پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ب.ظ

۰

۹۸۰ هزار دختر بالای ۳۰ سال در آستانه تجرد قطعی

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ب.ظ

علی اکبر محزون مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سن ازدواج دختران و پسران در ایران که به ترتیب بین 20تا 24برای دختران و 25تا 29سال برای پسران تعریف شده است از تجرد یک میلیون و 300هزار مرد بالای 35سال و زن بالای ۳۰ سال در کشور خبر داد و گفت:از این تعداد 320هزار نفر پسر و 980هزار نفر دختر هستند که با توجه به سن تجرد قطعی در خانم ها که 49سال تعیین شده است زنگ خطر تجرد قطعی برای نزدیک به یک میلیون دختر به صدا درآمده است.وی علت اصلی بروز این مشکل را تاخیر در ازدواج به ویژه در دختران اعلام کرد و افزود:بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 152هزار دختر و پسر هرگز ازدواج نکرده اند و به سن تجرد قطعی یعنی 49سال و بالاتر رسیده اند که از این تعداد 62هزار نفرشان مرد و 90هزار نفرشان خانم هستند.محزون دیروز در نشست خبری نیز آمار دختران و پسران در سن ازدواج را که هرگز ازدواج نکرده اند ۱۱ میلیون و 240هزار نفر اعلام کرد و گفت:5میلیون و 570هزار نفر از این افراد پسر و 5میلیون و 670هزار نفر نیز دختر هستند.

کاهش 6.7 درصدی ازدواج در سال 92نسبت به سال 91

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از ثبت 774هزار و 513مورد ازدواج در سال 92خبر داد که بر اساس این آمارها، میانگین سن ازدواج آقایان 27.8 سال ومیانگین سن ازدواج خانم ها 23.1 سال تعیین شده است.این بدان معناست که اختلاف سنی دختر و پسر در ازدواج های ثبت شده 4.7 سال است. وی خاطرنشان کرد:سال گذشته در هر ماه 64هزار و 543ازدواج در کشور ثبت شده است؛ این یعنی 2هزار و 122ازدواج در هر شبانه روز و 88ازدواج در هر ساعت.

ثبت 10.1 ازدواج به ازای هر هزار نفر در کشور

وی با مقایسه آمار ازدواج های ثبت شده در سال 91با آمار ازدواج های ثبت شده در سال 92از کاهش 6.7 درصدی ازدواج در کشور طی سال گذشته خبر داد وافزود:همین آمارها از ثبت 10.1 ازدواج به ازای هر هزار نفر در کشور حکایت دارد.وی بیشترین آمار ثبت ازدواج در کشور را مربوط به استان های اردبیل با 13.6 ازدواج به ازای هر هزار نفر،کردستان با 13.2 ازدواج به ازای هزار نفر و خراسان شمالی با 13.2 ازدواج به ازای هر هزار نفر جمعیت دانست.

کمترین نسبت ازدواج به نسبت جمعیت نیز مربوط به استان های تهران ،البرز و کرمان با 7.5 ازدواج، 7.6 ازدواج و 7.8 ازدواج به ازای هر هزار نفر بوده است.

49.3درصد از طلاق ها در 5سال اول زندگی مشترک رخ داده است

محزون تعداد طلاق های ثبت شده در سال 92را 155هزار و 369مورد اعلام کرد که در مقایسه با آمارهای طلاق در سال 91افزایشی 3.4 درصدی داشته است.وی خاطرنشان کرد:اطلاعات آماری حکایت از این واقعیت دارد که 14.2 درصد از طلاق ها در یک سال اول زندگی مشترک رخ داده و 49.3 درصد از طلاق ها نیز مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک است. وی در ادامه تعداد طلاق های ثبت شده در هر ماه را 12هزار و 947مورد اعلام کرد.در همین راستا روزانه، 426طلاق در کشور ثبت شده است.این بدان معناست که هر ساعت 18طلاق در کشور به ثبت رسیده است در حالی که درسال 91هر ساعت تنها 16طلاق در کشور ثبت شده است.

در خور اشاره است چندی پیش رئیس سازمان ثبت اسناد از افزایش 4.6 درصدی طلاق و کاهش 4.4 درصدی ازدواج در سال ۹۲ خبر داده بود و آمارهایی که در حوزه ازدواج و طلاق ازسوی دو سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد ارائه می شود هیچ گاه یکی نیست ومتفاوت است.

محزون در بررسی تعداد طلاق های ثبت شده در کشور، نسبت به جمعیت موجود به عدد دو طلاق به ازای هر هزار نفر جمعیت اشاره کرد و استان هایی را که بیشترین تعداد ثبت طلاق نسبت به جمعیتشان را داشته اند استان های خراسان رضوی،گیلان و کردستان با رقم 2.6 طلاق به ازای هر هزار نفر اعلام کرد.

کمترین تعداد طلاق به نسبت جمعیت نیز مربوط به استان های سیستان و بلوچستان ،ایلام و یزد بود که به ترتیب 0.6 به ازای هر هزار نفر برای سیستان و بلوچستان،1.1 در استان ایلام و 1.1طلاق به ازای هر هزار نفر در استان یزد است.

