پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ

۰

ضرورت شناخت نفوذ در حقوق بشر آمریکایی

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ

یادداشت قدیری ابیانه برای روزنانه شهرآرا ارگان.شهرداری مشهد

✅این روزها هفته «حقوق بشر آمریکایی» را سپری می‌کنیم که با سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال۶٠ آغاز می‌شود. آمریکایی که ملت ما با گوشت و پوست خود سیاست‌های وحشیانه‌اش را که هیچ سنخیتی با حقوق بشر ندارد، لمس کرده است. از کودتا علیه مصدق و حمایت از رژیم شاه، ساواک، کشتار ١۵خرداد و غارت منابع ایران گرفته تا تلاش برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی به هر نحو ممکن و نیز تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی با شیوه‌هایی از قبیل کودتا، تجزیه، حمایت از تروریستم، مصادره اموال ملت، تحریم، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، کمک به صدام و حمایت از منافقین.

✅اگر عجالتا جنایاتی مثل «حمایت از ریگی جنایت کار»، «حمایت از باندهای قاچاق مواد مخدر»، «تلاش برای محروم کردن مردم ایران از حق پیشرفت» و «محروم کردن مردم ایران از رادیوداروهایی که سلامت یک‌میلیون ایرانی به آن وابسته است» را فاکتور بگیریم، تنها در یکی از مصادیق حقوق بشر آمریکایی، تحت عنوان «حمایت از سازمان مجاهدین خلق» جای سخن بسیار است.

✅پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین خلق دو آمریکایی را در ایران ترور کرد و به همین دلیل نام این سازمان در لیست تروریست‌ها قرار گرفت. اما همین سازمان، با وجود اینکه در سال‌های پس از انقلاب ١٧‌هزار ایرانی از جمله مقامات عالی کشور را در انفجارهایی نظیر هفتم تیر و هشتم شهریور شهید کرد و در جنگ تحمیلی نیز وظیفه جاسوسی خود برای دشمن به نحو احسن به انجام رساند، امروز از لیست تروریست‌ها خارج شده و حتی در واشنگتن فعالیت مجاز دارد!

✅اخیرا در عراق نیز اسنادی کشف و منتشر شد که آمریکا و انگلستان کمربندهای انفجار انتحاری را به تروریست‌ها تحویل داده‌اند و حتی در یک مورد یک افسر انگلیسی در حالی که لباس عربی بر تن داشت و مواد منفجره حمل می‌کرد، دستگیر شد.

✅اما نکته درخور توجه در بازخوانی حوادثی چون انفجارهای هفتم تیرماه و هشتم شهریور سال۶٠، استفاده همیشگی آمریکا از حربه «نفوذ» است. حربه‌ای که به جهت فراهم شدن بیشتر زمینه آن در سه سال اخیر، به موضوع محوری قریب به اتفاق بیانات رهبر معظم انقلاب در این مدت تبدیل شده است.

✅به هر کیفیت، واضح است که آمریکا پس از رسوایی در ادعای علنی «حمایت از حقوق بشر»، امروز در صدد بیان این دروغ آشکار از زبان سیاست‌مداران داخلی کشورها برآید. 

✅اصولا نفوذ در کشورها بخش مهمی از سیاست آمریکا را تشکیل می‌دهد که گاهی منجر به جنایاتی مانند هفت تیر و هشت شهریور می‌شود؛ گاهی برای تغییر اهداف حکومت به تصدی مناصب حکومتی می‌پردازد و گاهی به استقرار حکومت‌های دست نشانده منجر می‌شود و گاهی نیز در ذهن و فکر و برنامه برخی مسئولان وارد شده و حداقل با ایجاد رعب در ذهن آن‌ها، امتیازاتی را به نفع خود می‌گیرند.

✅نمونه تغییر محاسبه مسئولان در این مدت اخیر مسئله وجود سایه جنگ آمریکا با ایران در مذاکرات اخیر بود. گویی قرار بوده جنگی علیه ایران صورت گیرد و آن‌ها ایران را با دادن امتیازات نامتعارف از جنگ رهانیده‌اند! در حالی‌که طبق بررسی‌ها آمریکا نه تنها در شرایط ایجاد جنگ در منطقه نیست، بلکه در صدد رهایی از گرفتاری‌هایی است که جنگ در عراق و افغانستان و سوریه برای آن‌ها پدید آورده است.

✅در کتاب‌هایی که توسط دانشجویان پیرو خط امام از اسناد لانه جاسوسی آمریکا منتشر شده، نحوه نفوذ و استخدام جاسوس توسط آن‌ها اشاره شده است. از جمله اینکه یکی از روان‌شناسان آن‌ها پس از دوبار ملاقات با بنی‌صدر از ساعت گران‌قیمتی که در دست بنی‌صدر بود، این نتیجه را گرفت که نفوذ بر بنی‌صدر از طریق مالی ممکن است لذا شخص دیگری از سازمان سی‌آی‌ای که خود را نماینده شرکت‌ بین‌المللی معرفی کرده بود، پیشنهاد استخدام رئیس جمهور ایران به عنوان مشاور آن سازمان با پرداخت ماهانه ١٠٠٠دلار را به بنی‌صدر داد که او نیز آن را پذیرفت.

✅آمریکایی‌ها از ضعف ایمان یا التقاط فکری برخی مسئولان ایرانی نیز برای نفوذ استفاده می‌کنند. کسانی که دم از اسلام رحمانی می‌زنند و قدرت دشمن را به اندازه‌ای متصورند که هدف خود را تعامل با او بیان کرده و در سخنرانی‌هایشان از همه مسائل دینی برای توجیه کارهای خود استفاده می‌کنند، باید مراقب باشند که دشمن تمام راه‌های ممکن برای نفوذ به کشور را خیلی قبل‌تر پیش‌بینی کرده و تا کنون نتایجی نیز به‌دست آورده است.

✅هفته حقوق بشر آمریکایی زمان خوبی برای باز شدن پرونده سیاه آمریکا در مقابل چشمان مردم مقاوم ایران است تا نخبگان و دغدغه‌مندان در این فرصت به تبیین انواع نفوذ و آثار آن بپردازند و با مطالبه عمومی، راه‌های نفوذ را در همه ابعاد آن ببندند.

📲@ghadiri1404

💻www.ghadiri.ir

📰http://shahraraonline.com/news/67270

۹۵/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">