پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ق.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که دولت در حال تدارک فرستادن وکیل الدوله ها به مجلس آینده است، گفت: پول هایی که باید صرف عمران و آبادانی شهرها و مناطق شود، در اختیار برخی افراد قرار داده می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن قدیری ابیانه، امشب در سلسله نشست های سیاسی ستاد مردمی 9 دی در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، گفت: ما در دولت اصلاحات شاهد بودیم رییس جمهور به جای این که به وظایف خود بپردازد به تئوری سازی جمهوریت و جامعه مدنی و مردم سالاری می‌پرداخت و وقت خود را بیشتر صرف این کارها می‌کرد.

 

وی با بیان این که خداوند متعال انسان‌ها را امتحان می کند، افزود: جمهوریت به این معنی است که اگر یک نفر حتی یک رأی بیشتر بیاورد برنده است و مدنیت به این معنی است که کسی که انتخابات را باخته است باید به این حقیقت تن دهد و این باخت سیاسی را بپذیرد و اگر می خواهد بیشتر مدنی باشد باید به نامزد برنده تبریک بگوید.

 

برخی اصلاح طلبان با ادعای تقلب جمهوریت و مدنیت خود را زیر سؤال بردند
قدیری ابیانه با اشاره به این که در انتخابات سال 88 بین نفر اول و دوم 11 میلیون رأی اختلاف بود، خاطرنشان کرد: کسانی که خودشان روزی در رأس قدرت بودند و می دانستند که نمی شود 11 میلیون رأی را جابجا کرد و می دانستند که شکست خورده‌اند خود را قبل از اعلام نتایج پیروز انتخابات معرفی کردند و هم جمهوریت و هم مدنیت خود را زیر سؤال بردند و نشان دادند که علاوه بر اسلامیت نظام به جمهوریت هم اعتقادی ندارند.

 

وی با بیان این که هم کسانی که ادعای تقلب کردند و هم کسانی که به آنها تبریک گفتند می‌دانستند که در واقع شکست خورده‌اند، ابراز داشت: آنها کسانی نبودند که توهم داشته باشند و یا امر برای شان مبهم باشد بلکه در جمع‌های خصوصی خود اقرار به شکست می‌کردند ولی در عین حال ادعای تقلب می‌کردند تا مردم را فریب دهند و جمهوری اسلامی را تضعیف کنند؛ آنها هیچ فرقی با طالبان که دست هر کس که در انتخابات شرکت کرده بود را می بریدند ندارند و به گفته رهبر معظم انقلاب نظام را در لبه پرتگاه قرار دادند.


این کارشناس سیاسی برخی افراد مسؤول در زمان فتنه را آتش بیار فتنه دانست و تصریح کرد: کسانی که مردم را تحریک می‌کردند تا در خیابان‌ها بریزند خائن به نظام بودند و همین الان برخی از آنان وزیرند و اگر مقاومت مجلس نبود وزارت علوم که یکی از وزارتخانه‌های مهم است را به دست فتنه گران می‌سپردند و بالاخره به وزیری رأی دادند که می‌گفت فتنه 88 نه حوادث سال 88.

 

وی با بیان این که من معتقدم نفوذ در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: خود رییس جمهور این افراد فتنه گر را برای وزارت انتخاب می‌کرد و الان هم اگر چه که رأی اعتماد از مجلس نگرفتند اما خط مشی وزارت علوم را همان افراد تعیین می‌کنند.

 

کسانی که احمدی‌نژاد را مقصر تحریم‌ها می‌دانستند خودشان امریکا را ترغیب می‌کردند
قدیری ابیانه با اشاره به این که فتنه 88 کودتا بود و دشمن احساس کرد که توطئه‌هایش می‌تواند مؤثر باشد، افزود: فتنه‌گران از داخل به آمریکا پیغام می‌فرستادند که تحریم‌ها را بیشتر کنید تا وضع مردم بدتر شود؛ از این طرف خودشان آمریکا را ترغیب می‌کردند که تحریم‌ها را افزایش دهد و از طرف دیگر می‌گفتند که احمدی نژاد و اصولگرایان سبب تحریم هستند اگرچه که احمدی‌نژاد هم در دو سال آخر از اصول دور شد و حتی خودش هم خود را اصول‌گرا نمی‌دانست.

