پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ق.ظ

۰

در پی توطئه های اخیر در منطقه و کشور:

کارشناس امور استراتژیک گفت: بر فرض انفعال دستگاه دیپلماسی کشور، هیچ مجوزی برای حمله به سفارتخانه کشوری وجود ندارد چرا که نظام نسبت به تامین امنیت سفارتخانه ها تعهد دارد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در تحلیل خود از اتفاقات روزهای گذشته به سرکردگی آل سعود و قطع سازماندهی شده روابط دیپلماتیک چند کشور عربی با ایران و همچنین تبعات انفعال دستگاه دیپلماسی دولت اظهار کرد: بعضی افراد احساس مسئولیت در حمله به سفارت عربستان توسط جوانان را ناشی از انفعال در سیاست امور خارجه کشور و دستگاه دیپلماسی دولت عنوان می کنند، اما بر فرض انفعال دستگاه دیپلماسی کشور، هیچ مجوزی برای حمله به سفارتخانه کشوری وجود ندارد.

وی بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر کشورها متعهد به حفظ امنیت سفارتخانه ها است گفت: کسانی که به سفارتخانه عربستان حمله کردند قبل از هرچیز تعهد نظام را زیر پا گذاشتند، لازم به ذکر است که هرزمان که نظام صلاح بداند سفارتخانه ای را می بندد و سفرایش را اخراج می کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: حمله به سفارتخانه عربستان کار قهرمانانه ای نیست و در نهایت به ضرر جمهوری اسلامی ایران تمام می شود و بهانه به دست خائنان و دشمنان می دهد.

وی افزود: اگر کسانی می خواهند انتقام اعدام شیخ نمر را بگیرند حمله به سفارتخانه عربستان راه چاره نیست بلکه می توانند علیه تفکرات منحط و منحرف آل سعود وهابیت فعالیت کنند و یا در یمن و سوریه و عراق حضور یابند و علیه مزدوران آل سعود مبارزه کنند.

کارشناس امور استراتژیک ابراز کرد: امروز آل سعود در جهان اسلام، منزوی است و تنفر مسلمانان جهان از عربستان به اوج خود رسیده است، حتی اهل سنت مثل مردم مصر از خیانت های آل سعود و حمایتش از حسنی مبارک و کودتا منزجر هستند، امروز فتواهای کثیف صادر شده از سوی وهابیون سعودی، چون جهاد نکاح و مجوز زنا با محارم جهان اسلام برآشفته ساخته است.

وی در ادامه گریزی به منفعل بودن دستگاه دیپلماسی در برابر اتفاقات اخیر زد و گفت: دولت یازدهم سیاست مماشات با کشورهای معاند را در پیش گرفته است، اینگونه سیاست پاسخگوی جسارت آنها نیست و به قول امام راحل چنانچه ما یک قدم عقب نشینی کنیم دشمن دو قدم جلو می آید.

۹۴/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">