پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ

۳

 علی مطهری بازهم به حملات خود علیه شورای نگهبان ادامه داد، قدیری ابیانه جویای نظر علی مطهری پیرامون توبه گلشیفته فراهانی و رأی علی مطهری به اعتبار نامه او در صورت حضورش در مجلس سؤال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، شامگاه پنجشنبه، سالن اجتماعات اهل بیت(ع)  اصفهان محل برگزاری کرسی آزاد اندیشی و مناظره با موضوع حدود آزادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی بود که به همت مجموعه فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر اصفهان برگزار شده بود.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و دکتر علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی میهمانان این جلسه بودند که به مناظره پیرامون مسائل مختلفی از قبیل فتنه سال 88، رد صلاحیت مینو خالقی کاندید اصلاح طلب اصفهان حدود آزادی پرداختند.

 

قدیری ابیانه: غرب بعد حیوانی انسان را در آزادی مد نظر دارد

در ابتدا قدیری ابیانه به طرح مقدمه بحث خود پیرامون آزادی پرداخت و گفت: بحث آزادی وجود خارجی دارد، من داشتم کتاب شهید مطهری را نگاه می‌کردم ایشان تأکید داشتند بر اینکه در غرب آزادی بعد حیوانی انسان را مدنظر دارند و در اسلام آزادی بعد انسانی انسان را مدنظر دارد. معتقدیم آزادی باید برای ارتقای انسانیت انسان باشد و به بهبود نگرش فرد و جامعه کمک کند. ضمن تأکید بر آزادی در اسلام برای آن محدودیت‌هایی نیز داریم.

وی ادامه داد: آزادی باید مشروط به قوانین اسلامی باشد، آزادی بیان باید بر مبنای اصول اسلامی باشد، نمی‌توان آزادی را تا حدی گسترش داد که مغایر و مخالف با اصول و قوانین دینی باشد، به عنوان مثال پیرامون بهائیان، درست است که در کشور ما برای اقلیت‌های دینی آزادی در عبادت در نظر گرفته شده است اما بهائیت یک دین الهی نیست، آزادی بت پرستی و تبلیغ بت پرستی که مغایر با دین اسلام است را اجازه نمی‌دهیم.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه خاطرنشان کرد: اما حتی کمونیستها میتوانند ددر دانشکده ادیان در حضور اساتید اسلامی می‌توانند این کار را انجام دهند، نظرات خود  مسائل مربوط به دین و فرقه خود را مطرح کنند تا اساتید دینی و مخاطبین نظرات آنها را بشنوند و پس از آن نظرات اساتید اسلامی را هم مخاطبان بشنوند و بتوانند حقایق را به درستی درک کنند.

 

مطهری: همه استعدادهای انسانی افراد باید آزاد باشد

علی مطهری با بیان اینکه ما معتقدیم که فکر بشر باید آزاد باشد، تصریح کرد: یعنی همه استعدادهای انسانی اشخاص باید آزاد باشد و استعدادهای حیوانی باید تحت کنترل عقل باشد، استعدادهای انسان برگرفته از حقوق انسان است، میل به جنس مخالف منشأ حق ازدواج است، زیبایی دوستی منشأ حق هنر است و به طور کلی همه حقوق انسان ناشی از فطرت و طبیعت انسان است، شهید مطهری می‌گوید بعضی امور اجباری نیست، همینطور ایمان اجبار بردار نیست، همانطور که در قرآن ذکر شده است که به تعدادی از افراد گفته شد شما اسلام آوردید ولی ایمان هنوز به قلب شما وارد نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایمان باید قلبی باشد و به قلب انسان راه پیدا کند و اجباری نیست، مردم را باید با ابزار مختلف به دین دعوت کرد، بعضی را باید با حکمت، بعضی را با موعظه حسنه و بعضی را باید با مجادله نیکو به ایمان دعوت کرد، در قرآن به پیامبر گفته می‌شود تو مذکر هستی الزام دهنده نیستی، بعضی مسائل اخلاقی و فکری هست که با اجبار محقق نمی شود، به عنوان مثال راستگویی، باید کاری کنیم که راستگویی خصلت اشخاص بشود نه اینکه از ترس اجبار  راستگوشوند.

