پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

۰

حق‌الناس فقط به شمارش صحیح آرا محدود نمی‌شود

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حق‌الناس در انتخابات فقط به شمارش صحیح آرا محدود نمی‌شود بلکه اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار دادن و روش‌های تخریبی در برابر نامزدها به معنی عدم رعایت حق‌الناس است.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره حق‌الناس در انتخابات که موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری بود؛ گفت: حق‌الناس از اهمیت بالایی برخوردار است به نحوی که خداوند گاهی از حق‌الله می‌گذرد اما از حق‌الناس نمی‌گذرد. انقلاب اسلامی در رابطه با جمهوری اسلامی، حق انتخاب را به مردم داده است و هر فرد یک رای دارد که باید این اصل قانونی لحاظ شود که تخلف در رای مردم تعرض به حق‌الناس است.

وی ادامه داد: موضع رهبری در فتنه 88 دفاع از حق‌الناس یعنی رای مردم بود؛ در حالی که فتنه گران در نظر داشتند این حق را پایمال کنند. حق‌الناس در انتخابات فقط به شمارش صحیح آرا محدود نمی‌شود بلکه اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار دادن و روش‌های تخریبی در برابر نامزدها و شایعه‌های دروغ مبنی بر اینکه کاندیدایی از جریان انتخابات کنار کشیده به معنی عدم رعایت حق‌الناس است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شورای نگهبان نیز موظف است حق‌الناس را رعایت کند چرا که افشاگری علیه رقبا در قانون ما منع شده است؛ قانون وظیفه احراز صلاحیت‌ها را به شورای نگهبان سپرده است؛ لذا رعایت قانون توسط این شورا یعنی پرهیز از تایید صلاحیت فاقدین صلاحیت، زیرا مردم این وظیفه را در قانون اساسی به این شورا سپرده‌اند.

قدیری ابیانه استفاده نابه جا از بیت‌المال را از مصادیق عدم رعایت حق‌الناس دانست و اظهار داشت: بیت‌المال متعلق به عموم مردم است هرچند اختیار مصرف آن طبق قانون در دست دستگاه‌های حکومتی است. استفاده از اموال عمومی به نفع نامزدهای خاص از جمله موارد نقض حق‌الناس است.

۹۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">