پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا گفت: خارج کردن کشور عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر کورس رسوایی دیگری برای سازمان ملل متحد و نشان‌دهند این است که مبنای سازمان ملل متحد بر اساس قانون جنگل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره اقدام اخیر سازمان ملل متحد، گفت: سازمان ملل متحد همواره رسوایی بعد از رسوای دیگر به بار می‌آورد، و اینکه عربستان به‌عنوان رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب گردد، رسوایی جدید آن است.

 وی با اشاره به اسناد منتشرشده در ویکی لیس افزود: کشور عربستان سعودی یک‌میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد داده تا علیه جمهوری اسلامی ایران گزارش‌های گزنده تهیه کند درواقع گزارشگر ویژه حقوق بشر در سازمان ملل متحد در رابطه با ایران بر اساس رشوه کار می‌کند و این فقط یک نمونه از رشوه‌هایی است که از عربستان در یک وعده دریافت کرده تا علیه ایران گزارش دهد.
 

کارشناس عالی امور استراتژیک با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد به‌عنوان ناظر بین‌المللی مقابل کشور عربستان سعودی و ائتلاف یارانش علیه کشور یمن سکوت کرده است، عنوان کرد: البته این سکوت در مقابل حمایت مالی کشورهایی مانند عربستان و آمریکا است که سازمان ملل متحد در مقابل کشتار روزانه و بمباران مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و منازل مردم یمن توسط عربستان هیچ اقدامی نمی‌کند و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به‌هیچ‌وجه این جنایت را محکوم نمی‌کند. تمامی این سکوت‌ها نشان از رسوایی سازمان ملل متحد دارد.
 

قدیری ابیانه با اشاره به نام عربستان در لیست سیاه سازمان ملل متحد، اظهار داشت: بعد از مدت‌ها فشار نام عربستان در لیست کسانی که ظلم و جنایت علیه کودکان کرده‌اند قرار می‌گیرد که متأسفانه دبیر کل سازمان ملل متحد این اسامی را به دلیل تهدید عربستان در قطع کردن کمک‌های مالی به سازمان از لیست خارج می‌کند که البته این بخشی از واقعیت سازمان ملل متحد است.
 

وی با اشاره به دریافت رشوه توسط بان‌کی‌مون و دیگر افراد دست اندرکار سازمان ملل متحد، بیان داشت: این رشوه آن‌قدر بوده که از دیدگاه بان‌کی‌مون ارزش این رسوایی را داشته باشد، البته دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده که به خاطر این‌که کمک‌های مالی عربستان قطع نشود این عمل را انجام داده است زیرا کمک‌های و منابع مالی سازمان ملل متحد کاهش پیدا خواهد کرد.
 

انتخاب مسئولین سازمان ملل به‌صورت تبانی نه بر اساس صلاحیت است

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا با اشاره به این‌که بان‌کی‌مون به توجیه این عمل پرداخته و گفته بخشی از منابع دریافتی از سوی عربستان را به کودکان یمنی اختصاص خواهد داد، ابراز کرد: به طورقطع مسائل دیگری پشت پرده وجود دارد که عملکرد اصلی سازمان ملل متحد را که باید از ملت‌ها حمایت کند را زیر سؤال ببرد، متأسفانه انتخاب مسئولان در سازمان ملل به‌صورت تبانی صورت می‌گیرد و این روند بر اساس صلاحیت شکل نمی‌گیرد.
 

وی با اشاره به گزارش‌های 25 صفحه ای تهیه‌شده توسط آمریکا و نقش عربستان سعودی در انفجار برج‌های دوقلو در 11 سپتامبر، گفت: عربستان تهدید کرد که اگر این گزارش منتشر یا از طریق دادگاه‌های آمریکا دنبال شود تمامی پول‌ها و اموالش را از آمریکا بیرون خواهد کشید.

کارشناس عالی امور استراتژیک عنوان کرد: تهدید عربستان سبب شد که آمریکا از انتشار این گزارش خودداری کرده و اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کند که اگر موضوع از طریق کنگره تصویب شود آن لایحه را وتو خواهد کرد.
 

