پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۲ ب.ظ

۰

۰۲۱_۱۳۸۹۸۱۲۹۲۹گفتگو/ دکترای علوم استراتژیست و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه نارضایتی عمومی از سیاست های دولتمردان ترکیه، زمینه کودتا در این کشور را فراهم کرده است، افزود: این موضوع درس عبرتی برای اردوغان و یارانش است تا اینکه به حقوق سایر کشورها همچون عراق و سوریه احترام بگذارند.

قدیری ابیانه دکترای علوم استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگوی اختصاصی با تهران نیوز با اشاره به کودتای شب گذشته در ترکیه گفت: دخالت های مکرر، غیرقانونی و غیرمنطقی ترکیه در امورات داخلی عراق و سوریه و همچنین حمایت از تروریست ها، بی توجهی این دولت به هشدارها در خصوص سیاست هایش باعث بروز نارضایتی در ارتش و بخش مردمی ترکیه شده و حتی این کشور را در معرض تجزیه و ناامنی قرار داده است.
وی با بیان اینکه نارضایتی عمومی از سیاست های دولتمردان ترکیه، زمینه کودتا در این کشور را فراهم کرده است، افزود: البته این کودتای کل ارتش نبوده و بخشی از ارتش در آن مشارکت داشتند و یکی از ویژگی های آن این بود که دولت ترکیه در مدت کمی متوجه اشتباه خود شد.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد:با اینکه مردم از دولت ترکیه نارضایتی دارند درست، اما موافق کودتا نیستند زیرا تجربه کودتاهای قبلی را داشته اند و با آن مخالفت کرده و به همین دلیل، این کودتا شکست خورد.

سفیر سابق ایران با اشاره به رفتار غیراخلاقی و مضحک سیاستمداران آمریکا، اروپا،ناتو و حتی “بانکی مون” رئیس سازمان ملل متحد و امثال آنها در خصوص این کودتا گفت: این افراد در ابتدا، مواضع روشنی علیه کودتا مشخص نکردند و تنها بر حفظ آرامش و خونسردی تاکید داشتند و فقط زمانی موضع گیری صریحی در این خصوص ابراز داشتند که اطمینان یافتند که کودتا شکست خورده است؛ این نشان می دهد که آنها نیز از بروز کودتا ناراضی نیستند البته به شرط اینکه کودتا موفق شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه این کودتا، موقعیت ترکیه را تضعیف کرده و دولت نیز مجبور به تصفیه ارتش شده است، ابراز داشت: این تصفیه ، زمینه بروز کودتای بعدی را کاهش می دهد و جمهوری اسلامی ایران نیز از همان ابتدای شکل گیری کودتا، با قاطعیت آن را محکوم کرد؛ هر چند سیاست خارجی ترکیه در منطقه را منطقی نمی داند.

وی تصریح کرد: ترکیه به پایگاه تروریستم تبدیل شده است که دولت از آن حمایت می کند و دخالت های بی اساس و جنایتکارانه ترکیه در حمایت از ترویست های عراق و سوریه و غارت اموال آنها، بازگو کننده نقش دولت اردوغان در ناآرامی های عراق و سوریه است.
سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه ترکیه در صدد تجزیه عراق و سوریه بود اما خود در معرض تجزیه قرار گرفته است، افزود: ترکیه در صدد اعزام ترویست به عراق و سوریه بود اما خود قربانی تروریست واقع شد و این موضوع درس عبرتی برای اردوغان و یارانش است تا اینکه به حقوق سایر کشورها احترام بگذارند و خیال باطل تجدید حیات حکومت عثمانی را به دور اندازند.
قدیری ابیانه در پایان اظهار داشت: ترکیه با سیاست های خود، دشمنان زیادی برای خود جمع کرده است و اکنون باید راه دوستی با ملت ها به خصوص دولت های سوریه و عراق را در پیش بگیرد.

۹۵/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">