 

وی در جواب کسانی که می‌گویند تیم مذاکره کننده قبلی بلد نبود مذاکره کند، ابراز داشت: اگر زمانی که آقای روحانی رأی آورد اصولگرایان به خیابان می‌ریختند و کشور را دو دسته می‌کردند و به آمریکا گرا می‌دادند که فشار را افزایش دهد، تیم مذاکره کننده چطور می‌توانست از موضع اقتدار مذاکره کند و من معتقدم که اگر فتنه 88 نبود در همان سال می توانستیم به توافق برسیم و این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

 

دیپلمات پیشین کشورمان خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: بهتر است دیگر شعار جمهوریت و مدنیت و آزادی ندهید زیرا مردم دیگر باور نمی‌کنند؛ البته در سال 92 سیاست آنها جواب داد و توانستند با کمک آمریکا اقتصاد مردم را خراب کنند و آب را گل‌آلود کنند و نتیجه انتخابات ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بود.

 

وعده حل 100 روزه مشکلات اقتصادی فریب مردم بود
وی با بیان این که در تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی با این که می‌دانست مشکلات اقتصادی 100 روزه حل شدنی نیست ولی مردم را فریب داد و وعده 100 روزه داد، خاطرنشان کرد: وضع اقتصادی مردم بد است و باید خوب شود و راه حل این مشکل اقتصاد مقاومتی است که این دولت هیچ اعتقادی به آن ندارد و تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مذاکره گذاشته است در حالی که آمریکایی‌ها می‌گویند اگر مذاکره نمی‌کردیم ایران راه برون رفت از تحریم را پیدا می‌کرد؛ در داخل می‌گفتند مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌ها را بردارند و آمریکایی‌ها می‌گفتند مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌ها فرو نپاشد.

 

قدیری ابیانه با بیان این که تحریم‌ها باقی مانده است و اگر چیزی را هم بردارند به خاطر حفظ اصلاح‌طلبان در قدرت است، اظهار داشت: من کسانی که در داخل فتنه را به راه انداختند سران فتنه نمی‌دانم بلکه اینها عوامل فتنه هستند و سران فتنه آمریکا و اسرائیل بودند و خود کلینتون علنا می‌گفت ما فتنه را هدایت می‌کنیم ولی از داخل پیغام می‌دادند که این حمایت را علنی نکنید که ما آراء را از دست می‌دهیم.

 

حمایت دشمن از اصلاح طلبان دلیل بر انحراف آنان است
وی با اشاره به این که کلینتون به صراحت گفته است که ما بعد از فتنه 88، 5 هزار نیروی ایرانی را پرورش داده بودیم، ابراز داشت: این افراد الان هم در ایران حضور دارند و فعالیت می‌کنند و دیدیم که تمام رسانه‌های غربی تلاش کردند که اصلاح‌طلبان در ایران رأی بیاورند و باید این جمله امام را به یاد بیاوریم که اگر می‌خواهید راه درست را بشناسید ببینید دشمن از چه کسی حمایت می‌کند.

 

دشمنان تمام توان خود را برای ضربه زدن به ولایت جمع کرده اند
سفیر سابق ایران در استرالیا عدم تمکین از ولایت فقیه را از خصوصیات فتنه گران دانست و تصریح کرد: اکنون تمام توان خود را جمع کرده‌اند که به ولایت ضربه بزنند و مجلس خبرگان را از عناصر سست عنصر و قدرت طلب پر کنند و پوسته را نگه دارند و محتوا را خالی کنند.

 

وی با بیان این که از زبان کسانی که در مناصب و مسؤولیت های برجسته هستند شورایی شدن رهبری را می‌شنویم، اظهار داشت: این افراد یا منحرف شده‌اند و مصلحت را تشخیص نمی‌دهند و یا این که خائن هستند و می‌خواهند انتقام زندانی شدن فرزندان شان را بگیرند که حتی من معتقدم قوه قضائیه در حکم مهدی هاشمی عادلانه عمل نکرد زیرا جزای خیانت به نظام و همکاری با دشمن ده سال زندان نمی‌تواند باشد.

