالی است که غرب ادعای دفاع از حقوق زن را دارد اما مدافع حقیقی و اصلی حقوق زن، اسلام است که شأن زن را رعایت کرده و مخالف تبدیل شده زن به اسباب بازی تحریک‌کننده مردان است. لذا یکی از مباحثی که در حقوق بشر می‌توانیم تهاجم سنگین تبلیغاتی علیه غرب داشته باشیم وضعیت زنان است.

قدیری ابیانه در پایان اظهار کرد: متأسفانه ما تاکنون با توجه به مبانی نابی مانند قرآن و اهل بیت(ع) نتوانسته‌ایم بحث حقوق بشر اسلامی را به خوبی معرفی کنیم که این به دو عامل بازمی‌گردد. یکی تلاش گسترده غرب برای تحریف این مسائل با توجه به تسلط صهیونیست‌ها بر دنیای رسانه‌هاست و دیگری ضعف تبلیغاتی خود ماست. من می‌توانم ادعا کنم که جمهوری اسلامی ایران در طی این 33 سال در زمینه تبلیغاتی ضعیف عمل کرده است و باید این ضعف را جبران کنیم.

۹۱/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">