پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۵ ب.ظ

۰

اگر ظریف در مقابل شکنجه شیخ زکزاکی موضعی نگرفته باشد اشتباه است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، آل سعود را در کشتار شیعیان نیجریه عامل اصلی دانست و گفت: موضع نگرفتن ظریف کاری اشتباه و مشکل‌دار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با سرویس سیاسی صبح توس با بیان اینکه نیجریه کشور پر جمعیت و نفت خیز آفریقا است، اظهار کرد: از این رو سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نیجریه در چهارچوب سفر به آفریقا از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ رسانه ای صحبت ظریف در مورد شیخ زکزاکی درج نشده است، خاطر نشان کرد: با این وجود نمی توان گفت که عدم انتشار مطلب در این رابطه به معنای مطرح نکردن موضوع است و این احتمال وجود دارد که تذکرات تنها به صورت محرمانه بیان شده باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه صحبت راجع به شیخ زکزاکی از جانب ظریف تنها یک احتمال است، تصریح کرد: با این وجود اگر وزیر امور خارجه در طی سفر به آفریقا حتی در گفت‌وگوهای محرمانه و خصوصی نسبت به کشتار شیعیان نیجریه هیچ موضعی نگرفته باشد، کاری اشتباه است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از حقوق مسلمانان در کشمیر و نیجریه تنها منحصر به دستگاه دیپلماتیک کشور نیست، بیان کرد: همه مردم باید از حقوق شیعیان نیجریه در چهارچوب آزادی عقیده و حقوق بشر دفاع کنند تا تمام سازمانهای حقوق بشر در جهان نسبت به این مسئله حساس شوند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: حساس کردن سازمان های حقوق بشر می تواند توسط انجمن های غیر دولتی حقوق بشر در ایران و سایر کشورها صورت پذیرد زیرا که اقدام دولت نیجریه در کشتار شیعیان، اقدامی وحشیانه، یک قتل عام و نقض حقوق بشر است.

وی عنوان کرد: کشتار شیعیان نیجریه را بر اثر تحریکات، باج دهی‌ و رشوه دادن‌های آل سعود است و قطعا آل سعود در ترغیب حکام نیجریه در این کشتار عامل اصلی بوده است از این رو آل سعود روزی باید هزینه سفارشات نسل کشی و حتی شکنجه ها را باز پس دهد.
@ghadiri1404

۹۵/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">