پایگاههای اطـّلاعرسانی اینترنتی برای تسهیل امور ارباب رجوع
به نقل از فصل پنجم کتاب "برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع" نوشته دکتر قدیری ابیانه
با توجّه به اینکه تجهیز رایانهها به مودم و تهیه کارت اینترنتی امری سهل و آسان است و با توجّه به نقاط ضعف و قوت مطرح شده در قسمتهای قبلی، در صورتی که اطـّلاعات مورد نیاز مردم روی اینترنت قرار گیرد و در مورد آن اطـّلاعرسانی انجام شود، به نحوی که عموم مردم بدانند که این نوع اطـّلاعات در پایگاه اینترنتی سازمان موجود است و نیز در صورتی که دارندگان رایانه از فرهنگ مناسب استفاده از رایانه برخوردار شوند، درصد قاب توجهی از افراد دارنده رایانه خواهند توانست اطـّلاعات خود را از طریق اینترنت دریافت دارند و بدین وسیله از انجام سفر اضافی بی نیاز شوند.
آمار نشان میدهد که در ایران برخورداری از رایانه و خطوط اینترنتی به سرعت در حال گسترش است.
این موضوع نشان میدهد که سرمایه گذاری بر روی اطـّلاعرسانی از طریق اینترنت میتواند در آینده بخش قابل توجهی از نیاز اطـّلاعرسانی اداری را تأمین کند.
لذا ایجاد پایگاههای اطـّلاعرسانی دولتی و تاکید بر اطـّلاعات اداری میتواند یک اقدام موثر و مفید باشد.
برای دانلود کل کتاب روی لینک زیر کلیک فرمایید: