پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۰۹ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در نشست دفتر تحکیم وحدت: انتقاد از فرهنگ تولید در کشور/توهم درآمد فراوان نفتی مشکل‌زاست

خبرگزاری فارس: محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در دفتر تحکیم وحدت به بررسی مسائل اقتصادی و تحریم‌های اعمالی غرب پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با حضور در نشست دفتر تحکیم وحدت به بررسی مسائل اقتصادی و تحریم‌های اعمالی غرب پرداخت.

قدیری گفت: امروز جهان تک قطبی به پایان رسیده است و جهان چند قطبی در حال پیشرفت و تکامل است.

وی افزود: هانتینگتون شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی را پیش‌بینی کرده بود؛ استراتژیست‌ها می‌دانند که رهبری این تمدن به عهده ایران است که آن هم منبعث از موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی ایران است که موج بیداری‌های اسلامی نشانگر شکل‌گیری این تمدن عظیم است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا برای آنکه موقعیتش افول نکند یک راه بیشتر نداشت و آن هم اشغال منابع نفتی خاورمیانه بود، چراکه صنعت و تولید مستقیما به انرژی بستگی دارد که بر همین اساس و با همین سیاست عراق توسط نیروهای نظامی آمریکا اشغال شد و می‌خواستند پس از آن سراغ ایران بیایند و سپس عربستان، کویت و... که البته سرنگون آن دولتها برای آمریکا به سادگی انجام شدنی است.

وی افزود: واین برگر وزیر دفاع ریگان می‌گوید "استراتژی آمریکا خشکاندن ایران به عنوان یک ملت است" و این یعنی تجزیه ایران، چراکه آنها برای ثبات سلطه خود نیاز به تجزیه ملت‌ها دارند؛ خاورمیانه جدید یعنی یک خاورمیانه اشغال و تجزیه شده و تحت سلطه آمریکا که البته این سیاست در عراق و افغانستان با شکست مواجه شد.

قدیری ادامه داد: بوش پسر اعلام کرده بود که ماموریت دارد تکلیف آمریکا را با ایران مشخص کند و گفته بود که اگر من نتوانم هیچ رئیس جمهور دیگری نیز قادر به انجام این کار نخواهد بود.

وی افزود: در سال 2007 و در اوج تبلیغات آمریکا مبنی بر برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای، 16 سازمان امنیتی آمریکا بیانیه‌ای منتشر کردند و تصریح کردند که ایران هیچ قصدی برای ساخت سلاح ندارد و اگر امروز تصمیم بگیرد که سلاح هسته‌ای تولید کند، تا سال 2015 نیز نمی‌تواند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه مسئله هسته‌‌ای تنها بهانه‌ای برای اعمال فشارها علیه ایران است، گفت: برخی به لزوم شفاف‌سازی تاکید می‌کنند اما خود آمریکا نیز می‌داند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ البته عقب‌نشینی برابر خواسته‌های آنها باعث افزایش فشار خواهد شد، چراکه هرگونه عقب‌نشینی یک پیغام اساسی دارد و آن هم این است که ما فشارپذیر هستیم که این منجر به تشدید فشارها می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حتی اگر بگوییم از اسلام هم دست برداشته‌ایم، باز هم دست از سر ما برنمی‌دارند؛ مگر آمریکا دست از سر آمریکای لاتین برداشته است آنها که هم‌دینشان هستند، در واقع آمریکا به دنبال منافع خودش است و منفعت آن در این است که تمدن بزرگ اسلامی شکل نگیرد چراکه در این صورت این تمدن به ابرقدرتی تبدیل می‌شود که در برابر قدرت آن هیچ ابرقدرتی رنگی ندارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تشکیل اسرائیل اصالتا برای مقابله با شکل‌گیری این تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: آمریکا جنگ تمدن‌ها را کلید زده است و تحریم‌ها و تهدیدها و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل علیه فلسطین، عراق، افغانستان و... در همین جهت است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شعار از بحر تا نهر در برابر شعار از نیل تا فرات مطرح شده است، گفت: تحمیل حکومت‌های دست‌نشانده و ایجاد ادیان ساختگی نظیر بهائیت، وهابیت و قادیان‌گری نیز در راستای تجزیه ملت‌هاست.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی آمریکا گفت: اکنون دولت فدرال آمریکا 16 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که این رقم 16 برابر 33 سال درآمد نفتی ایران است، البته باید به این میزان بدهی، بدهی دولت‌های ایالتی و خود مردم را نیز اضافه کرد. وی گفت در این صورت هر آمریکایی‌ای که متولد می‌شود بین 50 تا 60 هزار دلار بدهی فدرال دارد.