مطهری ضمن منفی دانستن آثار اجبار در رشد اجتماعی، اظهار کرد: رشد اجتماعی با اجبار هم شکل می‌گیرد ولی کمال مطلوب نخواهد داشت، کودی که تحت اجبار بزرگ شود هرگز رشد اجتماعی پیدا نخواهد کرد، یا مثلا انتخابات، اگر عده‌ای صلاح بدانند که عده‌ای خاص رأی بیاورند، مردم را محدود کنند تا نتوانند کسانی را انتخاب کنند، درصورتی که باید به مردم اجازه داد امتحان کنند انتخاب خود و افکار خود را تا کم‌کم رشد اجتماعی پیدا کنند تا بتوانند انتخابی درست داشته باشند، برخی مسائل اجبار بردار هست و می‌توان با زور ایجاد کرد در افراد ولی هیچگاه انسان‌های تحت اجبار رشید نخواهند شد.

 

مطهری: با اجبار کمال مطلوب حاصل نمی‌شود

وی افزود: مسأله دیگر رشد فکری است، رشد فکری اجبار بردار هست و ولی کمال مطلوب در آن پیدا نمی‌شود، ممکن است جامعه ایجاد شود که مردم مطابق میل حاکم عمل کنند ولی چنین مردمی هرگز رشد فکری پیدا نمی‌کنند، اینکه گفته شود فکر در بعضی مسائل اشتباه است مانع رشد فکری مردم می‌شود، بنابر روایتی یکی از 9 چیزی که عقاب آن از امت پیامبر برداشته شده است فکر در خلقت است، پیامبر به یک اعرابی شک در خلقت را عین ایمان ذکر می‌کنند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار ایمان پس از شک، گفت: شک منزل بدی است اما گذرگاه خوبی است، ایمان مابعد شک بسیار خوب و مستحکم است، بسیاری از عامه مردم اینطور هستند که از پدر و مادر و بزرگان ایمان خود را می‌گیرند و هرگز شکی ندارند، اگر شک انسان را به دنبال فکر ببرد، آن ایمان بسیار با ارزش است، شهید مطهری می‌گوید در اوایل طلبگی در خود خداوند بسیار شک کردم و می‌رفتم فکر می‌کردم درباره حضور خدا و مسائلی نظیر وحی، این موضوع موجب بیماری ایشان می ‌‌شود تا زمانی که تبدیل به یقین در ایشان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله مهمی است که انسان از شک به فکر برسد، شهید مطهری میگوید معتقدم اگر کسی از فکر و از روی حقیقت جویی به جایی برسد که خداوجود ندارد به نظر من چنین کسی در آخرت معذب نیست چون دنبال حقیقت بوده است و به این نتیجه رسیده است ولی به دلیل عمل نکردن به دین و دستورات دینی به بهشت هم نمی رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی بحث در زمان اسلام را باید ببینید و بررسی کنید، تصریح کرد: کسانی نزد پیامبر(ص) و ائمه(ع) می‌آمدند و خدا و پیامبر را انکار می‌کردند، از این نمونه‌ها بوده است که در زمینه آزادی در صدر اسلام می‌توان از آن یاد کرد، اصحاب امام از این موضوع ناراحت و عصبانی می‌شدند اما اهل بیت(ع) برخورد بدی نداشتند و با پاسخ علمی افراد را مطلع و قانع می‌کردند، اساسا دین در مناظرات علما و بزرگان دین و مادی‌گراهاحفظ شده است.

مطهری ابراز کرد: بین فکر و عقیده تفاوت است، عقیده دو نوع است، یا ناشی از فکر است و یا گاهی ناشی از فکر نیست، مثلا تبعیت از آبا و اجداد و بزرگان و اکثریت است، در جالی که ممکن است موضوع اشتباه باشد و حتی عقل سلیم نتواند آن را بپرسند، ولی تعصب نژادی نسبت به گذشتگان می‌تواند موجب چنین موضوعی شود.

وی ادامه داد: اسلام اجازه بت پرستی و عقیده باطل نمی‌دهد ولی در آزادی فکر اجازه می‌دهد که تفکرات آزاد باشند، اینکه مردم را با روایت و آیه قرآن فریب بدهیم مخالف اسلام است  اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد، غرب در این زمینه با ما راهش جدا است، انهاه معتقدند موضوع باید تغییر کند.

