پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۱۶ ب.ظ

۰

نشریه اقتصاد مقاومتی منتشر شد

نشریه اقتصاد مقاومتی (ویژه مربیان صالحین) با هدف ارتقای بینش و بصیرت مخاطبین خویش و همچنین ارائه راهکار و دادن نقشه عملیات درحوزه اقتصاد مقاومتی به ایشان در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی تهیه و در سطح کشور منتشر شد.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» خواندن این نشریه به تمام کسانی(به ویژه  مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین) که به دنبال راه کار و نقشه عملیات در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند و از طرفی مایلند در یک چارچوب علمی و عملیاتی ، بینش و بصیرت خود را نسبت به الگوی اقتصادی انقلاب اسلامی ( اقتصاد مقاومتی)، افزایش دهند، توصیه می شود.

 

نشریه شامل 10 پرونده  است که به همت پژوهشگران کانون تربیت و اقتصاد در مرکز مطالعات راهبردی، و استفاده از صاحب نظرانی چون دکتر پیغامی، دکتر حجت الله عبدالملکی، دکتر مهدی طغیانی، دکتر قدیری ابیانه، دکتر مهدی ایزدخواه ، حجت الاسلام سید رضی و... تهییه و تدوین شده است.

 

در ادامه توضیحی مختصر از پرونده های کار شده در نشریه ارائه می گردد.

 

 پرونده اول:رمز عملیات

 

اولین پرونده اختصاص به تبیین صحیح، از رمز عملیات در اقتصاد مقاومتی دارد. جهادگران عرصه اقتصادی ابتدا بایستی یک فهم صحیح از دستورات فرمانده کل خود داشته باشند. سخنان حضرت امام خامنه ای و امام خمینی  درباره اقتصاد مقاومتی و تبیین نوع نگاه ایشان به مسئله اقتصاد، شالوده اصلی این پرونده را تشکیل می دهد.

 

پرونده دوم: نقشه جنگ اقتصادی

 

گام بعدی داشتن یک نقشه خوب از جنگ است. اینفوگرافی و پوستر"نقشه جنگ اقتصادی"  مهمترین مطلب در این پرونده است؛ که به وسیله آن  می توانید یک شکل و شمای کلی از نقشه جنگ اقتصادی به دست بیاورید

 

پرونده سوم: پیشینه جنگ تا کنون

 

تاریخ تحریم ها به چه زمانی بر می گردد؟ فتنه سال 88 چه تاثیری بر افزایش فشارها بر اقتصاد ایران داشته است؟ چه عواملی در ایجاد تحریم های اقتصادی موثر بودند؟ اینها مهترین سوالاتی هستند که در طی این پرونده به آنها پاسخ داده می شود. "چکمه پوشان رودر رو" ، "فتنه پلاس" و" آتش باران تحریم " از جمله تیترهای خواندنی این پرونده هستند.

 

پرونده چهارم: ابزارهای دشمن

 

تا از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن اطلاع نداشته باشیم نمی توانیم با او مقابله کنیم. چقدر از ابزارهای جنگ اقتصادی اطلاع دارید؟ آیا می دانید مهترین ابزارهای فشار علیه اقتصاد یک کشور چیست؟  در این پرونده ابزارهای مختلف فشار اقتصادی  برجسته شده و با نگاهی کارشناسانه، مطالب کاربردی و دقیقی مطرح می شود

 

پرونده پنجم: اهداف دشمن در جنگ اقتصادی

 

آیا تا به حال از خود پرسید اید که هدف دشمنان از به راه انداختن  جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی چه بوده است؟ به راستی، چرا و به چه علت این هجمه وسیع از تخاصم ها و تهدید هاعلیه اقتصاد ایران شکل گرفته است؟ در این قسمت به این سوالات پاسخ داده می شود

 

پرونده ششم: جنگ اقتصادی را بشناسیم

 

ضعف های اقتصاد ایران چیست؟جنگ اقتصادی کدام ضعف های اقتصاد ایران را نشانه گرفته است؟ پرونده ششم با این دغدغه به بررسی موضوع آسیب شناسی اقتصاد ایران و اثرات جنگ اقتصادی بر روی اقتصاد کشور پرداخته است.

 

پرونده هفتم: ابزارهای موجود برای مقابله با جنگ اقتصادی

 

راهبرد و ابزار مقابله ما دربرابر جنگ نابرابر اقتصاد ایران چیست؟ در این پرونده با  یادداشت "نرم می جنگیم" ، یادداشت "اسلحه های ما در جنگ اقتصادی" و چندین مطلب خواندنی دیگر مواجه خواهید شد.

 

پرونده هشتم:ناکارآمدی های اقتصادی؛ دشمنان داخلی در جنگ

 

آیا اقتصاد مقاومتی صرفا ناظر به تهدیدها و دشمنی های خارجی است و نسبت به تهدیدها و دشمنی های خارجی موضعی ندارد؟در این پرونده با دشمنان داخلی اقتصاد ایران بیشتر آشنا شوید و خود را برای ایفای نقش بهتر در اقتصاد مقاومتی آماده کنید.

 

پرونده نهم: نقشه خوانی پیش از عملیات

 

برای حرکت در نقشه عملیات اقتصاد مقاومتی ابتدا باید نقشه خوان خوبی شویم. اگربتوانیم خوب نقشه را بخوانیم می توانیم بهتر عملیات کنیم. مطلب دکتر پیغامی  را در این قسمت از دست ندهید.  

 

پرونده دهم:نقشه عملیات

 

حالا نوبت عملیات است. پس از آنکه بصیرت و اطلاعات خود را درباه گفتمان اقتصاد مقاومتی بالا بردیم و نقشه خوانی اقتصاد مقاومتی رایاد گرفتیم حالا نوبت ان است که آستین ها را بالا زده و وارد گود شویم. در این پرونده انواع عملیات ها و عرصه های ممکن در اقتصاد مقاومتی از گفتمان سازی و تبلیغ گرفته تا عرصه های میدانی،جهادی و سازندگی، برشمرده می شود؛ و با نگاهی علمی، یک نقشه عملیاتی  برای اقشار مختلف جامعه نسبت به وظایفشان در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه می گردد. 

۹۴/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">