پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۱۱ ب.ظ

۱

article از یک کلامی قدیری ابیانه تا آدرسهای غلط منصوری آرانی

نه رئیس جمهور به عنوان سرسخت ترین فرد مدافع برجام و نه هیچ یک از نامزدهای ردصلاحیت شده که نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی هستند (جز منصوری آرانی) علت رد صلاحیت های انتخابات امسال را برجام نمی دانند و منصوری آرانی تنها کسی است که دفاع جانانه از برجام را علت اصلی رد صلاحیت خود می پندارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، مناظره صادق زیباکلام و محمد حسن قدیری‌ابیانه سه شنبه هفت اردیبهشت به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با موضوع ” پیش به سوی بهارستان ” در این دانشگاه برگزار شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در ابتدای این مناظره  با انتقاد از رفتار دولت یازدهم در انتخابات هفت اسفند گفت: « دولت ۲ میلیارد تومان را با چک دولتی در اختیار یکی از نامزدهای اصلاح طلب قرار داد، البته این نامزد انتخابات رد صلاحیت شد اما این از خطای دولت کم نخواهد کرد ».

وی با بیان اینکه حساسیتی از سوی اصلاح طلبان در خصوص این فساد بزرگ مشاهده نکردیم گفت: « از سازمان بازرسی، دستگاه قضا و نمایندگان مجلس درخواست دارم که این موضوع را بررسی و با آن برخورد کنند.»

قدیری ابیانه ضمن آنکه از دولت خواست، به دلیل این ادعا از وی ( قدیری ) شکایت قضایی کند تصریح کرد: « دولت قطعا این کار را نخواهند کرد، زیرا شکایت همانا و اثبات جرم همان ».

محمد حسن قدیری ابیانه، نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل , بهمن امسال نیز در بحبوحه تبلیغات غیررسمی انتخابات مجلس گفته بود: « چک های سایت هسته ای نطنز در دستان تیمسار منصوری آرانی است که توسط او و دفترش در اختیار شوراهای شهر و روستا و نیز سایر مراکز قرار گرفته است.»

قدیری ابیانه با بیان اینکه رقم چک های صادره از سایت نطنز که تحویل نماینده طرفدار دولت در حوزه کاشان و آران و بیدگل قرار گرفته است، حدود ۹ میلیارد تومان است گفته بود : « این یک فساد بزرگ و یک رسوایی عظیم برای دولت است و چرا اصلاح طلبان در برابر این فساد، سکوت کرده اند ؟»

بعد از آن بود که منصوری آرانی، نامزد ردصلاحیت شده مجلس ، پس از انتخابات و در ۱۳ اسفند ۹۴ در جمع نمازگزاران زیارتگاه حضرت محمد هلال در آران و بیدگل گفت: « زندگی من شفافِ شفاف است و هر کس در زندگی من جایی را پیدا کرد که ریالی جابجا کرده و یا خلاف شرعی مرتکب شده باشم ، از نمایندگی استعفا خواهم داد. »

منصوری آرانی، در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه وی اعتبارات را مستقیم از دولت دریافت ‌کرده و هر کجا خواسته خرج کرده گفته بود : « بنده تلاش‌های فراوانی کردم تا اعتباراتی ویژه مناطق محروم کاشان و آران و بیدگل در بودجه کشور اختصاص داده شود و این اعتبارات طی روند قانونی به استانداری تحویل و سپس به فرمانداری ارجاع داده می شود و اساساً بودجه، مجاری قانونی خودش را دارد لذا شایعات مزبور کذب است ».
عباسعلی-منصوری1

آقای منصوری آرانی علاوه بر تکذیب ادعای آقای قدیری ابیانه، در سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد تلاش می کند که علت اصلی رد صلاحیت خود را ، دفاع از برجام اعلام کند ، اما وی این ابهام را مثل دهها ابهام دیگر بی پاسخ گذاشته است که ، آیا وی تنها نماینده ای بوده که از برجام دفاع کرده است و آیا تنها نماینده کمیسیون ویژه برجام یا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است که از برجام دفاع کرده است ؟
و چرا از بین نمایندگانی که از برجام بهتر و قوی تر از او ، دفاع کردند بایست منصوری آرانی رد صلاحیت شود ؟

گفتنی است ۱۰۲ نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی رسما موافق برجام بودند ، آقای منصوری آرانی صراحتاً پاسخ دهد که چند نفر از این ۱۰۲ نفر ، صرفا به خاطر دفاع از برجام رد صلاحیت شدند ؟

شایان توجه اینکه نه رئیس جمهور به عنوان سرسخت ترین فرد مدافع برجام و نه هیچ یک از نامزدهای ردصلاحیت شده که نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی هستند ( جز آقای منصوری آرانی ) علت رد صلاحیت های انتخابات امسال را برجام نمی دانند و منصوری آرانی تنها کسی است که دفاع جانانه از برجام را علت اصلی رد صلاحیت خود می پندارد .