 

قدیری ابیانه: اسلام بر آزادی افکار تأکید دارد

قدیری ابیانه با اشاره به حمایت دین اسلام از آزادی افکار اظهار کرد: اسلام بر آزادی افکار تأکید دارد، خدا عقل را داده است که فکر کنیم و میزان مؤاخذه‌ای که از ما در روز آخرت می‌شود بر اساس میزان عقل ما است، عقل نباید تعطیل شود، نگاه اسلام  برخلاف مسیحیت در  تأکید بر عقل است، انقدر جعلیات بر مسیحیت وارد شده است و انقدر مسیحیت تحریف شده است که بر سردر کلیسا تعقل را خلاف دین می دانند در حالی که اسلام به صراحت دعوت به تعقل می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به جایگاه عقل و تعقل در اسلام، تصریح کرد: از طریق دعوت افراد به تعقل می‌توان افراد را به اسلام جذب کرد، کسانی که مخالف اسلام هستند آیا می‌توانند در حکومت اسلامی حزب تشکیل دهند و خلاف حکومت اسلامی عمل نکنند؟ آنها بر اساس مبنای فکری خود برای سرنگونی حکومت اسلامی توطئه می‌کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: ما شهید دادیم برای داشتن حکومت اسلامی و اجازه موفقیت را به دشمنان نخواهیم داد، معیارهای آزادی در غرب که متأسفانه برخی را در ایران تحت تأثیر قرار می‌دهد همخوان با اسلام نیست، بعضی برای جذب افراد شعارهای عجیبی از فرهنگ و آزادی می‌دهند، برخی جوری صحبت می‌کنند انگار اگر موقع نزول قرآن خدا با او صحبت می‌کرد برخی احکام تغییر می‌کرد، بعضی تحت چارچوب اسلام سعی می‌کنند انقدر مسائل اسلامی را رقیق کنند که با دیدگاه فلسفی غرب جور دربیاید.

 

برخی سعی دارند بر احکام اسلامی سرپوش بگذارند

قدیری ابیانه با اشاره به حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی، گفت: در دیدگاه غربی امام حق نداشت برای سلمان رشدی حکم ارتداد بدهد ولی ایننظر آنها برای اسلام و امثال امام خمینی ارزشی ندارد، برخی سعی می‌کنند بر اسلام سرپوش بگذارند و احکام اسلامی را رقیق کنند تا شبیه به غرب بشود، در همین راستا برخی افراد همین حکم ارتداد را جوری مطرح می‌کنند که حکم اسلام را سرپوش بگذارند.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه افزود: نمی‌توان اجازه داد که هر نوع حزب و تفکری در کشور فعالیت کند، اگر به کمونیست ها مجوز فعالیت آزادانه در ایران داده شود، کمونیست‌ها  با هدف نابودی حکومت اسلامی و جامعه اسلامی در احزاب خود تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد:  در انتخابات قانون اساسی وجود دارد، قانون ما در زمینه انتخابات برمبنای قانون اساسی این است که نماینده مجلس باید منطبق با معیارهای اسلامی باشد، البته در همین قانون اساسی برای اقلیت‌ها و حفظ حقوق آنها به اقلیت‌های دینی اجازه داشتن کاندید در انتخابات داده شده است، ولی نماینده جامعه اسلامی باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام داشته باشد.

 قدیری ابیانه در ادامه اظهار کرد: ژست روشنفکری گرفتن ساده است، بیگانگان هم خوششان می‌آید از چنین ژست‌هایی، خانم خالقی نماینده‌ای بود که رأی آورد، در تبلیغات انتخاباتی کسی حق ندارد یک کاندید و نماینده را تخریب کند اما نمی‌شود یک نفر با پرچم حجاب و اسلام تبلیغ کند ولی بعد معلوم شود که آن یک نفر پایبندی به حجاب نداشته است و از این موضوع سوء استفاده کرده باشد.

