پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: ترفند لبخند و مذاکره با آمریکا برای پایان دادن به خصومتش علیه ایران بی‌فایده است

کارشناس مسائل استراتژیک اتهام واشنگتن مبنی بر حمایت تهران از تروریسم را نشانگر آن دانست که ترفند لبخند و مذاکره با آمریکا برای پایان دادن به خصومتش علیه ملت ایران بی‌فایده و اعتماد به این کشور حماقت است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده، عنوان کرد: آمریکایی‌ها همواره برای کارهای زشت خود از لغات مثبت استفاده کرده و کارهای خوب مخالفان خود را با الفاظ زشت لقب می‌دهند.

وی افزود: وقتی آمریکا دست به جنایت می‌زند می‌گوید این کار را برای صلح و امنیت انجام می‌دهیم. حتی بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی که باید آن را هولوکاست‌هایی در سطح یک شهر نامید، عامل مثبتی ارزیابی کرده و آن را ضروری می‌داند و حاضر به عذرخواهی بابت آن نیست؛ هر چند که این بمباران‌ها نسل‌های بعدی ژاپن را تحت تاثیر قرار داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی‌ها قتل عام فلسطینی‌ها را حق پاسخگویی برای اسرائیل عنوان کرده و حمایتشان از تروریست‌ها را حمایت از مقاومت می‌نامند.

آنها توطئه برای براندازی دولت‌های دموکراتیک و منتخب ملت‌ها را دفاع از آزادی و دموکراسی نامیده و در مقابل حمایت کشورهای رقیب از نهضت‌های مقاومت را تروریسم می‌خوانند.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: آنها استقلال‌طلبی را افراطی‌گری معرفی می‌کنند و اجرای عدالت را خشونت می‌نامند و از سوی دیگر پرهیز از فساد و فحشا و بی‌بندوباری را تحجر لقب می‌دهند.

وی اضافه کرد: اینکه آمریکایی‌ها ایران را در فهرست حمایت از تروریسم قرار داده، به این معناست که ایرانی‌ها در حمایت از حقوق ملت‌ها و مقابله با تروریسم کارایی بالایی را از خود نشان داده‌اند.

به گفته این کارشناس مسائل استراتژیک، خشم آمریکا از انقلاب اسلامی را باید نشانه مسیر صحیح انقلاب و نظام اسلامی دانست.

قدیری‌ابیانه با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه اگر آمریکا از ما تعریف کند نشانه آن است که ما مشکلاتی داریم، اظهار داشت: صدور این گزارش‌ها نشانگر آن است که ترفند لبخند و مذاکره با آمریکا برای پایان دادن به خصومت این کشور علیه ملت ایران بی‌فایده و اعتماد به آمریکا حماقت و مبارزه با زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکا یک ضرورت است.

*دروغگویی و خلف وعده بخشی از سیاست خارجی آمریکا

وی دروغگویی و خلف وعده را بخشی از سیاست خارجی آمریکا برشمرد و با بیان اینکه ما شاهد این خلف وعده در زمینه برجام هستیم و خواهیم بود، عنوان کرد: به هر حال امروز آمریکایی‌ها از تروریست‌های سوری و عراقی حمایت می‌کنند و اگر با برخی از این گروه‌های تروریستی مخالفت‌هایی داشته باشند به دلیل آن بخش از مواضعی بوده که آنها علیه آمریکا داشته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در غیر این صورت شاهد بودیم آمریکا از القاعده، طالبان، داعش، گروهک ریگی، منافقین و سایر تروریست‌ها تا زمانی که در خط آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند، حمایت می‌کنند.

قدیری‌ابیانه با ذکر مثالی در این زمینه گفت:‌به عنوان مثال سازمان مجاهدین خلق قبل از انقلاب یکی دو آمریکایی را ترور کرد و پس از آن به عنوان گروهک تروریستی لقب گرفت. اما بعد از پیروزی انقلاب این سازمان بیش از 17 هزار ایرانی را ترور کرد، اما مورد حمایت آمریکا قرار گرفته و هنوز هم مورد حمایت این کشور است.

وی اضافه کرد: دولت فعلی ایران (دولت یازدهم) تلاش می‌کرد موضع‌گیری‌های آمریکا علیه ایران در دولت گذشته را به دولتمردان سابق نسبت دهد و اینک باید پاسخ دهد که با توجه به موضع‌گیری‌های خصمانه آمریکا در این دولت قطع روابط دیپلماتیک با کشورمان توسط برخی کشورها، خصومت عربستان با ایران و کشتار حجاج ایرانی، تحریم‌های جدید اعمال شده علیه کشورمان، دشواری‌های بیشتر در جهت صدور ویزا برای ایرانیان و ... آیا هنوز هم مقصر این امور را دولت قبلی می‌داند؟ یا همواره درصدد فرافکنی است؟

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

در بخشی از این گزارش عنوان شده است که ایران «در سال 2015 هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند.»

حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است. 

۹۵/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">