خود آقای منصوری آرانی اذعان دارد ، کسانی مانند آقای تاج گردون و آقای پزشکیان نیز عضو کمیسیون ویژه برجام بودند و از برجام دفاع و حتی در روز آخر به نشان اعتراض به گزارش این کمیسیون ، جلسه کمیسیون را ترک و بیانیه جداگانه ای را منتشر کردند ، اما صلاحیت تاج گردون و پزشکیان برای دور دهم تایید شد .
آقای منصوری توضیح دهد ، مصادیق دفاع جانانه اش از برجام چه بوده که باعث رد صلاحیت او شده است ؟
چه خوب و بجا بود که جلسات کمیسیون ویژه برجام مدتی از شبکه خبر پخش شد و همگان ناظر گفتگوها و بحث های جدی و داغ و بدون رودربایستی موافقان و مخالفان و میهمانان کمیسیون برجام بودند .
آنطور که در پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه برجام ملاحظه شد ، نقش آقای منصوری به عنوان موافق برجام خیلی هم ویژه و منحصر به فرد نبود و حتی باید گفت برخی نمایندگان موافق , بیش و بهتر از او در این خصوص اظهار نظر می کردند.

دست آخر اینکه آقای منصوری آرانی به اتفاق آقای پزشکیان و آقای تاجگردون در اقدامی نامتعارف زیر میز زدند و به رای و نظر شورایی تمکین نکردند و لاجرم جلسه پایانی کمیسیون را در ۱۱ مهر ۱۳۹۴ به نشانه اعتراض به گزارش پایانی ترک کردند.

عباسعلی منصوری آرانی در همان روز در صفحه اینستاگرام خود در همین زمینه نوشت: «سلام، امروز شنبه یازدهم مهرماه در کمیسیون برجام برخلاف قاعده‌ای که قرار بود گزارش تدوین شود و مبنای آن کمیته‌ها بودند یک مرتبه گزارشی تدوین شده با ادبیات مشخص ارائه شد. من و آقای پزشکیان و تاجگردون به اعتراض جلسه را ترک کردیم چون هرچقدر هم تغییرات ایجاد می‌شد با بررسی‌ها و دیدگاهی که به برجام داشتیم خیلی فاصله داشت. ان‌شاءلله و در صورت موافقت دوستانم طی بیانیه‌ای ثبت خواهیم کرد که چه گذشت و در فرصت دیگری خواهم گفت که معاملات سیاسی بین جریانات سیاسی چگونه انجام می‌شود. خداوند به تو پناه می‌برم و از تو مدد می‌طلبم»

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام پس از آن در روز ۱۵ مهر ۱۳۹۴ در خصوص علت قهر این سه نماینده و جمع بندی گزارش این کمیسیون در جمع خبرنگاران مطالبی را ارائه کرد .


IMG09471311


زاکانی در بخشی از گزارش خود به خبرنگاران گفت: « به آقای منصوری آرانی که اعتراض کرد گفتم اولا قرار نبود گزارش کمیسیون ویژه فقط کمیته محور باشد بلکه سوال محور هم بود و پاسخ سوالات ( از جمله پاسخ سازمان انرژی اتمی ) نیز در پیش نویس آورده شده است , ثانیا هرچه فکر می کنید اضافه است به عنوان پیشنهاد سایر اعضای کمیسیون نگاه کنید که طبق روش کار هیچ ایرادی ندارد و ثالثا این تنها یک پیش نویس است و هرچه می خواهید با استدلال حذف، اضافه یا اصلاح کنید. حتی رای گیری کردم که روی این متن جلو برویم یا نه که رای آورد مبنا همین باشد. متاسفانه آقای منصوری هم جوابی نداشت و جلسه را ترک کرد.»

رئیس کمیسیون ویژه برجام همان روز یعنی ۱۵ مهر در واکنش به این رفتار آقای منصوری آرانی از او خواست، گزارش پیشنهادی اش به کمیسیون را که اصرار می کرده عینا در گزارش نهایی آورده شود ، منتشر کند یا اجازه دهد منتشر شود تا مردم بخوانند و قضاوت کنند.