کاهش نسبت ازدواج به طلاق در سال 92 به 4.9 ازدواج در برابر یک طلاق

محزون نسبت ازدواج به طلاق در سال 92را 4.9 ازدواج در برابر یک طلاق ثبت شده، اعلام کرد و گفت :در ازای هر 100ازدواج 20.1 طلاق در کشور ثبت شده است.این درحالی است که در سال 91به ازای هر 100ازدواج 18طلاق در کشور ثبت شده است.

وی آمار کمترین ازدواج های صورت گرفته به ازای هر یک طلاق در کشور را مربوط به استان های البرز،تهران و گیلان اعلام کرد به نحوی که در استان البرز به ازای هر یک طلاق 3ازدواج انجام گرفته است و در استان های تهران و گیلان نیز آمارها به ترتیب 3.2 و 3.9 است.

اما کم چالش ترین استان ها از نظر مقایسه تعداد ازدواج های ثبت شده در مقایسه با طلاق های ثبت شده، استان های سیستان و بلوچستان،ایلام و خراسان رضوی اعلام شدند که به ترتیب در این سه استان ۱۳ ، ۱۱ و 9ازدواج به ازای یک طلاق ثبت شده است.

به گفته محزون در 10.5 درصد از ازدواج های ثبت شده در کشور سن زن از مرد بیشتر بوده است و در 11.9 درصد از ازدواج ها زوج و زوجه همسن بوده اند.این درحالی است که در 89.5 درصد از ازدواج ها سن زوج بیشتر از زوجه بوده است.

رشد 3.5 درصدی تعداد موالید در سال گذشته نسبت به سال 91

وی با اعلام آمار یک میلیون و 471هزار و 834مورد تولد در سال 92، از رشد 3.5 درصدی تولد در سال گذشته نسبت به سال 91خبر داد و گفت:از این تعداد 755هزار و 849نفر پسر و 715هزار و 985نفر دختر بوده اند.محزون تعداد تولدهای ثبت شده در هر ماه از سال 92را 122هزار و 653مورد و در هرشبانه روز 4هزار و 32مورد اعلام کرد.

بیشترین میزان موالید در خراسان رضوی

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال، استان خراسان رضوی با ده هزار و 397مورد ثبت تولد بیشتر از سال 91 بیشترین میزان رشد موالید در بین استان های کشور را به خود اختصاص داده است به نحوی که رشد تولد دراین استان 7.9 درصد افزایش داشته است.

استان سیستان و بلوچستان نیز با 6هزار و 488مورد تولد بیشتر نسبت به سال 91افزایشی 7.3 درصدی در بخش موالید را داشته است. وی تعداد موالید در کشور به ازای هر هزار نفر را 19.1 نفر اعلام کرد و گفت:در مقایسه نرخ موالید نسبت به جمعیت در هر استان بیشترین رشد جمعیت مربوط به استان های سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی و هرمزگان بوده است.کمترین نرخ موالید نسبت به جمعیت نیز مربوط به استان های گیلان،مازندران و تهران است.در این سه استان به ترتیب ۱۳ ولادت ، 14.4 ولادت و 14.9 ولادت به ازای هر هزار نفر ثبت شده است.

بیماری های قلبی و سرطان در صدر عوامل مرگ ایرانیان

محزون تعداد افراد فوت شده طی سال گذشته را 372هزار و 897نفر اعلام کرد که از این تعداد 209هزار و 955نفر مرد و 162هزار و 942نفر زن بوده اند.این بدان معناست که ماهانه 31هزار و 75نفر در کشور فوت کرده اند و تعداد فوتی ها در هر روز هزار و 22نفر و در هرساعت 43نفر بوده است. بر اساس آمارها مهم ترین عامل مرگ و میر در کشور، طی یکسال گذشته بیماری های قلبی و عروقی با 38.3 درصد،سرطان ها و تومورها با 9.3 درصد ،حوادث غیرعمدی با 7.3 درصد و بیماری های دستگاه تنفسی با 6.2 درصد بوده است.

افزایش 1.5 درصدی تعداد فوتی ها در سال گذشته نسبت به سال 91

وی از افزایش 1.5 درصدی تعداد فوتی ها در سال گذشته نسبت به سال 91خبر داد و افزود:بیشترین تعداد فوتی ها در کشور به نسبت جمعیت مربوط به استان های خراسان جنوبی،خراسان شمالی و گیلان به ترتیب با 6.7 ، 6.4 و 6.2 مرگ به ازای هر هزار نفر بوده است.

کمترین تعداد مرگ و میر نیز مربوط به سه استان البرز،کرمان و بوشهر با 3.5 ، 3.8 و 3.9 مرگ به ازای هر هزار نفر بوده است. وی از ثبت شاخصی جدید در پایگاه جمعیتی کشور به نام آمار ثبت تغییر نشانی به منظور رصد مهاجرت های داخل و خارج از استانی خبر داد و گفت:این شاخص بر اساس قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب سال 76تهیه شده است.بر اساس این شاخص یک میلیون و 440هزار و 775مورد تغییر نشانی در سال گذشته در کشور ثبت شده است که بیشترین جابه جایی ها به داخل استان مربوط به استان های تهران،البرز و اصفهان بوده است. کمترین خروجی نیز مربوط به استان های تهران،البرز و خوزستان است.

۹۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">