پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ق.ظ

۰

📝یادداشت قدیری ابیانه: رمز پویایی انقلاب

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ق.ظ

📝یادداشت دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در روزنامه حمایت

۱۳۹۴/۱۱/۱۱📅
📝انقلاب اسلامی به عنوان تنها انقلاب دینی دوران معاصر، واجد ویژگی هایی منحصر به فرد است و همین خصیصه‌های استثنایی آن تحیر بسیاری از متفکران و اندیشمندان جهان و به خصوص غرب را برانگیخته است. انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ به وقوع پیوست که اندیشه لیبرال سرمایه داری با شکست دادن و به حاشیه راندن رقبای خود در عصر مدرنیته همچون نازیسم، فاشیسم و در رقابتی نفس‌گیر با ایدئولوژی مارکسیسم، خود را برای سروری و فرمانروایی مطلق بر جهان آماده می کرد. انقلاب اسلامی در چنین شرایطی با به چالش کشیدن اندیشه مادی و ضددینی غرب پا به عرصه نهاد و به عنوان تنها انقلاب دینی بر پایه دعوت انسان‌ها به راه انبیاء و پیروی از آموزه‌های الهی آنان بنا نهاده شد.
📝با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی، حرکت بالنده و پیش رونده آن و ناکامی و ناتوانی نظام سلطه از طراحی‌ها، فشارها و توطئه‌ها علیه آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، آنان را دچار نوعی سردرگمی در تحلیل کرده است، به گونه ای که با مشاهده وضعیت کنونی جامعه ایران دچار سوء فهم در تحلیل می شوند. برخلاف تحلیل‌ برخی از محافل و رسانه‌های غربی انقلاب اسلامی روندی رو به جلو داشته و مسیری پیش رونده را می‌پیماید و علی‌رغم ایجاد مشکلاتی توسط نظام سلطه در حوزه های مختلف کشور مانند حوزه اقتصادی، انقلاب همچنان با قدرت در عرصه داخلی و خارجی به پیش می‌رود. انقلاب اسلامی در عرصه داخلی با بهره گیری از الگوی موفق «مقاومت»، تهدیدات را به فرصت بدل کرده و با بهره‌گیری از رویش‌های جدید در عرصه داخلی و خارجی با گفتمان سازی و ارائه الگوی پیشرفت توسعه، دشمنان را سر درگم کرده است.
برخی در داخل به اشتباه بر این گزاره تاکید دارند که با تثبیت روزافزون جایگاه کشورمان در عرصه‌های جهانی، دوران انقلابی‌گری به پایان رسیده است. این در حالی است که با توجه به تحولات جهانی، تغییر ساختار روابط بین‌الملل و بیداری اسلامی از یک سو و شکست کمونیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر، انقلاب و انقلابی‌گری ایران وارد عرصه جدید و مهمی شده است. بیش از سه دهه پیش، ما خواستار بیداری کشورهای دیگر بودیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن، جزء بیدارترین ملت‌های جهان هستند. احساس خطر غرب از گسترش انقلاب اسلامی در جهان و تلاش برای ایران‌هراسی، مؤید تاثیرگذاری این پدیده مبارک و پویا است زیرا در غیر این‌صورت نیازی به تحریف احساس نمی‌کردند.
به اذعان استراتژیست‌های دوست و دشمن، بیداری اسلامی در مسیر شکل‌دهی تمدن بزرگ اسلامی و قطب بزرگ قدرت جهانی اسلام به پیش می‌رود. نفوذ انقلاب اسلامی بر این اساس رو به گسترش است و امروزه ایران به قدرتی فرامنطقه‌ای و تاثیرگذار در جهان مبدل گشته است. روشن شدن شکست لیبرالیسم و کمونیسم در اداره همه‌جانبه و کامل جوامع، زمینه را برای گسترش انقلاب اسلامی فراهم آورده است. نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و دعوت آنان به مطالعه قرآن، مبتنی بر خستگی جوامع غربی از ساز و کار پوسیده حاکم در نظام سیاسی کشورهای آنان به نگارش درآمده و هر خواننده منصفی را به سوی الگوی زنده، شاداب و پویای آموزه‌های قرآنی – انقلاب اسلامی ایران- رهنمون می‌سازد؛ نظامی که با پیدایش و اثر شگرف آن بر مناسبات جهانی، کشورها و رژیم‌های فاسد و مستکبر را رو به اضمحلال برده است. بر اساس گزارشات پنتاگون و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، رژیم صهیونیستی نهایتاً عمری مقارن با سال 2025 میلادی خواهد داشت و رژیم‌های دست‌نشانده و مرتجع نیز دچار تزلزل خواهند گردید.

