پاسخگویی تلفنی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل برای تسهیل امور ارباب رجوع
جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۲۶ ب.ظ
به نقل از فصل پنجم کتاب "برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع" نوشته دکتر قدیری ابیانه
تدبیر مناسبی که در اطـّلاعرسانی و پاسخگویی میتواند بسیار موثر باشد، برقراری سیستم پاسخگویی به اربابرجوع در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری است.
ادارات میتوانند شماره تلفنهای پاسخگویی را که در دسترس مردم است، در ساعات غیر اداری به تلفن منازل کارکنان خود منتقل (divert) کنند. در این صورت بدون اینکه مردم از شماره تلفن منازل کارکنان دستگاه مطلع باشند میتوانند با آنان تماس گرفته و سؤالات خود را مطرح کنند. این امر باعث میشود که افراد در اوقات فراغت خود اطـّلاعات لازم را کسب کرده و از سفر اضافی پرهیز کنند. البته این در صورتی است که اداره نخواهد کارمند کشیک را در اداره مستقر کند.
برای دانلود کل کتاب روی لینک زیر کلیک فرمایید:
۹۵/۰۲/۲۴