پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: اردوغان بحق کودتای نظامیان کشور خود را محکوم می‌کند اما باید بداند عمل او در حمایت از تروریسم بدتر از عمل کودتاچیان است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر به تشریح اتفاق بامداد شنبه و کودتای نظامی در ترکیه پرداخت و اظهار کرد: کودتا برای سرنگونی حکومت منتخب مردم و قانونی یک عمل بسیار زشت است.

وی افزود: بدتر از آن، دخالت نظامی در کشوری است که برگرفته از مردم بوده، کاری که ترکیه نسبت به کشورهای همسایه خود از جمله سوریه و عراق انجام داده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: دخالت مستقیم نظامی، حمایت از تروریسم، رساندن انواع و اقسام سلاح‌ها، غارت اموال کشورهای دیگر؛ از اقداماتی است که اردوغان برای کشورگشایی انجام داده است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اردوغان ترکیه را به مهد تروریست‌ها تبدیل کرده است، بیان داشت: اردوغان بحق کودتای نظامیان کشور خود را محکوم می‌کند اما باید بداند عمل او در حمایت از تروریسم بدتر از عمل کودتاچیان است.

وی با اشاره به اینکه امنیت ارضی کشور دیگری را به خطر انداختن، غارت اموال و مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را به کشتن دادن کار بسیار زشتی است، اظهار کرد: در واقع هدف اصلی که امروز اردوغان آن را دنبال می‌کند، احیای سرزمینی بخشی از حکومت عثمانی است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک افزود: اردوغان در مرحله اول قصد داشت با کمک تروریست‌ها و مخالفت با حکومت‌های قانونی در عراق و سوریه بخش‌های ترک نشین این کشورها را تجزیه و به خاک خود ملحق کند اما باید گفت حالا خود در معرض تجزیه و توطئه بیگانگان قرار گرفته است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: امروز اردوغان به‌ حق اعلام می‌کند که آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای او به دنبال تجزیه ترکیه هستند، صهیونیست‌ها نیز که شعار آن‌ها سلطه از نیل تا فرات است، خواستار تجزیه ترکیه هستند چراکه فرات از ترکیه سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ترکیه یعنی دشمنی با کشورهای همسایه مخالفانی در داخل ترکیه دارد، افزود: هم در بین ارتش و هم در بین مردم، نارضایتی از این اعمال رئیس‌جمهور ترکیه وجود دارد و این کشور با این سیاست‌ها امنیت خود را به خطر انداخته است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به انفجارهای متعددی که در ترکیه توسط تروریست‌ها صورت گرفته، بیان داشت: هیچ یک از اشتباهات اردوغان موجب نمی‌شود که ارتش بخواهد کودتا کند و توجیهی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته تمامیت ارتش کودتا علیه اردوغان نکرد، بلکه این بخشی از ارتش بود که خوشبختانه شکست خورد ولی کشورهای آمریکایی، اروپا و عربستان به‌ محض وقوع کودتا از محکومیت اجتناب ورزیدند و در مواضع خود بیان کردند که نیاز به بررسی‌های بیشتری دارند و خواستار ثبات و آرامش و خویشتن‌داری طرفین در ترکیه هستند!

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: این کشورها زمانی که از شکست کودتا با خبر شدند، آن را محکوم کردند در حالی ایران بلافاصله کودتا را محکوم و از دولت قانونی آن اعلام حمایت کرد هر چند از سیاست‌های دولت ترکیه در قبال برخی از کشورهای منطقه ناخشنود است.

وی شکست کودتا در ترکیه را مرهون تلاش مردم ترکیه اعم از موافقان و مخالفان اردوغان دانست و گفت: کودتا ترکیه را تضعیف کرد اما موقعیت اردوغان در این کشور تضعیف‌ شده مستحکم‌تر شد و اگر کودتا پیروز می‌شد با اردوغان همان می‌کردند که با مرسی در مصر کردند، امیدوارم این رخداد باعث بیداری اردوغان شده باشد.

۹۵/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">