پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ب.ظ

۰

بانک مرکزی و دولت بخاطر امضای قرارداد با  fatf  مواخذه شوند/بانک مرکزی بی سر و صدا چنین توافقنامه ای را امضا کرده است
سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا با اشاره این نکته که این قرارداد بایستی ملغی شود بیان کرد: بانک مرکزی و دولت بایستی مواخذه شوند؛ چرا که تعهدات بین المللی را بدون اینکه در مجلس تصویب شود پذیرفته اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر سیاسی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با نسیم زنجان، با انتقاد از امضای قرارداد بانک مرکزی و سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی fatf  با اشاره به اینکه این قرارداد بایستی به تصویب مجلس می رسید، تصریح کرد: هر تعهدی از سوی ایران در روابط بین الملل که نظام را موظف به انجام وظایفی می کند باید به تصویب مجلس برسد و با عوض کردن عنوان نیز این قضیه تغییر نمی کند.

قدیری ابیانه با اشاره قضیه برجام و عدم تمایل دولت به بررسی برجام در مجلس افزود: دولت حتی می خواست با تغییر عنوان و فرار از مطرح شدن در مجلس برجام را به سرانجام برساند.

وی افزود: اما در نهایت موضوع به مجلس رفت و فارغ از اینکه آیا مجلس کار صحیحی در تصویب کردن یا نکردن انجام داد، این مصوبه به مجلس رفت و بررسی آن در مجلس لازم بود.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا با تایید این نکته که این قرارداد بایستی ملغی شود بیان کرد: بانک مرکزی و دولت بایستی مواخذه شوند؛ چرا که تعهدات بین المللی را بدون اینکه در مجلس تصویب شود را پذیرفته اند.

این فعال و تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که هر چند در این توافقات وظایف و حقوقی داریم، اما عملا دشمن وظایف را به ما تحمیل کرده و از دادن حقوق ما پرهیز می کند.

قدیری ابیانه اظهار داشت: بانک مرکزی خیلی محرمانه و بی سر و صدا چنین توافقنامه ای را امضا کرده و افکار عمومی از آن مطلع نبوده اند، و این خود یک مساله بزرگ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دولتی که معتقد است تعامل با آمریکا از حقوق هسته ای ایران و از همه چیز مهمتر است، این توافق باعث می شود تا امتیازتی را از دست بدهد بدون اینکه امتیازی بگیرد و دولت نمی تواند افکار عمومی را از خطری که این توافقات برای کشور دارد آسوده کند.

۹۵/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">