از سوی دیگر باید بر این حقیقت روشن تاکید کرد که دوره پس از توافقات هسته‌ای و پمپاژ ادعاهای واهی پایان‌بخشی به فرهنگ مقاوم انقلاب به بهانه فشار دشمنان در داخل، باعث کاهش یا تغییر مواضع انقلاب نخواهد شد. دشمنی‌ها و کج‌فهمی‌های عناصر داخلی، بر تحرک و شتاب آرمان‌های انقلاب گواهی می‌دهد و همین شادابی انقلابی است که انگیزه مضاعفی برای تقابل با دشمنی‌های دشمن در میان خیل عظیم مردم را موجب شده است. افراد و جریان‌هایی که سعی دارند پسابرجام را پایان انقلاب معرفی نمایند، در بهترین حالت و با فرض حسن نیت، شناخت کامل و لازم پیرامون روابط بین‌الملل، ماهیت دشمنی دشمنان و نیز قدرت ملت ایران ندارند. انقلاب اسلامی به چارچوب مرزهایش محدود نخواهد گردید و نباید دوران پسا برجام به اشتباه به دورانی برای پایان انقلاب، تاویل شود. انقلاب اسلامی اساساً در تمام ادوار خود هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرده و این از خصوصیات یک انقلاب زنده و پویا است. در نتیجه هیچ انفعالی در بدنه آحاد ملت متصور نیست و تلاش عده‌ای معدود برای تعمیم برداشت ناصحیح خود از انقلاب، یقیناً راه به جایی نخواهد برد. حتی تحلیلگران خارجی نیز تصور تسلیم شدن ایران در پسابرجام را نفی نموده‌اند و بر همین اساس معتقدند مقابله با ایران تا زمانی که شعارهای انقلابی زنده است، مشکل خواهد بود. آرمان‌های انقلاب، آنچنان زنده و پویا است که به فرموده رهبر حکیم انقلاب، حتی برخی افراد غیرمعتقد به این شعارها و آرمان‌ها، مجبور به همراهی ظاهری هستند. اگرچه عواملی مانند تحمیل فشارهای خارجی (جنگ، تحریم و...) برای کند کردن حرکت نظام به سمت آرمان‌ها، موانع درونی (ضعف‌های فکری، راحت‌طلبی، عادت‌های اجتماعی غلط) و عدم اهتمام برخی از مسئولین به همه آرمان‌های انقلاب، باعث شده است که سرعت پیشرفت در برخی از مواقف انقلاب با کندی رو به رو شود اما برآیند کلی ثابت می‌کند که انقلاب، همچنان زنده است و پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی اعم از پزشکی، فضایی، نانو، نظامی، منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد که این پویایی علیرغم سعی بلیغ و تلاش گسترده دشمنان داخلی و خارجی با سرعت ادامه دارد. مرور کلام رهبر معظم انقلاب در این‌باره خواندنی و عبرت‌آموز است، آنجا که فرمودند: «حرکت انقلابی حرکت زنده‌ای است و این از استثناهای تاریخ است؛ هیچ انقلابی را در دنیا ما سراغ نداریم که در طول ۳۵ سال ۴۰ سال، با این‌همه مخالفت، با این‌همه دشمنی، آن خطّ مستقیم و صراط مستقیم خودش را توانسته باشد ادامه بدهد؛ وجود ندارد ... همین هم هست که دشمنان ما را عصبانی می‌کند ...تا وقتی این تفکّر انقلابی و حرکت انقلابی هست، به توفیق الهی پیشرفت ایران، نفوذ روزافزون ایران، هیمنه و تسلّط معنوی و روحی ایران در منطقه و فراتر از منطقه، روزبه‌روز ان‌شاءالله بیشتر خواهد شد.» (دیدار با دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲)

۹۴/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">