منصوری به عنوان رئیس کمیته سیاسی برجام اصرار داشته این پیشنهادات ( پیشنهادهای بدیهی که از سیاستهای اصولی نظام جمهوری اسلامی است ) در گزارش پایانی برجام افزوده شود :
۱- بر عدم امکان گفتگو با آمریکا در سایر حوزه ها و مسائل دیگر غیر هسته ای تاکید شود.
۲- برگفتمان استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته تاکید شود.
۳- بر حفظ جبهه مقاومت و حمایت همه جانبه از گروه های ضد صهیونیستی به ویژه حزب الله لبنان تاکید شود.
۴- بر ادامه همکاری گرم و صمیمانه با متحدان و کشورهایی که در دوران تحریم با ایران تاکید داشتند تاکید شود.
۵- بر مبارزه با تروریسم و حمایت از همه گروه ها و کشورهایی که به طور واقعی با تروریسم مبارزه می کنند تاکید شود.

زاکانی می گوید: « نظرات آقای منصوری آرانی البته پس از اصلاح ادبیات غیر حرفه ایش که سبب مزاح در هیات رئیسه شده بود با تنظیم مجدد در قالب دو بند بخش سیاسی به تصویب هیئت رئیسه رسید و اضافه شد .»
برای فهم واگویه آقای زاکانی از آقای منصوری آرانی باید گزارش کمیسیون ویژه برجام خصوصا مفاد هشت گانه بند ( واو ) بررسی جنبه های سیاسی و عمومی این گزارش را مطالعه و با پیشنهادهای آقای عباسعلی منصوری آرانی مقایسه کرد تا به دفاع جانانه او از برجام پی برد !

از این که بگذریم , باید خدمت آقای منصوری آرانی که به دفاع از برجام افتخار می کند عرض کنیم که :
در مرحله اول انتخابات هفتم اسفند، از میان ۱۰۲ نماینده موافق برجام، تنها ۳۴ نماینده موفق به اخذ اعتماد مجدد از مردم جهت ورود به مجلس شدند و ۸ نماینده دیگر نیز راهی مرحله دوم انتخابات شدند. به عبارت دیگر، دوسوم نمایندگان موافقان برجام، قربانی این موافقت و توافق شده و در اخذ اعتماد مجدد از مردم حوزه انتخابیه خود ناکام ماندند آن وقت جناب منصوری هنوز بر این باور است که چون موافق برجام بوده ، اگر تایید صلاحیت می شد حتما صاحب ۱۲۰ هزار رای در حوزه انتخابیه اش می شد .

به راستی آقای منصوری که دفاع از برجام را مایه افتخار و مباهات خود می داند ، چه پاسخی برای دغدغه های اخیر رهبر معظم انقلاب دارند که اخیرا فرمودند :
* « بنده صد بار گفته‌ام که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد؛ حالا دارد کاملاً روشن می شود. روى کاغذ می نویسند که بروند بانک‌ها با ایران معامله کنند -که این روى کاغذ است و ارزشى ندارد»

* « آمریکا به دلایل واضحی با ما دشمن است؛ همین‌طور که عرض کردیم، مرادمان سیاستمداران آمریکا و سیاستهای آمریکا است. در قضیه‌ی برجام بدعهدی کردند و به تحریمهای دیگری ما را تهدید کردند.»

ملاحظاتی از قدیری ابیانه:

بنده ادعا نکردم که این وجوه را آقای منصوری برای خودش برداشته است که وی آن را نفی میکند. 

در جلسه نامزدها با فرمانداری نسبت به سکوت فرمانداری نسبت به هزینه کردن این چک ها توسط نماینده و ارائه آ« به پروژه ها مستقیما توسط نماینده اعتراض کردم و گفتم که این وجوه باید توسط فرمانداری توزیع می شد.

سرپرست فرمانداری در جلسه و در حضور همه نامزدها گفت که گزارش این وضعیت را به مقامات مافوق داده است.

وی تلاش کرد موضوع را عوض کند اما بنده گفتم که وقتی مقامات مافوق در این تبانی دست داشته اند گزارش تخلف به خودشان چه توجیه و اثری دارد. فیلم این جلسه توسط فرمانداری ضبط شد.

اینکه آقای منصوری می گویند که وجه توسط فرمانداری توزیع شده است دروغ است و قابل پیگرد.

۹۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۱)

طرح لاریجانی برای تائید برجام با 161 رای موافق به تصویب رسید
از کل نمایندگان هم فقط 10 تا 15 نماینده فعلی رد صلاحیت شدن که مثلا رسایی هم یکی از انها بود
جناب منصوری فرهنگ سیاسی مردم مذهبی ما را تباه کردی ان شا الله که خداوند در دنیا و اخرت بابت این کار جبران کنه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">