پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ب.ظ

۰

SONY DSCکارشناس مسائل استراتژیک گفت: هم‌اکنون ارزش‌افزوده صنایع کوچک به‌این‌علت پایین است که مزیت شناسی برای تأسیس، عرضه و فروش کالای تولیدشده آن‌ها به‌درستی انجام‌نشده است.

به گزارش پرستوها، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: هم‌اکنون ارزش‌افزوده صنایع کوچک به‌این‌علت پایین است که مزیت شناسی برای عرضه و فروش کالای تولیدشده آن‌ها به‌درستی انجام‌نشده است.

وی افزود: اگر مطالعات بازار برای صنایع کوچک انجام شود نتیجه همین پایین بودن ارزش‌افزوده حاصل از صنایع تولیدی کوچک می‌شود از میانگین جهانی بسیار پایین تر است.

قدیری ابیانه با اشاره بر اینکه سیاست صنعتی در دولت یازدهم بسیار ضعیف عمل می کند گفت : دولت سیاست اقتصادی اشتباهی را برای دعوت شرکت‌های خارجی به ایران اتخاذ کرده است و اصل ۴۴ قانون اساس هم این را تائید می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی دولت به‌طوری تنظیم‌شده است که گویی قرار است از برجام تحول مهمی حاصل شود درحالی‌که قرار نیست از برجام عایدات وعده داده شده حاصل گردد. تنها راه، عمل به اقتصاد مقاومتی است.

قدیری ابیانه  با بیان اینکه در مطالعات اقتصادی باید واقعیات را در نظر گرفت، تصریح کرد: نفت سفید را هم‌اکنون بشکه‌ای ۷ دلار در کشورمان می‌فروشیم اما قرار بر هدفمندسازی و واقعی شدن قیمت‌ها است، اگر در اقتصادسنجی نرخ سوخت فعلی را صنایع در نظر بگیرند در آینده زیان خواهد دید.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده کالا باید با این واقعیت بررسی شود که قرار است نرخ سوخت در آنیده واقعی شود و لذا در زمانی که کارخانه به تولید می‌رسد قیمت ها به نرخ واقعی آن نزیدیکتر بوده و لذا این نرخ ها باید در محاسبات مد نظر و محاسبه قرار گیرد.

کارشناس مسائل استراتژیک  در خصوص سهم صنایع کوچک از محل هدفمندی یارانه ها بیان داشت: یک مشکل بزرگی به لحاظ تفکری داریم مبنی بر اینکه باید دستگاه دولتی همیشه از آن‌ها حمایت مالی انجام دهد درحالی‌که در دنیا کارخانه‌ها می‌دانند باید به تأمین هزینه‌های دولت کمک کنند اما در ایران صنایع کوچک و بزرگ توقع داارند از درآمدهای نفتی سهمی داشته باشند.

قدیری ابیانه عنوان داشت: باید حمایت از صنایع کوچک دارای مزیت و تولید اقتصادی انجام شود اما متأسفانه برخی به دنبال تسهیلات ارزان‌قیمت هستند اما هزینه‌ها در بخشی دیگر انجام می‌شود. در ایران در سال‌های اخیر تسهیلات برای پروژه‌هایی گرفته‌شده است اما آن را در محل دیگر هزینه کرده‌اند.

کارشناس مسائل استراتژیک  با اشاره به اینکه در دوران پسابرجام وضعیت صنایع تغییر چندان نکرده است، افزود: در دوران پسابرجام قرارداد خاصی بسته نشده است و تنها تفاهم‌نامه‌هایی تبادل شده که هیچ ارزش اقتصادی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی صنایع امروز ترجیح مردم به خرید کالای خارجی است که این باعث شده تا محصولات تولید آن‌ها به فروش نرسد.

قدیری ابیانه بیان داشت: فرهنگ کار و تولید در کشور تنزل یافته است که متأسفانه در صنایع کوچک نیز هم شاهد آن هستیم به‌طوری‌که برخی محصولات ایرانی کیفیت لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: سیاست‌های دولت در بخش صنایع کوچک تغییر کند، همراه آن مردم باید رفتار اقتصادی خود را برای حمایت از تولید داخلی تغییر دهند.

کارشناس مسائل استراتژیک  افزود: رفتار برخی از صنایع کوچک برای داشتن « دستِ بگیر » از دولت مصداق « یک مو از خرس کندن غنیمت است » شده و این رفتار باعث ناکارآمدی بخش خصوصی در صنایع شده است.

۹۵/۰۵/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">