پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۷ ق.ظ

۱

دولت تدبیر و امید، دولت اشرافی‌گری و جولان تازه به دوران رسیده‌ها

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک عنوان کرد:

کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید براینکه کلید دولت تدبیر و امید به جای گشایش مشکلات مردم گاوصندوق ملی را برای مدیران خود گشوده است گفت: متاسفانه باید گفت دولت تدبیر و امید، دولت اشرافی‌گری و دولت تازه به دوران رسیده‌هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شاخص، در خصوص حقوق‌های نجومی برخی از مدیران که اخیرا رسانه‌ای شده است، اظهار کرد: مطابق با اظهارات دادستان سازمان بازرسی کل کشور این نوع پرداخت‌ها از سال ۹۳ در دولت آقای روحانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید دولت نسبت به مردم مسئول و پاسخگو باشد، افزود: در پی این افشاگری‌ها، مقامات دولتی علت بروز این مسائل را مربوط به دوران دولت گذشته عنوان کردند.

کارشناس مسائل استراتژیک ابراز کرد: برگرداندن اموال و عزل این مدیران کافی نیست بلکه باید صلاحیت آن‌ها برای مدیریت‌های دولتی لغو شود؛ این افراد قابل اعتماد نیستند و اگر دستشان به بیت‌المال برسد در غارت آن کوتاهی نخواهند کرد.

لزوم اصلاح قوانین و مسدود شدن منافذ برداشت‌های غیرقانونی از بیت‌المال

قدیری ابیانه تصریح کرد: کسانی که به نفع خود وام‌های هنگف بدون بهره برداشت می‌کنند در حالی که حقوق چند صد میلیونی هم دارند، نمی‌توانیم بگوییم سوء استفاده‌هایشان به همین جا ختم می‌شود بلکه باید آن‌ها را یک خاوری بالقوه تصور کرد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک ادامه داد: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در ابعاد مختلف، نیاز به بررسی‌های عمیقی در این زمینه وجود دارد و باید این نقص قانونی که فرصت بروز تخلفات را به مدیران می‌دهد، برطرف شود.

وی اذعان داشت: باید ضوابطی وضع شود تا شهروندان بتوانند در جریان نحوه دریافتی‌های مدیران نهادهای دولتی یا غیردولتی که از بیت‌المال حقوق، پاداش و یا وام دریافت می‌کنند قرار بگیرند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: لازم است شرایطی به وجود آید که اگر هر ایرانی مایل بود بداند دریافتی رئیس جمهور او از بیت‌المال چقدر است بتواند به این اطلاعت دسترسی داشته باشد.

برخی صندوق توسعه ملی را با صندوق توسعه خانوادگی اشتباه گرفته‌اند

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: وقتی مدیر صندوق توسعه بیش از ۵۰ میلیون تومان برای خود حقوق منظور کرده و در کنار آن دریافتی‌های دیگری هم داشته است، باید گفت اینگونه افراد صندوق توسعه ملی را با صندوق توسعه خانوادگی اشتباه گرفته‌اند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با اشاره به پاداش‌های چندمیلیاردی در وزارت نفت افزود: اگر این مسئله صحت داشته باشد باید مسئولین شرکت نفت مواخذه و محاکه شوند زیرا هرگونه کوتاهی در برخورد با این موارد موجب تضعیف سرمایه کشور و بی‌اعتمادی مردم به مسئولین می‌شود.

وی اضافه کرد: در وزارت بهداشت حقوق‌های کلان و بی سابقه‌ای برای پزشکان در نظر گرفته می‌شود در حالی که وزیر بهداشت می‌گوید اگر از صندوق توسعه ملی، پولی به وزارت بهداشت ندهند طرح درمان وزارت بهداشت شکست می‌خورد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه قرار نیست از صندوق توسعه برای حقوق‌های چند ده میلیونی استفاده شود، گفت: متاسفانه باید گفت دولت تدبیر و امید، دولت اشرافی‌گری و دولت تازه به دوران رسیده‌ها است.

کلید تدبیر و امید گاو صندوق بیت‌المال را به روی مدیران باز کرد

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با اشاره به سهل‌انگاری‌های دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: دولت باید گزارشی از بررسی‌ حقوق‌های میلیونی برخی مدیران را به مردم ارائه دهد و ملت هم مطالبه‌گرایانه به دنیال بازگشت حقوق پایمال شده  بیت‌المال باشند.

قدیری ابیانه ابراز کرد: مردم باورشان نمی‌شود که دولت از کلید تدبیر و امید به جای باز کردن گره مشکلات کشور، گاو صندوق بیت‌المال را به روی مدیران خود گشوده است.

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی چپاول مدیران، غارت بیت‌المال محسوب می شود در پایان تاکید کرد: دولت باید این بودجه‌های عظیم دولتی را در مسیر منافع نظام و مردم هدایت نماید.

۹۵/۰۴/۰۴

نظرات  (۱)

باسلام قطعا کسانی که این حقوق ها را برای این مدیران تعیین کرده اند مجرم وشریک جرم اصلی آنها هستند وباید محاکمه شوند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">