 

قدیری ابیانه افزود: فتنه 88 هم سیاسی بود و شعارش هم تقلب بود؛ دولت احمدی‌نژاد را به خاطر خرید سیب زمینی از کشاورزان و توزیع رایگان ان میان فقرا متهم می‌کردند ولی امسال که تولید مازاد بود دولت سیب زمینی را از کشاورزان خرید ولی همه سیب زمینی ها را دفن کرد؛ حال باید قضاوت کرد که به مستمندان دادن بهتر بود یا دفن کردن.

 

فتنه آینده اجتماعی سیاسی خواهد بود
وی فتنه آینده را اجتماعی سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در انتخابات امسال فتنه را شروع کنند و ما باید بیدار و فعال باشیم و پیرو ولایت باشیم زیرا اگر مردم حمایت نکنند ولایت باقی نخواهد ماند و اگر ولایت در این کشور نبود امروز کشور ما هم مانند همسایگان مان قلمرو داعش بود پس نباید بگذاریم که افراد خیانت کار به مجلس و خبرگان نفوذ پیدا کنند زیرا اگر نفوذ کنند همانطور که موصل عراق با چند پیامک به دست داعش افتاد کشور ما هم به همین بلا دچار خواهد شد.

 

این کارشناس سیاسی با بیان این که دولت دارد تدارک می‌بیند تا وکیل الدوله به مجلس بفرستد، گفت: پولهایی که باید برای عمران از طریق استانداری ها و شهرداری ها به شهر ها و روستا ها بدهد به نامزدهای انتخاباتی داده می شود تا به شهر ها کمک کنند تا مردم گمان کنند که فلانی به شهر ما کمک کرد و به او رأی دهند.

 

حمایت از ولایت وظیفه همه مردم است
وی با اشاره به این که ما باید بیدار باشیم و در حمایت از رهبری عمل کنیم، افزود: اگر امام خمینی(ره) توانست حکومت تشکیل دهد و هنوز هم این حکومت اسلامی پا برجا مانده است به خاطر حمایت مردم و وظیفه شناسی مردم بود زیرا اگر حمایت مردم نباشد حضرت علی(ع) هم که معصوم بود نمی تواند حکومت کند و همه چیز به بیداری و فعالیت ما بستگی دارد.

 

قدیری ابیانه در انتها در جواب به پرسشهای حضار در رابطه با ترکیب مجلس آینده گفت: این بستگی به شما مردم دارد که چگونه عمل کنید و اگر کنار بکشید مجلس را فتح خواهند کرد زیرا از فیلتر شورای نگهبان برخی عبور خواهند کرد و این ما هستیم که باید جلوی این نفوذ را بگیریم.

 

خدمات بهداشتی دولت قابل تقدیر و برجام کیش و مات شدن ما است
وی در جواب این سؤال که ارزیابی شما از خدمات این دولت چیست، اظهار داشت: خدمات بهداشتی این دولت بهتر از سابق بوده است ولی هزینه این خدمات همه بدهی است و در بحث برجام هم ما کیش و مات شدیم و به تدریج خلف وعده‌های آمریکا آشکار خواهد شد؛ به طور کلی من نمره قبولی به این دولت نمی‌دهم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در رابطه با فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک ابزار است و اگر تخلفی در آن شکل می‌گیرد باید با آن تخلف مبارزه شود و می‌شود از این ابزار استفاده خوب هم کرد و باید متدینین بسیج شوند و از این فضا به نفع خود استفاده کنیم.


اگر وظیفه سخن گفتن باشد سکوت جرم و خیانت است
وی در انتها در رابطه با سکوت برخی افراد در فتنه 88 گفت: برخی جاها وظیفه انسان صحبت کردن و اعلام موضع است و سکوت در این مواقع عمل نکردن به وظیفه و جرم است و نمی‌شود کسانی که در فتنه سکوت کردند را در نظام مسؤولیت داد؛ سران فتنه هم اگر دادگاهی نمی‌شوند به نفع شان است زیرا اگر محاکمه شوند مجازاتی غیر از اعدام نخواهند داشت.

۹۴/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">