پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ

۱

در این همایش اساتید به بیان دیدگاه شهید مطهری درباره ازادی بیان  و توضیح و تحلیل آن پرداختند.

در ابتدا دکتر ابیانه بیان داشت: با توجه به مبحث آزادی شهید مطهری در غرب مفهوم از آزادی بعد حیوانی انسان است ولی در انقلاب اسلامی و اسلام این آزادی نامحدود نیست ومثلاً ما معتقد به آزادی ادیان هستیم که همه می توانند به دین خود عمل کنند ولی اگر دینی از نظر عقلی خدایی نباشد و منشا خدایی نداشته باشد مانند گاو پرستی یا بت پرستی و یا داشتن معبد برای ادیان ساخته دست استعمار حق آزادی قائل نیستیم.

وی در ادامه افزود: اینکه سایر ادیان الهی معبد داشته باشند و دین و اعتقاد خود را داشته باشند و حتی در مجلس کشور نماینده داشته باشند آزادند ولی اگر بخواهند در مناطق اسلامی وارد شوند و افراد را گمراه کنند و به تبلیغ بپردازند این را آزاد نمی گذاریم. همچنین در ادیان غیرخدایی حتی اجازه ساخت معبد هم نمی دهیم.این حد از ازادی در عقیده و اندیشه در غرب هم که منادی آزادی در دنیاست وجود ندارد.

در ادامه این همایش دکتر علی مطهری در این باب بیان داشت: ما معتقدیم فکر بشر باید آزاد باشدو همه استعدادهای انسانی نیز باید آزاد باشد ولی قوای حیوانی بشر باید محدود و کنترل شده توسط اندیشه و عقل باشد.

ایشان افزود: تحلیل شهید مطهری از بحث آزادی این است که برخی امور اجبار بردار نیست و مثلا ما نمی توانیم کسی مجبور کنیم شخص دیگری را دوست داشته باشد یا از فلان شخص نفرت داشته باشد و این قابل اجبار کردن نیست چنانچه بحث ایمان هم همینطور است و طبق احادیث پیامبر ایمان یک بحث قلبی و درونی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: ما باید کاری کنیم که مثلا صداقت در فرد نهادینه شود نه اینکه به خاطر ترس از مجازات فرد صداقت داشته باشد. مانند کودکی که بااجبار تربیت شود و همیشه کسی اورا کنترل کند، در صورتی که باید بگذاریم فکر کند، اشتباه کند برگردد و از این قبیل تا کم کم به رشد اجتماعی برسد. البته باید مواظب بود ولی آزاد هم گذاشت که به رشد برسد.

در بحث انتخابات هم همین است نمی توان گفت مردم صلاحشان این است به فلان فرد رای بدند و کاری کنیم رای بیاورد اینگونه مردم به رشد اجتماعی نمی رسند.شهید مطهری سال 47 در نظری می گوید اگر مردم صد بار هم اشتباه انتخاب کنند باز باید بگذاریم انتخاب کنند تا به رشد اجتماعی برسند.

دکتر مطهری افزود: شهید مطهری در کتاب فلسفه تاریخ می گوید: من معتقدم اگر کسی صرفاً از روی فکر و حقیقت جویی و تلاش فکری به این نتیجه برسد که خدایی نیست بالاخره تلاش کرده و به این نظر رسیده که به نظر من معذّب نیست چون دنبال حقیقت بوده البته بهشت هم نمی رود چون اعمال اسلامی را انجام نداده که درجه انسان را بالا می برد ولی خب معذب هم نیست.

در ادامه این برنامه دکتر محمد حسن قدیری ابیانه اظهار داشت: اینکه باید فکر و عقیده آزاد باشد درست است و چون از عقل سرچشمه می گیرد حتی میزان سوالی که از انسان می شود هم به میزان همین عقل فرد است که به قول دکتر مطهری حتی 30 ثانیه هم نباید زائل شود. برای همین است که در اسلام مشروب حرام شده است. مانند بحث رانندگی که اگر کسی با چشم بسته رانندگی کند هم اشتباه کرده و هم نباید بگذاریم اینکار را انجام دهد چون هم برای خود و هم برای دیگران و اجتماع ضرر دارد.

ایشان در ادامه افزود: اگر کسی مبانی اسلامی را قبول ندارد آیا می تواند بیاید در مناصب حکومت اسلامی که ما تشکیل داده ایم؟ مثلا شهید مطهری گفته اند مارکسیست ها آزادند کرسی داشته باشد در حضور یک استاد اسلامی و امام خمینی هم در فرانسه گفتند کمونیست ها آزادند در صورتی که خدعه نداشته باشند. مثلا کسی بگوید حکومت اسلامی را برای مردم مشروع نمی دانم و قصد سرنگونی داشته باشد و حزب تشکیل دهد و از راه مسیر دموکراسی هم بیاید و رأی هم بیاورد و می خواهد حکومت اسلامی را سرنگون کند، ما بگذاریم بیاید؟! خب اسلام همچین چیزی را نمی گویدو در قانون اساسی هم آمده که رفراندوم برگزار شود البته نه در مورد اصل اسلام که الآن هم نمی گذاریم اصل اسلام مورد رفراندوم قرار بگیرد.

 

در ادامه جهت دانلود صوت این همایش لینک زیر را انتخاب نمایید :

 

برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی برگزاری همایش حدود ازادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی

۹۵/۰۳/۱۵

نظرات  (۱)

سلام
برای یک فایل صوتی که صحبت هست لازم نیست که کیفیت 128 بیت انتخاب شود
چون جزییاتی وجود ندارد کیفیت 32 بیت نیز کافیست و این باعث می شود حداقل فایلتان 4 برابر کوچکتر شود مثلا این فایل صوتی حداکثر 20 مگ هم نمی شد (البته با همین کیفیت)
می تونید از نرم افزار Adobe audiotion  استفاده کنید بسیار قوی هست
مونو باشه نه استریو و کیفیت هم یا 32 یا 28 کافیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">