پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ق.ظ

۰

  دکتر محمدحسن قدیری ابیانه - ۱۳۹۵/۲/۶

رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته خود با اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به موضوع «جنگ نرم» اشاره فرموده و نکات مهمی را در این‌ خصوص یادآور شدند. از جمله این اشارات، نحوه برخورد با دشمن و ضرورت تدارک «حمله» در این جنگ است.
ایشان ضمن بر شمردن تاکتیک‌های خصمانه دشمن در این زمینه و تشریح وظایف افسران جنگ نرم فرمودند: «جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حمله‌ایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک‌] بحث دیگری است که عقیده‌ من این است که این طرف هم به جای «دفاع» باید «حمله» کند.» در این‌باره گفتنی‌هایی هست:
1- در جنگ نرم، بر خلاف «جنگ سخت» از تجهیزات نظامی استفاده نمی‌شود و هدف آن تصرف مرزهای فکری، عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. در این نبرد خاص، کشور مهاجم تلاش می‌کند از امکانات اطلاعاتی، امنیتی و به خصوص رسانه‌ای برای رسیدن به هدفش استفاده کند و در حال حاضر، یکی از بهترین بسترهای تهاجمی، بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی است.
فضای مجازی و اینترنت امکانات فراوانی برای هجمه علیه نظام اسلامی قرار داده است اما از زاویه‌ای دیگر، بستری مناسب برای خنثی کردن تهاجم نرم دشمن نیز به شمار می‌آید.
 حقایق معکوس زیادی درباره جمهوری اسلامی ایران با سوار شدن بر مرکب تند و تیز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گوناگون نظام سلطه در جهان منتشر می‌شود ولی در عین حال، افسران جنگ نرم وظیفه دارند و قادرند تا این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و علیه تبلیغات گسترده آنان دست به کار شوند.
به عبارت دیگر، دفاع در مقابل توطئه‌ها، تخریب‌ها و توهین‌ها رسالت خطیری است که در جنگ نرم به نیابت از جبهه جهانی مقاومت بر عهده نظام اسلامی قرار گرفته اما در کنار دفاع، این فرصت و امکان نیز وجود دارد تا ارکان فاسد و ناپایدار غرب با شدت و حدت مورد هجمه قرار گیرد.
2- دین و فرهنگ انقلابی و اسلامی ما از نقاط قوت بسیار مهمی برخوردار است و از آنجا که با فطرت انسان‌ها تطابق کامل دارد، استفاده از مؤلفه‌های دینی و انقلابی در این حوزه بی‌نهایت تأثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر دشمنان برای حمله نرم، جبهه‌های متفاوتی را در حوزه‌های گوناگون گشوده‌اند تا فرهنگ اسلامی – انقلابی را نشانه روند.
از جمله آن‌ها، سوء استفاده از موضوع حقوق زنان، حجاب و مسائل مرتبط با بانوان است که اتفاقاً همین موضوع، نقطه قوت ما و وضعیت زنان در غرب، نقطه ضعف آنان است. افسران جنگ نرم باید با تیزهوشی از همین جبهه، آفند گسترده فرهنگی و تبلیغی علیه غرب را آغاز کنند و در شبکه‌های اجتماعی، موجی فراگیر برای نمایش ظلم جسمی و روحی در زنان غربی به راه بیندازند.
