پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ب.ظ

۰

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با قدس آنلاین:

قدس آنلاین-ساحل عباسی:اگر ایران برجام را رد کند اتحادی که برعلیه ایران در حال فروپاشیدن بود حفظ می شود اما در صورت پاره کردن برجام توسط رئیس جمهور آتی آمریکا حفظ و تداوم تحریم و اجماع جهانی علیه ایران برای آمریکا به شدت سخت و غیر محتمل خواهد شد.

لغو کلیه تحریم های بین المللی علیه ایران یکی از دلائل حضور هیات مذاکره کننده ایرانی پای میز مذاکره بود. لغو تحریم ها صورت نگرفت و تعلیق هم فقط در حد یک کلمه باقی ماند. 

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان چرایی اهتمام آمریکا به مذاکره با ایران، به بررسی موضوع حفظ تحریم ها و اتخاذ مواضع فریبکارانه آمریکا در قبال ایران پرداخته است که در ادامه آمده است.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه نشستن آمریکا پای میز مذاکره صرفا برای حفظ تحریم ها بوده است می گوید: هدف ایران از مذاکرات هسته ای لغو کلیه تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران بود اما آقایان  اوباما و کری در مصاحبه ها و در بین اعضای کنگره  هدف ازنشستن پای میز مذاکره با ایران را حفظ تحریم ها عنوان نمودند نه حذف آنها. آقای اوباما به صراحت اعلام کرده بود که تحریم ها خود به خود در حال فروپاشی بود چرا که کشورها بابت عدم رابطه تجاری و اقتصادی با ایران زیان دیده و از این مساله به ستوه آمده بودند و دیگر حاضرنبودند به تحریم ها تن دهند و لذا آمریکاییها با فهمیدن این موضوع با فریب سعی نمودند طرف ایرانی را پای میز مذاکره بنشانند تا با مذاکرات تحریم ها را حفظ کنند این در حالی است که متاسفانه طرف ایرانی از مواضع و سیاست خصمانه آمریکا برای حفظ تحریم ها غافل بود و به جای حرکت براساس بی اعتمادی به امریکا، دولت براساس اعتماد به آمریکا پای میز مذاکره نشست و در این مسیر ملزم به تعهداتی شد فارغ از اینکه مطمئن شود آیا مجموعه اقدامات ایران می تواند به لغو کامل تحریم ها منجر شود و آیا آمریکا در این مسیر صادقانه عمل خواهد کرد؟
وی با اشاره به اینکه عملا تحریم ها به قوت خود باقی است و صاحبان سرمایه منتظر تغییرات قدرت در آمریکا هستند  می گوید: هر چند تحریم ها روی کاغذ برداشته شده اما عملا  آمریکا آن را حفظ کرده  ضمن اینکه برخی تحریم ها  هم عملا از روی کاغذ برداشته نشده است و ایران همچنان قادر به تعامل با بانکهای بین المللی و استفاده از تبادلات بانکی و دلاری نیست. همچنین مسئولان آمریکایی در ملاقات هایی که با صاحبان شرکت های بزرگ اقتصادی و تجاری دارند کماکان آنها را از معامله با ایران می ترسانند و ان شرکت ها نگران جرایمی هستند که از سوی آمریکا به آنها اعمال می شود چرا که این بانکها به دلیل رابطه اقتصادی با ایران چندین میلیارد دلار جریمه شده اند که رقم بالایی است و مانع برقراری ارتباط آنها با ایران می شود.

یکی از مسائل مهمی که این روزها در آمریکا نظر دیگر کشورها به خصوص اروپایی ها را به خود جلب کرده اظهار نظرهای کاندیداهای ریاست جمهوری است چرا که آنها در اظهار نظرهای خود به ایران تاخته و مترصد فرصتی برای پاره کردن برجام هستند از این رو صاحبان سرمایه و شرکت های بزرگ بین المللی از آینده نامعلوم ارتباط با ایران در هراس بوده و منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند تا بعد از آن براساس تغییرات صورت گرفته سیاست های اقتصادی خود را با ایران تنظیم کنند.
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه حتی فروش هواپیما هم منوط به اجازه آمریکا شده است اظهار داشت: فروش هواپیما از کشورهای اروپایی به جمهوری اسلامی ایران نیز منوط به رضایت آمریکا شده بنابراین این هواپیماها همچنان روی کاغذ به فروش رسیده است و صاحبان شرکت های هواپیمایی از فروش آن به ایران بیم دارند حتی اگر امکان فروش هم مهیا شود با توجه به عدم تبادل دلار امکان معامله وجود ندارد.