قدیری ابیانه با اشاره به بیداری‌های شکل گرفته در منطقه گفت: در گزارشی که از سوی CIA نوشته شده بود، خواندم که اسرائیل تا سال 2025 دیگر وجود نخواهد داشت و از جمعیت فعلی این رژیم حدود 500 هزار نفر پاسپورت آمریکایی دارند؛ البته به نظر من نابودی اسرائیل خیلی زودتر اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر تمدن بزرگ اسلامی ایران خواهد بود، گفت: دشمنان ما ایران را فقط یک کشور بزرگ اسلامی، ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی نمی‌دانند بلکه ما را رهبر تمدن بزرگ اسلامی می‌بینند و تمرکز دشمنی‌ها بر ملت ایران نیز منبعث از همین نگاه است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید با صبر و استقامت، پیروی از ولایت و انسجام و وحدت حول محور ولایت این مسیر را با اطمینان و امید به یک آینده‌ای بسیار بهتر طی کنیم و بدانیم که در این دهه پایه اصلی تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت؛ وظیفه دانشجویان هم این است که خودشان را برای نقشه‌آفرینی در این تمدن بزرگ آماده کنند.

قدیری ابیانه با تاکید بر بیهوده بودن مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره با آمریکا دردی را دوا نمی‌کند چراکه ما با انگلستان نیز رابطه داشتیم اما این کشور همیشه محور توطئه علیه ایران بوده است و این یعنی اگر مذاکره کردن اثر معجزه‌آسایی می‌داشت آن را در رابطه دیپلماتیک با انگلستان مشاهده می‌کردیم.

وی افزود: ‌استراتژی استعمار نسبت به کشورهای نفت‌خیز این بوده است که این کشورها باید وابسته به فروش نفت خامی باشند که مورد نیاز آنهاست و هیچ وقت نباید انرژی، اهرم قدرتی برای دارندگان آن باشد که در این راستا 2 استراتژی مطرح شد؛ اول آنکه کشورهای نفت‌خیز نباید تولید ثروت داشته باشند و دوم اینکه درآمد حاصل از نفت را نباید صرف توسعه و عمران و تبدیل به ثروت کنند بلکه باید آن را در مصرف از دست بدهند.

قدیری ابیانه با انتقاد از فرهنگ تولید در کشور گفت: ما در زمینه فرهنگ تولید یکی از ضعیف‌ترین کشورها هستیم که خودی‌ها نیز ندانسته و در بعضی موارد خائنانه به این مسئله دامن زده‌اند و نهایتا ایران به یکی از پر مصرف‌ترین کشورها تبدیل شده است.

وی افزود: علی‌رغم فرهنگ ضعیف کار در ایران، ما توانسته‌ایم به دلیل وجود نظام اسلامی و ولائی موفقیت‌هایی را کسب کنیم که اول از همه ماندن و پابرجا بودن با این حجم از توطئه‌های بزرگ اعمالی غرب، خود یک معجزه و پیروزی بزرگ است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امام خمینی(ره) می‌گفتند که ما از توطئه‌های خارجی ترسی نداریم ولی اختلافات داخلی می‌تواند آسیب‌زا باشد که فتنه 88 نیز در همین راستا و با دامن زدن به این اختلاف‌ها شکل گرفت؛ در مسائل اقتصادی نیز ما می‌توانیم تحریم‌ها را با مقاومت و اعمال تدابیر مناسب به فرصت تبدیل کنیم که کرده‌ایم اما مشکل اصلی ما در اقتصاد مشکل داخلی است.