 

مطهری: همچنان به شورای نگهبان اعتراض دارم

مطهری در پاسخ به صحبت‌های قدیری ابیانه، عنوان کرد: مسأله خانم خالقی این بود که طبق قانون اگر بعد از رأی مردم و سلامت مردم در آن حوزه اسناد جدیدی پیدا شود باید این اسناد به مجلس بیاید تا در بررسی اعتبار نامه این اسناد بررسی شود، در این موضوع به شورای نگهبان اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم، باید این موضوع در مجلس مطرح می‌شد تا اگر بنا است کسی حذف شود با رأی نمایندگان مردم حذف شود و این کاری که شورای نگهبان انجام داد خلاف قانون است.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای نگهبان وی را تأیید صلاحیت کرد و نمی‌تواند پس از تأیید و رأی آوردن شخص را رد صلاحیت کند، این معنا ندارد که بگوییم انتخاب یک نفر ابطال شد، خیلی روشن است که شورای نگهبان خلاف قانون عمل کرده است و آیت الله جنتی گفته بود که چون ما می‌دانیم مجلس رد صلاحیت نمی‌کند وی را رد کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از خانم خالقی گفت: بنده اگر قرار بود به وی رأی بدهم قطعا رأی مثبت می‌دادم، خانم خالقی یک خانم محجبه معتقد به اسلام و پژوهشگر قرآن است، اگر هم چندبار جایی اشتباه کرده است اکنون توبه کرده و نباید آبروی او می‌رفت و رد صلاحیت می‌شد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این صحبت‌های علی مطهری گفت:  بلا نسبت خانم خالقی اگر گلشیفته فراهانی توبه کندنیز می‌توان به اعتبار نامه او رأی مثبت داد؟

 

مطهری: اگر گلشیفته فراهانی هم توبه کند می‌تواند به آغوش اسلام بازگردد

مطهری در پاسخ به این سؤال قدیری ابیانه اظهار کرد: اگر گلشیفته فراهانی هم توبه کند می‌تواند به دامن اسلام باز گردد، اهل بیت(ع) با افراد گناهکار به طرز دیگری برخورد می‌کردند ولی ما درست برعکس سیره پیامبر و اهل بیت عمل می‌کنیم.

قدیری ابیانه در ادامه تصریح کرد: من هم بودم می‌گفتم گلشیفته فراهانی می‌تواند به آغوش اسلام باز گردد ولی نمی‌تواند در حکومت اسلامی نقشی داشته باشد، همه در برابر قانون یکسان هستیم ولی در اجرایی کردن قانون یکسان نیستیم نمی‌توان به هرکسی در حکومت اسلامی مدیریت سپرد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی تفسیر قانون را بر عهده شورای نگهبان نهاده است، اظهار کرد: اگر کسی با مدرک جعلی وارد مجلس شود و تأیید شود آیا پس از مشخص شدن موضوع با او چگونه به او برخورد می شود؟ آیت الله جنتی دیدگاهشان این بود که در مجلس ممکن است با نگاه حزبی خانم خالقی مورد تأیید قرار گیرد، فکر می‌کنم اگر شهید مطهری نیز زنده بود مانند آیت الله جنتی عمل می‌کرد، کسی که در  خارج حجاب اسلامی را رعایت نکرده و کشف حجاب می‌کند نمی‌توان گفت التزام عملی به اسلام دارد.

 

قدیری ابیانه: نمی‌توان به اسم دموکراسی اجازه داد مورد قتل و تجاوز قرار بگیریم

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه افزود: ازدواج حق است، اما حق بین دو همجنس نیست، آقای مطهری گفت هرکسی باید تحت تسلط عقل و اراده عمل کند، آیا می‌توان گفت که ازدواج با همجنس حق است؟ بعضی افراد یک شعارهایی می‌دهند که در ظاهر قشنگ است اما در حقیقت نهایت فساد است، اگر قرار باشد ملاک‌های اسلامی حذف شود به شرایط امروز می‌رسند که آمریکا رابطه با حیوانات را هم مجاز می‌کند.

سفیر سایق ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: ما موظفیم به تشکیل حکومت اسلامی حتی اگر اقلیت باشیم، اگر قرار باشد اکثریت در کشوری نظیر افغانستان که شیعه در اقلیت است نظر بدهند به جواز تجاوز و قتل شیعیان آیا می‌توان پذیرفت؟ اگر به فرض نصف به علاوه یک نفر بگویند که ما حجاب را نمی‌خواهیم آیا باید بگوییم ما دموکرات هستیم و قبول می‌کنیم؟ ما می‌گوییم برای چنین رأیی ارزش قائل نیستیم، ما قوانین اسلام را از بزرگانی نظیر شهید مطهری می‌پذیریم نه آقازاده‌ها.