لذا قطعا می توان گفت ما از برجام زیان کرده ایم چنانچه اظهارات آقای سیف حاکی از هیچ بودن دستاوردهای ایران از مذاکرات بود و ایران بسیاری از برگ های برنده خود را در جریان این مذاکرات از دست داد.
این دکترای علوم استراتژیک با بیان اینکه دولت به خاطر انتخابات پیش رو همچنان به غرب دل بسته اظهار داشت : الان مساله اصلی دولت انتخابات ریاست جمهوری است بنابراین همه مسائل را به انتخابات گره زده بنحوی که آقای ظریف غربیها را به خاطر انتخابات تحت فشار قرار داده که اگر به برجام عمل نکنند جناح رقیب دولت پیروز خواهد شد در حالی که اصلا این موضوع نباید وارد مذاکرات شود و مقامات سیاسی ایران مباحث جناحی را نباید به هیچ وجه وارد مذاکرات می کردند.

اینکه  دولت مصمم است و همچنان براین موضوع پافشاری می کند که نمی خواهد یارانه ثروتمندن را قطع کند به خاطر مساله انتخابات است . بی شک پرداخت یارانه به ثروتمندان اجحاف به بیت المال، فقرا و کشوراست  و ادامه پردخت یارانه تقدی به ثروتمندان باجی است که دولت برای رای دهی به آنها  می دهد.
دکتر قدیری ابیانه معتقد است آمریکا ایران را فریب داد می گوید : آمریکا نیازی نمی بیند که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند چرا که آنچه از ایران خواسته بدان عمل نموده است. وعده دروغ و فریب جزیی از سیاست های امریکا است اینکه برخی میگویند که بیاییم و دروغ های آمریکا را افشا کنیم آیا دستاوردی برای ما خواهد داشت یا آمریکا نگران این موضوع است؟ آنها اتفاقا فریب ایران را برای خود یک دستاورد بزرگ می دانند و از این موضوع نزد افکار عمومی خود و اعضای کنگره و سایر سیاستمداران بهره برداری می کنند.
وی با بیان اینکه بهتر است ایران منتظر پاره کردن برجام توسط امثال ترامپ و نقض کامل برجام از سوی آمریکا باشد می گوید: اگر جمهوری اسلامی ایران برجام را نقض کند آیا صنعت هسته ای ایران به روز اول باز می گردد؟ بنابراین اگر ایران برجام را رد کند یقینا اتحادی که علیه ایران در حال فرو پاشیدن بود حفظ می شود شاید بهتر باشد که ما منتظر باشیم آمریکا برجام را رد کند. مثلا اگر آقای ترامپ پیروز انتخابات باشد و برجام را رد کند به نفع ایران است و آن زمان ایجاد اتحاد برای تحریم ایران مشکل می شود و ایران می تواند نظارت های فوق العاده ای را که پذیرفته و راه های نفوذ گسترده ای که پیش پای دشمن باز گذاشته را ببندد. مسلما ایران باید این مساله را به صورت جدی پیگیری کند تا حداقل آن بخش از توافقاتی  که آنها به ایران به صورت مکتوب دادند عملی شود هرچند دستاورد ما در برابر امتیازات داده شده بسیار کم است اما همین مقدار کم نیز باید توسط غربی ها عمل شود.
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه معتقد است بهترین راه برای ناامید کردن دشمن از تحریم ها تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وعزم ملی برای رشد اقتصادی است افزود:  بهترین راه برای اینکه دشمن از تحریم ها ناامید شود و تاثیر منفی تحریم ها بر ایران به هیچ وجه مشهود نباشد تقویت ابعاد نظامی، اقتصادی و فرهنگی است چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راهکار پیشرفت و عقب راندن دشمن است زیرا تا زمانی که انها فکر کنند ما از تحریم ها اسیب می بینیم و فلج می شویم به تحریم ها ادامه خواهند داد اما در صورتی که بتوانیم تهدیدها را دفع کرده  و به فرصت تبدیل کنیم قضیه تغییر می کند.

۹۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">