3- نسخه منحط حقوق بشر غربی که رهبران آن، با بهره‌گیری از اهرم‌های فشار سعی در تحمیل آن به جوامع و فرهنگ‌های گوناگون دارند، زمانی که متقابلاً در برابر کرامت حقیقی انسان در اسلام قرار گرفته و مقایسه شود، رنگ خواهد باخت و پوچی آن عیان خواهد گردید. مانند موضوع حقوق والای زنان در اسلام، چرا که حقوق بشر در اسلام از نقاط قوت و از نقاط ضعف آنان محسوب می‌گردد که در صورت تدارک تهاجم همه‌جانبه، می‌توان حقانیت انقلاب اسلامی را بیش از پیش به دنیا نشان داد و نقض حقوق بشر در کشورهای غربی و در سطح جهانی را به چالش کشید.
4- تهاجم فرهنگی و تبلیغی ما باید به گونه‌ای باشد که دشمن را به انفعال کشانده و هیمنه آنان را فرو بریزد. کارنامه غرب و صهیونیسم جهانی مملو از نقاط تاریک و ننگین است و محورهای زیادی برای هدف قرار دادن آنان در جنگ نرم وجود دارد. به تجربه ثابت شده که هجمه به دشمن در   جبهه‌های آسیب‌پذیر آنان بسیار کارساز است. به عنوان نمونه، در قرآن تأکید شده است که در صورت احضار فردی برای ادای شهادت در دادگاه، تنها حقیقت گفته شود، حتی اگر به ضرر فرد و بستگانش باشد اما در کتاب جعلی «تلمود» بر ادای سوگند و شهادت دروغین برای دفاع از دیگر صهیونیست‌ها تأکید شده است. اگر همین نکته مستند به تلمود در قالب جلسات، فیلم‌ها یا جنبش‌های رسانه‌ای برای قضات و حقوق‌دانان جهان تشریح شود در نتیجه شهادت صهیونیست‌ها در دادگاه‌های دنیا، ارزش حقوقی خود را از دست خواهد داد.   
مثال دیگر اینکه همه ما می‌دانیم صهیونیسم، با تبلیغات خود در رسانه‌های غربی، توانسته است مسلمانان را دشمن مسیحیان جلوه دهد در حالی که آن‌ها نمی‌دانند سوره‌ای به نام حضرت مریم عذرا(س) در قرآن وجود دارد. صهیونیست‌ها نه تنها تقدسی برای حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(ع) قائل نیستند بلکه تهمت‌های زشتی به این دو بزرگوار می‌زنند و چنانچه این حقیقت نزد افکار عمومی مسیحیان در فضای مجازی و رسانه‌ای آشکار شود، آن‌ها خواهند فهمید که چه کسی دشمن واقعی آنان است و در نتیجه به انزوای شدید صهیونیسم منجر خواهد گردید.
این‌ها تنها بخشی از تدارکات جبهه جنگ نرم است که در اختیار ما قرار دارد و می‌توان با اتکا به آن‌ها از لاک تدافعی خارج شد. قطعاً موارد فراوانی برای تهاجم در برابر تهاجم ناجوانمردانه دشمن وجود دارد که نیازمند همت افسران این جنگ نابرابر است.
نکته‌ای قابل توجه اینکه طرح این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان به این معناست که وقتی ایشان از نوجوانان و جوانان، انتظار دارند تا در این کارزار وارد شوند، به طریق اولی تکلیف سایر اقشار جامعه به خصوص نخبگان نیز مشخص و حجت بر ایشان تمام است. افزون بر این ضروری است که بدانیم تهاجم مد نظر رهبر معظم انقلاب تنها علیه یک یا چند کشور زورگو نیست، بلکه شامل تمام مستکبرین جهان می‌گردد.
اگر هر قشری از جامعه ایرانی، همتای خود را در دیگر کشورهای جهان به خصوص در غرب و آمریکا هدف آگاهی‌رسانی قرار دهد، می‌توان گفت که یک تقسیم کار عملی در حوزه جنگ نرم صورت گرفته است. مدارس و دانش‌آموزان خطاب به مدارس دانش‌آموزان غرب، دانشجویان خطاب به دانشجویان، اساتید خطاب به اساتید، پزشکان خطاب به پزشکان، زنان خطاب به زنان و ... باید حقایق جامعه انقلابی ایران را به رخ جهانیان کشیده و تنها در این صورت است که این صفوف متحد از سربازان و افسران جنگ نرم، به پیروزی دست خواهند یافت.

۹۵/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">