پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۴ ق.ظ

۱

داعش و پدرخوانده!

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۴ ق.ظ

وجود دشمنان و اهداف مشترک میان گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی آنان را تحت اتحادی نانوشته در جبهه‌ای واحد قرار داده است و انتظار درگیری میان این دو، امری محال است.

 به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «محمدحسن قدیری ابیانه» نوشت:

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرده است «داعش در مکانی بسیار دور از اسرائیل و در شرق سوریه در حال عملیات است و تهدیدی برای ما نیست.» حق با آنهاست، زیرا داعش توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس شکل گرفته و عامل آنها برای ویرانی اسلام و جهان اسلام، به ویژه برای تخریب خط مقدم جبهه ضدصهیونیستی به شمار می‌آید.

1- بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیتی ملی آمریکا سه سرویس جاسوسی و امنیتی، برای به وجود آوردن یک گروه تروریستی (داعش) که بتواند افراطی‌ها را به خود جذب کند، با یکدیگر همکاری کرده‌اند؛ عملیاتی که رمز آن «لانه زنبور» نام گرفت و هدف از آن، حمایت از رژیم صهیونیستی است. طبق اسناد فاش شده، تنها راه حل حمایت از رژیم صهیونیستی، ایجاد یک دشمن در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی است. نکته اینجاست که «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش، دوره‌های فشرده را به مدت یک سال  زیر نظر موساد سپری کرده و علاوه بر آن، در فن سخنرانی و علوم دینی آموزش دیده است. نبیل نعیم، رییس حزب جهاد اسلامی دموکرات و فرمانده سابق گروهک القاعده نیز سال گذشته گفته بود تمام شاخه‌های برآمده از القاعده از جمله داعش با نظارت سازمان سیا فعالیت می‌کنند و در سال 2012 مربیان آمریکایی در یکی از پایگاه‌های نظامی مخفیانه در اردن به آنان آموزش داده‌اند. اخیراً نیز خبری از بمباران گردهمایی سران با نفوذ داعش توسط آمریکا منتشر گردید که مشخص شد این عده برای طراحی کودتا علیه البغدادی آن جلسه را ترتیب داده بودند و در نتیجه آمریکا با از بین بردن این افراد، وسیله تداوم دولت به اصطلاح اسلامی را فراهم آورد.

2- نشانه دیگری که نشان‌دهنده هماهنگی بین داعش و پدرخوانده‌‌اش است، ممنوعیت برگزاری تظاهرات در روز جهانی قدس است.  این گروه به صراحت اعلام کرده که برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس ممنوع است. اعضای این گروه تروریستی همچنین با لگد مال کردن پرچم فلسطین اعلام نمودند باید به جای پرچم فلسطین، پرچم داعش به اهتزاز در آید زیرا به زعم آنان، فلسطین موجب فتنه است و هرکسی که پرچم فلسطین را به اهتزار در آورد به فتنه‌افروزی کمک کرده است.

3- هنر مغز متفکر داعش، برنامه‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی، سازمان سیا و «ام آی 6» انگلیس این بود که موفق شدند مسلمانان معتقدی را بفریبند که حاضرند از جان خود گذشته و در عملیات انتحاری کشته شوند. نمی‌توان عاملین عملیات‌های انتحاری را «مزدور» نامید، زیرا کسی که مزد دریافت می‌کند حاضر نمی‌شود جان خود را بابت پولی که گرفته در عملیات انتحاری از دست بدهد. در واقع آنان فریب‌خوردگانی هستند که دچار انحراف و حتی فساد شده‌اند. به عبارت روشن‌تر، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، از اعتقادات و علاقه جوانان کشورهای اسلامی نسبت به شهادت سوء استفاده کرده و آنها را به سمت انتحار علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی سوق داده‌اند. این امر در واقع بالاترین درجه «نفوذ» در میان امت اسلامی محسوب می‌گردد. رژیم صهیونیستی در پناه این توطئه موفق شد علاوه بر سرزمین مسلمانان، ذهن و فکر برخی جوانان مسلمان را نیز اشغال کند و آنان را برای همراهی با توطئه‌های خود فریب دهد. در نتیجه وقتی «یعلون» به صراحت اذعان دارد که داعش خطری برای رژیم جعلی صهیونیستی نیست به این معناست که آنان هنوز کنترل داعش را در اختیار دارند.