عملکرد سازمان ملل خلاف اهداف و اصول آن است

قدیری ابیانه با اشاره به نقش پول و تأثیر گذاری آن برنهادهای بین‌المللی حقوق بشر و شورای امنیت، اظهار داشت: اصولاً کشورهای عضو دائم شورای امنیت کشورهای هستند که به دنبال صلح و امنیت جهانی نیستند و به علت داشتن حق وتو پیگیر منافع مادی خود هستند درواقع به این‌که کارهای آنها خلاف اهداف و اصول اعلام‌شده سازمان ملل متحد باشد، هیچ اهمیتی نمی‌دهند.
 

استراتژیک بودن تنگه باب المندب در یمن

وی بیان داشت: اعضای شورای امنیت سازمان ملل به دنبال قدرت و ثروت‌ اند و در این راه‌ دست به هر جنایتی می‌زنند به همین خاطر است که شورای امنیت تجاوز عربستان را به کشور یمن محکوم نکرده است. البته منافع غرب ایجاب می‌کند که باب المندب به‌عنوان تنگه استراتژیک در کنترل مردم یمن نباشد ازاین‌رو هر نوع جنایت قابل توجیه است.

قدیری ابیانه اظهار داشت: باید از این فرصت برای رسوایی کشور عربستان، سازمان ملل متحد و بان‌کی‌مون استفاده کرد، ازاین‌رو باید تصاویر کشتار کودکان یمنی توسط عربستان و ائتلافش را در سطح جهانی ازجمله در مجامع بین‌المللی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در بین کشورهای عضو، شورای حقوق بشر، رسانه‌های جهانی در سطح گسترده توزیع و منتشر کرد.
 

 لزوم دیپلماسی عمومی و بمباران تبلیغاتی علیه سازمان ملل

وی بیان داشت: در این زمان باید دیپلماسی عمومی به میدان بیاید و هر ایرانی در حد توانش باید مخاطبان خارجی را با ارسال عکس‌های کودکان یمنی که قربانی این جنایات و تصمیم دبیر کل سازمان ملل قرارگرفته‌اند را بمباران تبلیغاتی کرد.

وی با اشاره به این‌که عده‌ای در داخل کشور به سازمان‌های بین‌المللی امید بسته‌اند، گفت: آن‌قدر رسوایی سازمان ملل متحد گسترده و تاریخی و دائمی است که در عمل ثابت کرده که فقط به منافع قدرت ها توجه می‌کنند ازاین‌رو امید واهی به نهادهای جهانی دارند.

وی با اشاره به جنگ تحملی ایران و عراق، افزود: زمانی که عراق به ایران تجاوز کرد سازمان ملل متحد در محکومیت عراق تعلل ورزید تا بلکه در این فاصله صدام حسین بتواند به تهران برسد و کشور ایران را اشغال کند.
 

مبنای سازمان ملل بر اساس قانون جنگل است

کارشناس عالی امور استراتژیک عنوان کرد: مبنای سازمان ملل متحد بر اساس قانون جنگل است و نمی‌تواند به اصول خود که همانا حمایت از ملت‌ها و دولت‌ها است عمل کند زیرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد پنج قدرت حق وتو دارند که این کشورها به دلیل حق وتو و برخورداری از بمب هسته‌ای توان کشتار فجیع میلیون ها انسان‌ را در زمان کوتاه دارند درواقع این قدرت درندگی و کشتار است که حق وتو را ایجاد کرده است.
 

تلاش بین‌المللی رسوایی بیشتر سازمان ملل متحد و دبیر کل آن

قدیری ابیانه اظهار داشت: کشورهای که حق وتو دارند می‌توانند هر جنایاتی را علیه هر ملتی انجام دهند و قابل‌پیگیری و تعقیب در سازمان ملل متحد نخواهد بود زیرا که دارای حق وتو هستند و می‌توانند هر نوع محکومیت و مجازاتی را وتو کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌های غیردولتی و نهادهای مردمی باید در کنار یکدیگر تلاش بین‌المللی را انجام دهند که باعث رسوایی بیشتر سازمان ملل متحد و دبیر کل آن یعنی بان کی مون شود.


 http://www.dana.ir/News/792069.html

 

۹۵/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">