پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر این‌که اگر عربستان توان آن را داشت بلایی را که بر سر مرسی آورد بر سر اردوغان هم می آورد، گفت: آمریکا و عربستان در طراحی این کودتا نقش داشتند؛ هرچند ترکیه همسویی‌های زیادی با آمریکا داشته است ولی در مواردی هم همسو نبوده است.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کودتای نظامی ارتش علیه دولت ترکیه گفت: کشورهای غربی و سازمان ملل در کودتا هیچ موضعی نگرفتتند و وقتی کودتا شکست خورد شروع کردند به محکوم کردن که این مسأله نشانگر حمایت آنها از این کودتا دارد.

 

قدیری ابیانه با بیان این‌که این کودتا، کودتای بخشی از ارتش ترکیه بوده است، ابراز داشت: آنها نشان دادند که برای کودتا حاضر هستند هر جنایتی را انجام دهند و خوشبختانه مردم ترکیه به صحنه آمدند و مراکز اصلی را از دست کودتاچیان خارج کردند.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر این‌که آمدن مردم به خیابان ها به معنای داشتن رضایت از دولت اردوغان نیست، اظهار داشت: مردم با اصل کودتا مخالف بودند و ربطی به دولت اردوغان ندارد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که دخالت در کشورهای دیگر و ورود نظامی به کشور همسایه از اشتباهات فاحش دولت اردوغان است، تصریح کرد: اردوغان از کشتن مردم عراق و سوریه حمایت کرده و این عمل را برای احیای بخشی از سرزمین‌های عثمانی انجام داده است..

 

قدیری ابیانه با اشاره به این‌که ترکیه کشوری است که در درون آن ملیت های مختلفی وجود دارند، افزود: اردوغان نباید این اشتباه را می کرد و در کشورهای همسایه دخالت می نمود چرا که الان مشاهده می‌کند که تمامیت ارضی کشورش در خطر است که این جای عبرت آموزی بسیاری برای اردوغان دارد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی این کودتا را محکوم کرده است، گفت: علی رغم انتقادهای بسیاری که نسبت به اردوغان داریم ولی کودتا را راه حل مشکلات کشور ترکیه نمی‌دانیم.

 

وی با بیان این‌که عربستان در تامین مالی کودتا نقش اساسی داشته است، ابراز داشت: سعودی نگرانی زیادی در تغییر سیاست های ترکیه علیه سوریه دارد و همین امر سبب شده است که این کودتا را تأمین مالی کند.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: ترکیه در اشتباهی بزرگ روابط خود را با رژیم غاصب اسراییل برقرار کرد درحالی که می داند اسرائیل بخشی از خاک ترکیه را که بین نیل تا فرات است از آن خود می داند.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که این فرضیه که دولت اردوغان عامل کودتا باشد ارزیابی غیر منطقی است و بیشتر به قصه پردازی شبیه است، تصریح کرد: کودتا سبب شد که ترکیه تضعیف شود ولی اردوغان در داخل تقویت شد؛ اردوغان باید سعی کند دوست را از دشمن تشخیص دهد و طمع را کنار گذارد و بداند که دوستی با عراق و ایران و سوریه ارزشی بیشتر از دوستی با استکبار جهانی دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر عربستان توان آن را داشت بلایی را که بر سر مرسی آورد بر سر اردوغان هم می آورد، افزود: آمریکا و عربستان در طراحی این کودتا نقش داشتند؛ هرچند ترکیه همسویی‌های زیادی با آمریکا داشته ولی در مواردی هم همسو نبوده است و این اواخر علائمی در تغییر موضع در رابطه با سوریه دیده شده است.

 

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: جمله ای را مقامات ترکیه مطرح کرده بودند که این جمله می تواند انگیزه ای برای آمریکا و هم پیمانان آنها در کودتای نظامی علیه دولت اردوغان باشد و آن جمله این است که ترکیه حاضر است به روسیه اجازه دهد که از پایگاه اینجرلیک ترکیه علیه تروریست های سوریه عملیات نظامی انجام دهد.

۹۵/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">