پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

۰

دولت هفته گذشته لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور را با قید یک فوریت تقویم مجلس شورای اسلامی کرد که البته مجلس نیز با 142 رأی مثبت با یک فوریت این لایحه موافقت کردند.

دولت در لایحه اصلاحیه بودجه 95 پیشنهادات تأمل‌برانگیزی را مطرح کرده است. دولت در این لایحه خواستار عدم قطع یارانه ثروتمندان و 3 دهک بالای درآمدی کشور شده است. همچنین دولت در این لایحه پیشنهاد حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی متعلق به نیروهای مسلح را مطرح کرده است. 

ملاحظات: دولت به خاطر منافع جناحی مخالف حذف یارانه ثروتمندان است و در لایحه اصلاحی بودجه مجددا پیشنهاد حذف نکردن یارانه 45 هزار تومانی ثروتمندان را کرده است.

قرار بود 30 درصد جمعیت کشور که وضع مالی شان بهتر از دیگرن است یارانه شان حذف و این مبلغ صرف ایجاد اشتغال برای محرومان تحت سرپرستی کمیته امداد و سازمان بهزیستی شود.

با این وصف دولت باید ماهانه بیش از 1000 میلیارد تومان و سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان یارانه به قشر ثروتمندتر جامعه بپردازد و این در حالی است که بدهی دولت به ازای هر خانواده 4 نفری 27 میلیون تومان است (540 هزار میلیارد تومان). این یعنی دولت برای پرداخت یارانه به ثروتمندان ماهانه بیش از 1000 میلیارد تومان بر بدهی کشور اضافه می کند تا به ثروتمندترها یارانه پرداخت کند.

این دولت و این محلس را با این مصوبه نمی توان دولت و مجلس عدالت خواه نامید.

ارزیابی طرفداران دولتی این طرح این است که ثروتمندان ایران انسان های خسیس و مال اندوزی هستند که از حذف این یارانه ناراحت شده و ممکن است در آرای این جناح در انتخابات ریاست جمهوری آینده به ضرر آنها شود لذا منافع جناحی را بر منافع ملی ترجیح می دهند.

در حقیقت دولت ماهیانه بیش از 1000 میلیارد تومان و سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان از بیت المال هزینه می کند تا تا در انتخابات بعدی پیروز شود. این یعنی خیانت. این یعنی حکومت اشرافی. این یعنی دزدی از بیت المال محرومین به نفع ثروتمندان. 

چه انتظاری از دولتی است که منصوبینش حقوق های چندصد میلیون تومانی برای خود وضع می کنند و حاضر نیستند لیست دریافتی و اموال خود را برای اطلاع عموم منتشر کنند.

در حالی که دولت برای یارانه ثروتمندان سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان یارانه می دهد که خواستار حذف 5000 میلیارد تومان از بودجه دفاعی را مطرح کرده است.

ما با این دولت نیاز به دشمن خارجی نداریم.

۹۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">