پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ق.ظ

۰

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت:دغدغه دولتمردان کسب آرای مردم در انتخابات بعدی است و این مسئله موجب گردیده است سیاست دولتها به جای یک سیاست تولید محور یک سیاست توزیع محور باشد، اقتصاد ایران را نه می توان حماسی نه مقاومتی و نه جهادی نامید بلکه با ویژگی هایی که ذکر شد اقتصاد ایران یک اقتصاد استراحتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با “مهندسان ایران “ در رابطه با اولویت های اقتصادی فراموش شده کشور اظهار داشت : مشکل اقتصادی ایران وابستگی اقتصادی کشور به نفت است که از ضعف فرهنگ کار و تولید در کل کشور ناشی می شود.

وی افزود: متاسفانه این ذهنیت در بین مردم شکل گرفته که ایران به دلیل ثروتمند بودن و داشتن منابع نفتی و سایر منابع نیازی به کار کردن ندارد و از این طریق می شود نیازهای مردم را برطرف کرد که در این ماجرا هم مردم و هم دولت ها و مسئولین مقصر هستند این در حالی است که تصور مردم از درآمدهای نفتی ده ها ، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است یعنی وابستگی ذهنی مردم به نفت چندین برابر وابستگی واقعی است واین امر تنبلی اجتماعی را به دنبال آورده است.

مطابق با معیارهای تنبلی اجتماعی ایرانیان بعد از اعراب در جهان قرار گرفت اند.

وی ضمن بیان اینکه متاسفانه مردم ایران علی رغم همه محاسن استثنایی خویش نسبت به سایر ملل در بعد فرهنگ کار و  مصرف جزو ضعیف ترین ها هستند،گفت: مطابق با معیارهای تنبلی اجتماعی ایرانیان بعد از اعراب در جهان قرار گرفته اند زیرا تعطیلات مناسبتی در ایران بیشترین بوده و علاوه بر آن بین التعطلین نیز داریم.

قدیری ابیانه ادامه داد: ساعت مفید کار در ایران جزء کمترین هاست هم چنین وجدان کاری ضعیف است و از نظر رعایت انضباط اجتماعی و اقتصادی در رده های پایین جهانی قرار داریم و در مصرف گرایی و اسراف جزء سرامدان جهان هستیم که این موضوع موجب شده مردم عمدتا مطالبه گر بوده و به دنبال کسب امکانات و امتیازات از دولت باشند و کسانی را برگزینند و به کسانی دل ببندند که وعدۀ تامین نیازهای آنها را بدهند.

 

اقتصاد ایران یک اقتصاد استراحتی است چراکه دغدغه دولتمردان کسب حداکثری آرا در انتخابات بعدی است.

وی با اشاره به اینکه دولت مردان برای کسب رضایت مردم نگاهی کوتاه مدت به نیاز های اقتصادی مردم داشته، افزود: دغدغه دولتمردان کسب آرای مردم در انتخابات بعدی است و این مسئله موجب گردیده است سیاست دولتها به جای یک سیاست تولید محور یک سیاست توزیع محور باشد، اقتصاد ایران را نه می توان حماسی نه مقاومتی و نه جهادی نامید بلکه با ویژگی هایی که ذکر شد اقتصاد ایران یک اقتصاد استراحتی است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک ادامه داد:  اگر اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند محقق نگردد ایران دچار اقتصاد ریاضتی خواهد شد چنانچه که رئیس جمهور شعار عبور از رکود می دهد در حالی که خود می داند که این چنین نیست و وزرای همین دولت نه تنها خروج از رکود را تایید نمی کنند بلکه تاکید کرده اند در آستانه ورود به بحران هستیم .

وی با بیان اینکه ایران از نظر فرهنگ کار در حد فاجعه است، توضیح داد:  امام علی (ع) می فرمایند:” بهترین تفریح کار است “ولی باور مردم این است که بهترین کار تفریح است و ما تا فاصله بین این دو باور را طی نکنیم اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

قدیری ابیانه تاکید کرد: دولت نسبت به اصلاح فرهنگ کار و تولید در کشور امیدی ندارد و همه امید خود را در زمینه اقتصادی به روابط اقتصادی موکول کرده است.

کلید حل مسائل اقتصادی کشور در دست خود مردم است

وی یاد آور شد: عمده مردم به خاطر تنبلی اجتماعی عادت به اسراف و کم کاری دارند و حل معضلات اقتصادی را به اصلاح سبک زندگی خویش مربوط نمی دانند و تصور می کنند با رفع تحریم ها با سرمایه گذاری خارجی مشکل حل خواهد شد در حالی کلید حل مسائل اقتصادی کشور در دست خود مردم است.

این کارشناس عالی امور استراتژیک ضمن بیان اینکه دولت ادعا می کند که همه مشکلات ناشی از دولت گذشته است ، تصریح کرد: اگر دولت گذشته اشتباهی مثل پرداخت یارانه داشته است دولت فعلی حاضر به اصلاح آن نیست و حتی صراحتا اعلام می کند اگر بخواهد وضعیت را اصلاح کند و تغییر دهد نارضایتی مردم و در نتیجه شکست انتخابات بعدی را در پی خواهد داشت و اینجا این سئوال مطرح می شود که آیا دولت حق دارد اصلاح امور کشور را که مطابق با مصلحت ملت و کشور است برای رای آوری در دور آینده متوقف کند؟ آیا وظیفه دولت هزینه کردن بیت المال برای جلب آرای بعدی به نفع جناح خود است و یا اصلاح وضعیت موجود؟

قدیری ابیانه در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت به وظیفه خود عمل نمی کند و منافع اقتصادی مردم و کشور را فدای مسائل جناحی و حزبی خویش می کند که چنین روالی شایسته ملت ایران نیست.

۹۴/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">