پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: تنها فرمول پاسخگو در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم است

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک گفت: بدون مشارکت ملت ایران موفقیت‌های بزرگ حاصل نمی‌شود چراکه مشارکت مردم تنها فرمولی است که در همه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، محمدحسن قدیری ابیانه عصر امروز  با تبریک فرار رسیدن سال جدید به تشریح شعار سال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» پرداخت و اظهار کرد: نباید این واقعیت را انکار کرد که یک جنگ اقتصادی عظیم علیه کشورمان توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان است.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش‌اند از طریق ضربه زدن به اقتصاد کشور به معیشت مردم و انقلاب اسلامی لطمه بزنند، افزود: در مقابل این جنگ عظیم اقتصادی کشور نیازمند به یک قرارگاه است که مقام معظم رهبری از این‌ قرارگاه به‌ عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: این قرارگاه مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان نیازمند یک فرماندهی اقتصادی است تا بتوان به‌ طور ضربتی و همه‌جانبه گره‌های ایجادشده اقتصادی توسط دشمنان را باز کند.

وی تصریح کرد: سرفرماندهی اقتصاد مقاومتی با دولت است و تمام دستگاه‌های حکومتی باید در این رابطه بسیج شوند و این موضوع نباید به شعار خلاصه گردد بلکه باید وارد اقدامات عملی شوند.

قدیری ابیانه در ادامه متذکر شد: مهم‌ترین کار دولت و مجلس و همه دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی و اقدام و عمل برای تحقق این امر مهم است.

وی با بیان اینکه دولت باید در این رابطه پاسخگو باشد و اقدامات شفافی را به عرصه ظهور برساند، گفت: مخاطب پیام مهم مقام معظم رهبری تنها مسئولین دولتی نخواهند بود، هرچند که دولت نقش کلیدی و بسزایی در عملی ساختن آن بر عهده دارد.

 وی خاطرنشان کرد: همه آحاد مردم ایران اسلامی مخاطب این پیام مهم هستند و هر کسی باید این سؤال را مطرح کند که من برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه برنامه‌ای را باید برای اقدام و عمل به آن داشته باشم.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: بدون مشارکت ملت ایران موفقیت‌های بزرگ حاصل نمی‌شود چراکه مشارکت مردم تنها فرمولی است که در همه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو است.

وی یادآور شد: اگر مشارکت مردم در انقلاب 57 و دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس نبود بدون شک نمی‌توانستیم به چنین پیروزی‌هایی دست پیدا کنیم.

قدیری ابیانه مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را یک اصل و ضرورت برشمرد و ادامه داد: در واقع با اصلاح سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی مردم باید در این راستا گام برداشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ عمومی مردم در این رابطه ضعیف است و رسانه‌هایی که باید در جهت تقویت فرهنگ عمومی مردم گام بردارند  حتی گاها برخلاف آن عمل می‌کنند.

 این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه بیان کرد: باور عمومی مردم این است که بهترین کار تفریح است، که برعکس دیدگاه اسلام است که بهترین تفریح را کار می داند و این مطلبی است از زبان امام علی (ع) بیان شده است.

وی افزود: باعث تاسف است که ما ایرانیان علی‌رغم همه امتیازات و مزایای بزرگ در زمینه فرهنگ کار و مصرف جزو ضعیف‌ترین‌ها هستیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ساعت مفید و وجدان کاری در ایران پایین است، خاطر نشان کرد: فقط میزان هدر رفت سوخت در 1392 حدود 30 میلیارد دلار در کشورمان بوده است در حالی‌ که با این پول می‌توانستیم با ساخت پالایشگاه به آرزوی دیرینه خود یعنی رهایی از خام‌فروشی نفت دست پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: تنها تلاش دولت در این راه کفایت نمی‌کند و مردم هم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم مطالبه‌گری کنند و هم نقش خود را در تحقق آن ایفا نمایند.

*دشمنان به اصلاح دوست ترکیه به دنبال تجزیه این کشور هستند

وی در ادامه به وقایع اخیر منطقه به‌خصوص انفجارهای کشور ترکیه و ناامنی‌های ایجادشده گریزی زد و گفت: مطابق با یک حدیث نبوی هرکسی شمشیر ظالمی را تیز کند خود نیز به آن گرفتار می‌شود.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: انفجارهای کشور ترکیه و ناامنی‌های ایجادشده نتیجه سیاست‌های دولت ترکیه در حمایت از تروریست‌های تکفیری علیه کشورهای عراق و سوریه است.

وی هشدار داد: آسیب‌پذیری ترکیه بیش از آن هست که به انفجارهای تروریستی ختم شود چراکه سیاستمداران کشور ترکیه تلاش کرده‌اند که عراق و سوریه را تجزیه کنند اما خود گرفتار چنین بیماری هستند.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک گفت: غربی‌هایی که ترکیه آن‌ها را دوست می‌پندارد به چیزی کمتر از تجزیه ترکیه رضایت نخواهند داد و هرگز ترکیه را به عضویت اتحادیه اروپا در نخواهند آورد.

 وی با بیان اینکه غربی‌ها حاضرند بخش اروپایی ترکیه را پس از تجزیه به خود ملحق کنند، تصریح کرد: در حقیقت ناامنی‌ها کنونی ترکیه آغاز آینده وخیم‌تری برای این کشور است.

 قدیری ابیانه تأکید کرد: ترکیه برای رهایی از این آینده تاریک و شوم باید سیاست‌های منطقه‌ای خود را تغییر دهد خیال بازیابی حکومت عثمانی را از خود دور سازد و به حقوق خود همسایگان احترام بگذارد و دست از تروریست‌پروری بردارد.

۹۵/۰۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">