پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ

۰

جلب محبت و اعتماد مردم، وظیفه‌ی اساسی مسئولین

خدمت به مردم و جلب محبت و اعتماد آنان، به عنوان دو وظیفه اساسی مسئولین و کارگزاران نظام در دستگاه‌های مختلف کشور است. (23/5/1370) ([1])

 

افزایش کیفیت کار و حسن عمل، زمینه جلب اعتماد مردم

 بخش‌های اداری و دولتی باید با حسن عمل و جلب اعتماد مردم و با ارائه‌ی خدمات مخلصانه به آن‌ها، بر کیفیت کارشان بیفزایند. (26/3/1368) ([2])

 

برخورد مسئولین با مردم، باید توأم با همدردی، اخلاق خوش

  برخورد مسئولین با مردم، باید توأم با همدردی، اخلاق خوش، دلداری و اهتمام به خواسته‌های آنان باشد، و از هر آنچه که به دور شدن مردم از حکومت می‌انجامد، اجتناب شود. (30/10/1371) ([3])

وضعیت مفید برای مردم

 کارشناسان باید وظایف خود را با پدید آوردن وضعیتی که برای مردم، مفید و نافع باشد، انجام دهند. (23/5/1370)([4])

 

تلاش در راه وضعیتی که برای مردم مفید و نافع است

 هر کسی در کشور، باید برای خدمت به مردم تلاش بکند. برای این کار باید وقت بگذارید. کارشناسانی که در وزارتخانه‌ها هستند، اگر آن‌ها خودشان بعضی از نکات را نمی‌دانند و ملتفت نیستند، به آن‌ها تفهیم کنید و بگویید که کارشناسی مورد انتظار از تو، این است که آن وضعیتی را که برای مردم مفید و نافع است، بگردی و پیدا کنی و ارایه کنی. (23/5/1370)([5])

 

آسانی و روانی امور اداری مردم

 کاری کنید که کارها برای مردم آسان شود و مشکلات مردم حل گردد. (24/3/1368)([6])

 

رعایت سرعت، اتقان و محکم کاری و امانت‌داری در انجام کار

 باید در کارها سه خصوصیت سرعت، اتقان و محکم کاری و امانت‌داری در انجام کار رعایت شود. و ضمن سرعت بخشیدن به ایفای وظایف و مسئولیت‌ها، حداکثر اتقان و محکم کاری، قناعت و احتیاط در مصرف بیت‌المال رعایت شود، تا امانت‌داری نیز تحقق یابد. (26/7/1374) [7]

 

پاسخگویی به نیاز مردم در هر مسئولیتی، با اخلاص و تلاش

 ما در هر مسئولیتی که هستیم، باید با اخلاص، تلاش مناسب، ابتکار عمل و حرکت انقلابی، نیاز مردم و زمان خود را پاسخگو باشیم. (3/6/1370) ([8])

در مورد رابطه مردم و نظام اسلامى نیز فرموده ‏اند:

 مردم، نظام اسلامى را دوست دارند اما از مسئولان نیز توقعات درستى دارند که از جمله آن‌ها برقرارى عدل، رفاه، برطرف کردن مشکلات، کم کردن شکاف‏هاى طبقاتى و برخوردار نشدن بی‏جهت برخى افراد در میدان‏هاى سیاسى و اقتصادى است. (14/12/1381) [9]

برخورد دردمندانه و دلسوزانه با کار مردم

 در مسئله فرهنگ عمومی همین که مشاهده می‌کنیم در جامعه ما – مثلاً در پیچ و خم ادارات و دستگاه‌های دولتی و بخصوص در بعضی از ارگان‌ها که شکایت زیادی از آن‌ها می‌شود – کارهای مردم، روان انجام نمی‌گیرد و امروز و فردا می‌شود، و دردمندانه و دلسوزانه با کار مردم برخورد نمی‌گردد، به خاطر یک نقص و بیماری فرهنگی است! (21/9/1368)[10]

 

تأمین امنیّت و سلامت این کشور، منوط به حسن ظن و اعتماد مردم

 در کشوری با این خصوصیات، با این شرایط، با این جمعیّت و این بافت جمعیتی –می‌دانید کشور ایران، به نظرم جوان‌ترین یا جزء جوان‌ترین کشورهای دنیاست و با این وضعیتی که هست، هیچ عاملی نمی‌تواند امنیّت و سلامت این کشور، تداوم حاکمیت نظام و امکان کار و سازندگی برای کشور را تأمین کند، مگر اتصال با مردم، حسن ظن مردم، قبول و اعتماد مردم(24/12/1375) [11]