قدیری ابیانه مسئله توهم درآمد نفتی را ریشه بسیاری از مشکلات دانست و گفت: اگر کل صادرات نفت ایران به غلط صرف هیچ یک از نیازهای کشور نشود و به صورت مساوی بین مردم تقسیم شود، به هر نفر در طول ماه کمتر از یک بشکه نفت می‌رسد که براساس بودجه 89 چیزی در حدود 48 هزار تومان و براساس بودجه 90 مبلغی معادل 63 هزار تومان در ماه می‌شد که به عنوان مثال از همین 63 هزار تومان 47 هزار تومان صرف بودجه‌های عمرانی و 13 هزار تومان صرف آموزش و پرورش می‌شد. صداوسیما و رسانه‌های ما می‌توانند ظرف مدت کوتاهی توهم درآمدهای نفتی را بین مردم مطرح کنند.

وی افزود: چون تصور از درآمد دولت بسیار بالاست، نگاه‌ها و انتظارات از اصولا مدیریت کشور برای تامین نیازها و توقعات خیلی پررنگ است و این توقعات اصالتا برآورده شدنی نیست، چراکه بر توهم منطبق است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: «دال» نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود و شعاری که برای انتخابات مطرح کرد این بود که 15 درصد از مالیات‌ها کم خواهد کرد اما با همین شعار مردم به او رای ندادند چراکه می‌دانستند کم شدن مالیات‌ها، دست دولت را در ارائه خدمات رفاهی خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه توهم درآمد عظیم نفتی نهایتا به القای تصور ناکارآمدی نظام منجر می‌شود، اظهار داشت: این توهم باعث شده است که مردم فکر کنند کشور مثل یک قطار است که دولت لوکوموتیو آن است و مردم هم مسافرین آن که باید در رفاه کامل و در آسودگی به مقصد برسند اما این تصور غلطی است و در اصل کشور مثل یک قایق پارویی است که همه باید برای پیشرفت آن زحمت بکشند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه سطح رفاه با تولید سرانه کشور رابطه مستقیمی دارد، گفت: در ایران حدود 7 تا 13 هزار دلار (بر حسب شیوه محاسبه) تولید سرانه داریم اما مردم کشور ما سطح رفاه خود را با کشوری مقایسه می‌کنند که سرانه تولیدش در سال بین 70 تا 80 هزار دلار است و از دولت نیز انتظار ارائه خدماتی در سطح آن کشور را دارند.

وی افزود: تولید تنها با کار افزایش می‌یابد اما به عنوان مثال مشاهده می‌کنیم که در ادارات ما ساعت مفید کاری حدود یک ساعت است که این رقم در بخش‌های خصوصی به حدود 2 ساعت می‌رسد؛ در ایران و در یک خانواده 4 نفره تنها یک نفر کار می‌کند و بقیه مصرف می‌کنند که کیفیت کار نیز به همان صورتی است که گفته شد اما در آلمان از یک خانواده 4 نفره 2 نفر با ساعت کاری حدود 7 ساعت در روز مشغول به فعالیت هستند.

قدیری ابیانه گفت: هر کس جنس خارجی را به جنس داخلی ترجیح دهد، او عامل مشکل اشتغال در کشور است و ما باید به نحوی تبلیغ کنیم که خرید کالای خارجی منافع ملی را نیز تهدید می‌کند.

وی در انتها خطاب به دانشجویان گفت: روز دانشجو تبدیل شده است به روز مطالبه دانشجویی اما در اصل دانشجویان باید در این روز پاسخگو باشند که با این هزینه‌ای که از بیت‌المال برای آنان مصرف شده است تا به حال چه دستاوردهایی داشته‌اند.

۹۱/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">