پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

۰

دولت بعدی که روی کار می آید باید دولتی باشد که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشد و برای تحقق آن تلاش کند و همیشه خدا را بالاتر از کدخدا بداند.

قدیری ابیانه در گفتگو با نما: در دولت یازدهم کالاهای خارجی ابعاد بیشتری یافته است.

با وجود ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و دهم از زمان بر سر کار آمدن تاکنون واردات 

 نامگذاری سال 95 به "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" بجای اینکه از تولید داخلی حمایت شود، همچنان شاهد واردات تولیدات خارجی به کشور هستیم تا جایی که واردات از میوه های خارجی، برنج، خودروهای لوکس میلیاردی این دولت گذشته و اکنون وضع به جایی رسیده است که آب را هم وارد می کنند! و عجیب تر اینکه افرادی خریدار این آب معدنی های وارداتی هستند!
آقای قدیری ابیانه در این رابطه به خبرنگار نما گفت: واردات آب معدنی خارجی به ایران و عرضه آن به فروشگاه های لوکس و خرید هر بطری آن توسط برخی افراد به قیمت چند ده هزار تومان هیچ منطق اقتصادی و سلامتی ندارد. کسانی که مبادرت به خرید این نوع آب معدنی می کنند به دنبال راهی برای دور ریختن پولشان هستند و معلوم می شود اینها نمی دانند با پولشان چه کنند! کار این افراد احمقانه و نشان دهنده وجود یک بیماری روحی در این مصرف کنندگان است.

این افراد پول یک باک بنزین را بابت یک لیتر آب پرداخت می کنند. مناسب است اداره مالیات درصدد شناسایی این افراد برآمده و وضعیت دارایی ها و مالیاتی آنها را بررسی کند.
وی افزود: از سری این خبرها اخیرا گفته شده که یک وعده غذای روئسای بانک ملت در دبی 600 هزار تومان شده است این نوع ولخرجی ها علاوه بر اینکه از جیب ملت خرج می شود نشانه وجود یک عقده عمیق در این گونه افراد است که علاوه بر مجازات نیاز به درمان نیز دارند .
کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: البته نمی توان گفت مقصر همه قاچاق کالاها و مواد دولت است، دولت و نظام ما با قاچاق مواد مخدر مبارزه های بسیار کردند و در این راه 4 هزار شهید دادند در این سالها بسیاری را به زندان ها انداختند و سخت ترین مجازات ها برای این افراد اختصاص دادند اما باز هم این مواد در دسترس مردم است. در کنار تشدید مبارزه با مواد مخدر که یک امر ضروری است باید توجه داشت که وجود متقاضی به مواد مخدر خود رونق دهنده قاچاق است. و دشمنان ما دائم در حال تلاشند که با ترویج این مواد به کشور و به ملت ضرر برسانند.
در مورد قاچاق سایر کالاها نیز باید فرهنگ سازی کرد و نیاز مردم را چنان تامین کرد که دیگر به سراغ مصرف کالاهای خارجی نروند و باید مسئولین روی این مسئله تعصب داشته باشند تا مردم از خرید کالای خارجی چه قاچاق چه غیر از قاچاق حتی المقدور اجتناب ورزند. البته قابل ذکر است که فساد در مبادی رسمی هم وجود دارد و باید جلوی آن گرفته شود.
او افزود: در مورد برجام نیز روحانی به این مسئله بیش از حد امید بسته بود و تصور می کرد با رفع تحریم ها مشکلات معیشتی مردم هم رفع خواهد شد اما حتی اگر تمام تحریم ها لغو می شد نمی توانست حلال تمام مشکلات مردم باشد، این دولت با تصورات واهی خود فرصت های زیادی را در تحقق اقتصاد مقاومتی از دست داد و بنده هم بعید می دانم در یکسال آخر نیز کاری بتواند انجام دهد اگر رئیس جمهور به اقتصاد مقاومتی عمل می نمود به چنان دستاوردهای می رسید که خودش هم باور نمی کرد.
اقدامات ما در مورد تعهدات برجام به تایید 5+1 رسیده و منتشر هم شده است اما وقتی نوبت به تحقق تعهدات آنها رسید، روی اقدامات لازم الاجرا تاکید کردند ولی حرکتی در راستای تحقق این تعهد انجام ندادند. قسمت ناراحت کننده قضیه از اینجا نشئت می گیرد که آنچه که داده و آنچه که گرفته ایم با یکدیگر همخوانی ندارد با این وضعیت هم بعد از برجام دولت باید تمام توان خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بگیرد تا به موفقیت هایی دست پیدا کند. از نظر بنده دولت بعدی که روی کار می آید باید دولتی باشد که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشد و برای تحقق آن تلاش کند و همیشه خدا را بالاتر از کدخدا بداند.

۹۵/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">