 

کار ضعیف مساوی است با بدبینی به نظام

 اگر کار شما قوی باشد، مملکت را پیش خواهد برد و مردم را نسبت به نظام خوش‌بین خواهد کرد؛ اما اگر کار شما خدای نکرده ضعیف یا معیوب باشد، برای مردم دردسر و مشکل ایجاد خواهد کرد و آن‌ها را به نظام بدبین می‌کند. بنابراین بیش از آنچه که یک وزیر یا حتی مجموعه‌ی هیئت وزیران، مورد محاکمه و مطالبه‌ی مردم قرار گیرد، اصل نظام به چالش کشیده می‌شود و مثلاً می‌گویند چرا وضع ترافیک، امنیّت و اقتصاد نظام این گونه است؛ نمی‌گویند چرا هیئت وزیران این طوری است؛ می‌بینید که در تبلیغات دنیا هم به خصوص روی این نکته تکیه می‌شود؛ بنابراین تأثیر ضمنی آن همین است.

 

 اگر رابطه قلبی با مردم نباشد، این کشور قابل اداره نیست

 ما به حمدالله از لحاظ ارتباط با مردم، مشکلی نداریم. من دغدغه دارم که مبادا با قدر ناشناسی ما، آنچه که امروز مثل یک نعمت بی دریغ الهی در اختیار ماست، از ما گرفته بشود، و اگر گرفته شد، ما هیچ چیز نداریم – یعنی وضع کشور ما، بخصوص وضع جمهوری اسلامی ایران، یعنی کشور ایران با نظام جمهوری اسلامی، به نحوی است که اگر رابطه‌ای قلبی با مردم نباشد، این کشور قابل اداره نیست. (24/12/1375) ([12])

 

 مردم را داخل آدم حساب نکردن ... به تدریج ... همه چیز تمام می‌شود.

 باید این احساس تواضع و خاکساری در مقابل مردم، در ما تجلی کند. عزیزان من، زبانی هم نیست. از جمله اسرار الهی این است که این گونه چیزها تصنع بردار نیست. بالاخره اگر کسی تصنع کرد، یک جا ظاهر می‌شود که تصنعی است. حالت تکبر، حالت نخوت، روحیه‌ی اشرافی‌گری، روحیه‌ی خود را برتر دانستن، مردم را داخل آدم حساب نکردن، این‌ها بالاخره بروز خواهد کرد! آن وقت دیگر، این محبت و صمیمیتی را که شما الآن ملاحظه می‌کنید، به تدریج از بین خواهد رفت و همه چیز تمام می‌شود! (24/12/1375) ([13])

 

 جمع بندی

  رهبریت نظام بر امر خدمتگزاری مجموعه حکومت و دستگاه‌های دولتی به مردم تاکید دارند و پاسخگویی، شفافیت و صحت و سرعت اطـّلاع‌رسانی را لازم می‌دانند، بر اهمیّت رعایت حقوق و احترام و جلب اعتماد رضایت و مشارکت ارباب‌رجوع اصرار می‌ورزند و بر تأثیر رضایت عمومی و مشارکت مردم در امور در تأمین و تحکیم امنیّت کشور تاکید می‌کنند و بی توجهی به حقوق، احترام، منافع، رضایتمندی مردم را برای اداره و امنیت کشور خطرناک می‌دانند.

 برای دانلود کل کتاب روی لینک زیر کلیک فرمایید:

http://bayanbox.ir/info/5965385482240382721/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C 


پاورقی: 

[1] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تهران 1378، ص63.

[2] - همان.

[3] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، همان، ص32.

[4] - همان، ص51.

[5]  - همان، ص49.

[6] -  همان، ص51.

[7] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، ص46.

[8] - همان، ص26.

[9]  - همان.

[10]  - همان، ص 51.

[11] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تهران 1378، ص61.

[12] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تهران 1378، ص61.

[13] - اخلاق کارگزاران در بیانات مقام معظم رهبری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تهران 1378، ص33.

۹۵/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">