یکی از دلایل تأثیرگذار و مهم عدم ورود گروه‌های تکفیری به مبارزه با رژیم صهیونیستی را می‌توان وجود دشمنان مشترک آنها دانست. از زمان آغاز و گسترش فعالیت جدی گروه‌های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق، گروه‌هایی نظیر حزب‌الله به‌طور جدی وارد مبارزه با آنان شده‌اند و در بسیاری از جبهه‌های نبرد در سوریه، ورود حزب‌الله سرنوشت برخی مبارزات را تغییر داده و باعث شکست گروه‌های تکفیری شده است. مسائلی از این دست موجب گردیده گروه‌های تکفیری بازیگرانی مانند حزب‌الله را دشمن خود تلقی کرده و از آنجا که حزب‌الله جدی‌ترین دشمن رژیم صهیونیستی در منطقه «شام» نیز محسوب می‌شود، وجود چنین دشمن مشترکی برای گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی به ‌نوعی اتحادی طبیعی را میان آنها علیه حزب‌الله ایجاد کرده است.

گروه‌های تکفیری و در رأس آنها داعش، با شعارهایی نظیر اجرای شریعت اسلامی و دفاع از اسلام و مسلمانان فعالیت‌های خود را در کشورهای مسلمان منطقه آغاز کردند اما در مواجهه با بزرگ‌‌ترین ناقض حقوق مسلمانان و دشمن اصلی آنها در منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی کوچکترین اقدامی اتخاذ ن

نموده‌اند. از جمله مهم‌ترین دلایل بی‌توجهی گروه‌های تکفیری به مبارزه با رژیم صهیونیستی به ماهیت سیاسی و غیر اسلامی و غیرمذهبی چنین گروه‌هایی باز می‌گردد. با چنین رویکردی روشن است که اهدافی سیاسی مانند سرنگونی برخی دولت‌های منطقه، کسب قدرت و مسائلی اساسی مانند دفاع از حقوق فلسطین و مسلمانان در مقابله با رژیم صهیونیستی از نظر آنان در اولویت نیستند. به همین دلیل است که چنین گروه‌هایی دشمن خود را بخشی از جامعه مسلمانان یعنی شیعیان و نه رژیم صهیونیستی تلقی می‌کنند.

در ارتباط با عملیات اخیر انتحاری در فرانسه نیز می‌توان به روشنی ارتباط جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی را دریافت. وقوع این عملیات از دو حالت زیر خارج نیست:

الف) داعش، غرب و فرانسه را دشمن اسلام ارزیابی نموده و لذا این عملیات را طراحی و اجرا نموده‌اند. گزارش‌های منتشره مبنی بر آگاهی جامعه یهودیان فرانسه از این عملیات، ثابت می‌کند که داعش، دوستان صهیونیست خود را از عملیاتش در فرانسه آگاه کرده و آنان نیز به یهودیان اطلاع داده‌اند.

ب) رژیم صهیونیستی عامل و طراح اصلی حملات پاریس بوده، داعش را به انجام عملیات پاریس ترغیب و تشویق کرده و مقدمات آن را فراهم آورده است.

در این صورت این سوال پیش می‌آید که چرا رژیم صهیونیستی، هم‌پیمانان خویش را از وقوع چنین حادثه‌ای آگاه نکرده است، زیرا در هر دو صورت، مقامات تل‌آویو از این حمله به پاریس آگاه بوده‌اند. پاسخ مشخص است: آنان از این رهگذر، خشم مردم فرانسه برانگیختند تا در سطح جهانی، مسلمانان در تنگنا و محدودیت قرار گیرند و موج اسلام‌هراسی فزونی یابد. قلع و قمع، کشتار و محدود نمودن مسلمانان همان هدفی است که رژیم صهیونیستی از غرس شجره ملعونه داعش در سرزمین‌های اسلامی در نظر داشته و دارد.

گ

وجود دشمنان و اهداف مشترک میان گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی آنان را تحت اتحادی نانوشته در جبهه‌ای واحد قرار داده است و انتظار درگیری میان این دو، امری محال است. هر دو، بازیگران محور مقاومت را دشمن اصلی خود تعریف کرده و هر دو نیز اهدافی نظیر تضعیف و سرنگونی برخی دولت‌های همسو با مقاومت، تغییر موازنه قدرت منطقه‌ای علیه ایران، تعمیق اختلافات فرقه‌ای میان مسلمانان و گسترش اسلام‌هراسی را تعقیب می‌‌کنند.

۹۴/۰۸/۲۸

نظرات  (۱)

نقش بازیهای رایانه ای که جوانان را به جنگ بدون تفکر میکشاند قابل توجه است . زمان زیادی از اعلام درخواست داوطلب برای خورده شدن و پذیرش آن در اینترنت نگذشته است متأسفانه خالی شدن ذهن آدمها از ارزشهای حقیقی الهی پیامدهای وحشتناکی دارد . بیدلیل نیست که صهیونیسم اینقدر برای بازیهایی که بی ارزشترین موضوعشان مرگ انسانهاست سرمایه گذاری میکنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">