پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۱ ب.ظ

۰

دکتر قدیری ابیانه (سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک) در گفت و گو با فتن:

یکی از اشتباهات دولت آن است که راه حل مشکلات اقتصادی کشور را در تعامل با آمریکا می داند. متاسفانه آقای رئیس جمهور در اوج مذاکرات برجام حتی مشکل آب خوردن ملت را هم به تحریم ها گره زد و راه حل بسیاری از مشکلات کشور را به تحقق برجام منوط دانستند؛ ایشان اوضاع کشور را خیلی وخیم تر از آنچه که بود نشان می داد در حالی که حتی اگر چنین هم بود، این رفتار آقای روحانی از لحاظ دیپلماتیک یک خطا محسوب می شود.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت و گو با پایگاع اطلاع رسانی فتن، ضمن یادآوری دشمنی عمیق آمریکا با ایران، اظهار داشت: بدترین خطا آن است که دشمن را دوست فرض کنیم.

دولت و مجلس باید در قبال آمریکا یک موضع گیری واقع بینانه داشته باشند و این واقع بینی به معنای آگاهی داشتن از دشمنی عمیق ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران است. این دشمنی آمریکا منوط به اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، نیست؛ بلکه نظام آمریکا یک نظام استکباری است و منافع استراتژیک و حیاتی این کشور با منافع مشروع ما در تضاد است. عدم شناخت به این موضوع موجب غلفت می شود و ضربات جدی به کشور ما وارد خواهد ساخت.
مقامات آمریکایی در پسابرجام با اقدامات خود اعلام کردند اجازه نخواهند داد کشورها با ایران روابط تجاری لازم را برقرار سازند. آنان در برجام نکاتی را گنجاندند که قابل تفسیر است تا بتوانند تحریم هایی را با عناوین دیگر اعمال کنند؛ در این رابطه خانم شرمن اعلام کرده بود که با عنوان هسته ای تحریمی اعمال نخواهد شد ولی با عناوین دیگر می توانیم تحریم های جدید را به ایران اعمال کنیم. حکم وقیحانه دادگاه آمریکا در محکوم کردن و پرداخت غرامت ایران در پرونده انفجار برج های دوقلو و تبرئه کردن طرف سعودی یکی از این موارد است. دست اندازی به اموال ایران توسط احکام قضایی یکی از کارهایی است که ایالات متحده برای جلوگیری از استرداد پول های بلوکه شده ایران در پیش گرفته است. نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا به صراحت اعلام می کنند این قرارداد را زیر پا خواهند گذاشت، نامزدهای دموکرات هم در پی آن هستند که همین مقدار امتیازات محدود را هم نادیده بگیرند. از این رو برای مقابله با بدعهدی های آمریکا باید ابتدا دشمن را شناخت؛ بدترین خطا آن است که دشمن را دوست فرض کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: یکی از اشتباهات دولت آن است که راه حل مشکلات اقتصادی کشور را در تعامل با آمریکا می داند. متاسفانه آقای رئیس جمهور در اوج مذاکرات برجام حتی مشکل آب خوردن ملت را هم به تحریم ها گره زد و راه حل بسیاری از مشکلات کشور را به تحقق برجام منوط دانستند؛ ایشان اوضاع کشور را خیلی وخیم تر از آنچه که بود نشان می داد در حالی که حتی اگر چنین هم بود، این رفتار آقای روحانی از لحاظ دیپلماتیک یک خطا محسوب می شود. نتیجه این عملکرد اشتباه آن شد که آمریکایی ها فکر کنند که دولت ایران نیازمند تحقق برجام است. و اما خطای امروز دولت آن است که خیال می کند مشکلات کشور با برقراری روابط خارجی مرتفع می شود-البته گسترش روابط خارجی اگر در جهت واردات کالاهای مصرفی نباشد مفید است- اما راه حل اصلی کشور ما اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درون زا و برون گرا است؛ به معنای تولید در داخل و نگاه به بازارهای خارجی در حالی که نگاه دولت تنها به سرمایه گذاری خارجی در کشور است در حالی این مورد همچنان محقق نشده و هیئت های اقتصای که به ایران می آیند تنها به فکر استفاده از بازار 80 میلیونی ایران برای فروش کالاهای مصرفی خودشان هستند.
از این رو باید برای مقابله با توطئه های خارجی به تحقق اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم. اگر اقتصاد کشور توسط برنامه اقتصاد مقاومتی مصون سازی بشود، دشمن از ادامه تحریم ها و توطئه ها ناامید خواهد شد.

۹۵/۰۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">