پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

۰

پیشنهادهای تکمیلی برای تسهیل امور ارباب رجوع

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

به نقل از فصل پنجم کتاب "برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع" نوشته دکتر قدیری ابیانه

 1-    با توجّه به هدف کاهش تقاضای سفر و رضایت ارباب‌رجوع و...، پیشنهادهای زیر ارائه می‌گردد.

2-   گسترش خطوط تلفن در سطح کشور

3-  افزایش خطوط تلفن در ادارات

4-   اصلاح فرهنگ عمومی از طریق تبلیغات و آموزش برای استفاده از تلفن برای کسب اطـّلاع از امور اداری

5-  اصلاح فرهنگ اداری کارکنان در جهت پاسخگویی ارباب‌رجوع از تلفن و تلاش برای بی نیاز کردن آن‌ها از مراجعه به ادارات برای کسب اطـّلاع

6-   ایجاد یا تقویت حوزه پاسخگویی غیرحضوری به خصوص از طریق تلفن به ارباب‌رجوع و اصلاح

ساختار اداری در این ارتباط از سه روش:

1-        اطـّلاع‌رسانی از سیستم تلفن گویا

2-       ضبط اتوماتیک تلفن مردم و تماس بعدی با آنان برای اطـّلاع‌رسانی تلفنی

3-      پاسخگویی تلفنی توسط کارشناسان

4-       پاسخگویی تلفنی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

 

 راهکارهای کلان پیشنهادی

 

با توجّه به نکات فوق و ضعف‌ها و قوت‌های مطروحه در قبل پیشنهادهای زیر مطرح می‌گردد.

1- توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات مخابراتی و اینترنتی

2- گسترش خطوط مخابراتی در کشور

3- افزایش تعداد افراد برخوردار از خط تلفن

4- گسترش خطوط تلفنی در روستاها به نحوی که همه بتوانند در منزل خود از تلفن برخوردار باشند

5- اختصاص یارانه‌ها جهت کاهش هزینه‌های ارتباطات مخابراتی در صورت لزوم.

6- ملاحظات: هر چند بهتر است هزینه‌ها از متقاضیان اخذ گردد، لیکن در صورت نیاز به این کار می‌توان بودجه لازم را برای اقدام از طریق کاهش یارانه بنزین تأمین کرد.

7- ایجاد بانک‌های اطـّلاعاتی در دستگاه‌های دولتی و نیز ایجاد بانک مرکزی اطـّلاعات به منظور سازماندهی اطـّلاع‌رسانی و شفاف سازی اطـّلاعات اداری

8- ملاحظات: بانک مرکزی اطـّلاعات اداری می‌تواند در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل گردد و سایر مراکز اطـّلاع‌رسانی‌ با آن در ارتباط باشند.

9-   انتشار سی‌دی اطـّلاعات اداری

10-              ایجاد امکان به روز رسانی اطـّلاعات اداری موجود در رایانه‌ها از طریق انتقال (دانلود) اطـّلاعات اداری از پایگاه اداری

11-     آموزش افراد برای استفاده از اینترنت و ایمیل در سطوح مختلف آموزشی‌ از جمله در دبستان.

12-     حرکت به سمت خصوصی سازی بخش‌هایی از خدمات اداری

ملاحظات: زمینه سازی برای شکل گیری سازمان‌ها و دفاتر بخش خصوصی برای خدمات اداری همچون دفاتر ثبت اسناد – دفاتر بیمه و دفاتر مشاوره مسکن و کافی‌نت‌ها.

1-     استفاده از پست الکترونیک برای انتقال اطـّلاعات مورد نیاز مردم

2-     سازماندهی ادارات برای پاسخگویی از طریق اینترنت به تماس‌های مردم.

3-     برنامه ریزی برای اختصاص آدرس پست الکترونیکی برای همه ایرانیان بر اساس کد ملی

4-     ایجاد و گسترش تجارت و پول الکترونیکی

5-     ایجاد امکان انجام امور اداری از طریق اینترنت

6-     ایجاد و توسعه شبکه‌های داخلی اطـّلاع‌رسانی و مجموعه‌های اطـّلاعاتی در مؤسسات دولتی

7-     هماهنگی در فعالیت‌های اطـّلاع‌رسانی

8-     فرهنگ سازی در مورد استفاده از اینترنت برای کسب اطـّلاعات اداری و پرهیز از سفرهای قابل اجتناب

9- آموزش استفاده از رایانه به صورت اصولی به استفاده کنندگان مراکز اطـّلاع‌رسانی از طریق سازمان‌های مربوطه؛

10-          آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و محققان با مراکز اطـّلاع‌رسانی موجود در کشور؛

11-          اعمال مدیریت داده‌ها بطور اصولی و دقیق در جهت تعیین نیاز کاربران اطـّلاعات و هدایت تولیدات اطـّلاعاتی به سوی کاربردی شدن هر چه بیشتر.

12-          تخصیص چند واحد درسی از مباحث اطـّلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها برای تمام رشته‌های تحصیلی

13-           ایجاد اطـّلاع‌رسانی‌های موضوعی

14-          ایجاد پایگاه‌های دارای ارتباطات اینترنتی بین بخشی دستگاه‌های حکومتی با قابلیت قوی جستجو

15-          تهیه و انتشار آگهی‌های خدمت عمومی از رسانه‌های گروهی بویژه تلویزیون به صورت تبلیغات کوتاه (تیزر) و برنامه‌های کوتاه کارتونی

16-          استفاده از برنامه‌های تلویزیونی برای آموزش غیر مستقیم استفاده از رایانه برای کسب اطـّلاعات اداری و پرهیز از سفرهای اضافی

ملاحظات: این آگهی‌ها در قالب گزارش، خبر، مقاله، مصاحبه، تیزر و ... قابل ارائه می‌باشند. محتوای آن‌ها لازم است آموزشی باشد. 

برای دانلود کل کتاب روی لینک زیر کلیک فرمایید:

http://ghadiri.ir/page/%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1

www.ghadiri.ir

@ghadiri1404

۹۵/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">