 

مطهری: حتی داعش هم اگر عقایدش ناشی از فکر باشد می‌تواند آن را مطرح کند

مطهری با بیان اینکه هر عقیده‌ای اگر ناشی از فکر باشد آزاد است، گفت: حتی داعشی‌ها هم اگر عقایدشان ناشی از فکر باشند آزاد هستند عقاید خود را بیان کنند، ادیان و اقلیت‌های دینی صرفا در اقدام عملی علیه نظام اسلامی  ممنوعیت دارند، اظهار نظر حتی علیه ولی فقیه نیز آزاد است همانطور که ایشان در دیدار با دانشجویان نیز به این موضوع تصریح کردند، بنابر این اظهار عقیده و اظهار نظر تا جایی که منجر به آشوب نشود هیچ مانعی ندارد.

وی ادامه داد: آقای جنتی در درس مرحوم شهید مطهری شرکت می‌کردند ولی قطعا بسیار متفاوت است با شهید مطهری، کسی که رأی آورده است با مدرک جعلی بنابر قانون باید با نظر مجلس تعیین تکلیف شود، پیرامون شرایط کاندیداها بحثی وجود ندارد و در هرکشوری شرایطی برای کاندیداها مشخص است، بحث در نحوه احراز این شرایط است.

 

قدیری ابیانه با اشاره به ابعاد گسترده خسارات فتنه سال 88 عنوان کرد: دکتر مطهری گفتند که حق نداشتند حکم حصر برای سران فتنه بدهند، باید دادگاه برگزار شود و دادگاه حکم بدهد و گفتند که اگر حکم سنگین باشد پیامبر خدا هم نمی‌تواند بدون دادگاه حکم بدهد، درحالی که پیامبر در فتح مکه دستور دادند افرادی که هتاک به اسلام بودند را حتی اگر به پرده کعبه آویزان بودند بکشند، در این صورت بنابر حرف‌های آقای مطهری پیامبر ظالم است.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه افزود: فتنه سال 88 خسارات زیادی داشت، خانم کلینتون می‌گوید سال 88 ما تا نزدیک پذیرش غنی سازی 20 درصد هم رفتیم، در حال رسیدن به توافق با دولت ایران بودیم که عده‌ای در داخل ایران فتنه را شکل دادند، کلینتون می‌گوید فتنه موجب شد مواضعمان را تغییر دهیم. یک آقازاده  هم که الان در زندان است و اگر آقازاده نبود اعدام می‌شد به دنبال تشدید تحریم ها بود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی تلاش کردند تحریم‌ها بیشتر شود و کشور دچار مشکلات شود و بعد با وعده مذاکره و تفاهم با آمریکا رأی آوردند و وعده صد روزه و سیاست لبخند دادند که بعدا تبدیل به قهقهه شد و هیچ کاری نکردند و کشور لطمه دید، این به نفع موسوی و کروبی است که محاکمه نشوند، چرا که نظام اسلامی به او رحم کرده است وگرنه جرم سران فتنه بسیار سنگین است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: داعش با یک تهدید همه ابر قدرت‌ها را به وحشت انداخت، همه ابر قدرت‌ها کمر همت بسته‌اند تا ایران را به زانو دربیاورند و ما بیایم به سران فتنه اجازه بدهیم که در این زمینه ایفای نقش کنند، عامل فتنه موسوی و کروبی و خاتمی بودند سران اصلی فتنه آمریکا و انگلیس و اسرائیل بودند.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: برخی می‌گویند چرا رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر شده است؟ آقای خاتمی دم از مردم سالاری و جامعه مدنی می‌زد درحالی که سال 88 هنوز رأی گیری تمام نشده بود ریاست جمهوری آقای موسوی را تبریک گفت و به رأی مردم بی احترامی کرد.

مطهری در ادامه نسبت به برگزاری مناظره و مناظره با دکتر قدیری ابیانه و روند برگزاری برنامه به شدت اعتراض کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات قدیری ابیانه، تصریح کرد: متأسفانه حصر یک‌رویه غلطی است که در جمهوری اسلامی باب شده است.

 

مطهری: ادامه دادن حصر غیر قانونی است

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی امنیت ملی در مواردی که جریانی در حال آشوب و درگیری در کشور است حق دارد رهبران آن جریان را در محدودیتی 20 روزه، 1 ماهه و بیشتر قرار دهد تا آرامش به جامعه برگردد اما ادامه این شرایط خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حبس بدون حکم قضایی مجاز نیست، خاطر نشان کرد: بنابراین ادامه حصر فعلی نیز قانونی نیست و ما باید به این افراد اجازه دفاع بدهیم. باید سایر افراد و دستگاه‌ها دخیل در فتنه 88 نیز پاسخگو باشند، فتنه را همه باهم آفریدیم، زمانی که مردم تهران به عنوان دفاع از نظام و رهبری تظاهرات کردند باید قانعشان می‌کردیم.

قدیری ابیانه در پاسخ به صحبت‌های علی مطهری خاطرنشان کرد: به این افراد اعلام شد اگر شکایتی دارند اعلام کنند اما اتفاقی نیفتاد چون می‌دانستند تقلب نشده است، سران فتنه هنوز توبه نکرده‌اند، این افراد آزاد شوند که چه بگویند؟ اینان حرف‌هایشان را زده‌اند، اگر قرار باشد هر کسی بگوید ملاک تعیین نتیجه انتخابات من هستم، سنگ روی سنگ بند نم

ملاحظات: متاسفانه خبرنگار خبرگزاری رسا در نقل خبر جلسه اشتباهاتی مرتکب شده. 

مثلا من گفته ام بهاییت دین الهی نیست. در خبر از قول بنده آمده است که بهائیت دین الهی هست.

من گفته ام کمونیستها میتوانند به دعوت خودمان و در حضور عالم اسلامی در دانشکده های الهیات به طرح نظرات خود بپردازند, خبرنگار بهاییان را هم به آن اضافه کرده است.

البته در درج خبر فوق در سایتم این اشتباهات را تصحیح کرده ام. فیلم کنفرانس نیز موجود است.

صوت کنفرانس در لینک زیر است.

دانلود صوت همایش حدود آزادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی

دانلود از سایت قدیری ابیانه

 

۹۵/۰۳/۱۴

نظرات  (۳)

۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲ مومن انقلابی
درود بر شهید مطهری وفرزندش
سلام درود بر علی مطهری با آزادی فکر وعقل میتوان کشور ایران را ازدست افکار پوسیده نجات داد آقای ابیانه از عهد قجر سخن میگوید که افکار مردم دربن بست سیاسی واقتصادی وفرهنگی قرار داشتند هرانسان آزاداست وباآزادی میتواند اختیار کند وبااختیار میتواند انتخاب کند اینکه میگوید ما میگوئیم یعنی اجبار وتهدید ،اجبار وتهدید موجب فرار افکار شده هرکجا ترس ووحشت ایجادشد بازدهی آن منفی بوده است زن میتواند بی حجاب باشد اما مرد دلیلی نیست نگاه کند دلیل بی حجابی اینست که جنس مخالف علاقه دارد اگر چشمان مردان اصلاح شد حجاب زنان اصلاح خواهدشد. آزادی عمل آزادی رفتار وآزادی گفتار یک امر خدادی است وهیچ کس نمتواند آنهارا سلب کند.درود برعلی مطهری  . هلیلی ازاصفهان قوم بزرگ بختیاری 
پاسخ:
سلام. نوشته اید " آزادی عمل آزادی رفتار و آزادی گفتار یک امر خدادی است". آیا آزادی همجنس بازی و زنای با محارم را هم جزو آزادی عمل و رفتار امری خدادادی می پندارید. 
آیا آزادی برهنگی زن و مرد در انظار عمومی نیز خدادادی است.
قوم شریف و بزرگ بختیاری از چنین تفکراتی بیزار است.
چرا حرفی می زنید که خود معنی آن را درک نمی کیند.
سلام خوب کلیپش را در سایتتان قرار دهید دانلود کنیم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">