پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۴۵ ب.ظ

۰

تبریز - خبرگزاری مهر: سفیر سابق ایران در ااسترالیا و مکزیک گفت: مردم ایران در خصوص درآمدهای ناشی از فروش نفت کشورشان دچار توهمند و چنین تصور می کنند که تنها با فروش نفت خام می توان این کشور را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه دیروز دوشنبه در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این مطلب اظهار داشت: خیلی از مردم و مسئولان کشور ما معتقد به عدم توزیع عادلانه ثروت در کشورند و این شعار در همه مقاطع به ویژه دوران انتخابات از سوی کاندیداها با قدرت بیان می شود اما مسئله این است که هیچکس تصور درستی از میزان ثروت عمومی کشور ندارد.

وی افزود: برای یافتن پاسخ روشن برای این معضل باید تصور درستی از درآمد نفتی کشور برای عموم مردم ارائه شود و اینکه ایران با تولید روزانه 4 میلیون بشکه نفت خام و صادرات دو میلیون و 300 هزار بشکه ای آن مطابق با بودجه سال 1390ماهانه فقط می تواند به ازای هر ایرانی فقط 63 هزار تومان از محل صادرات نفت درآمد زایی کند که با این اوصاف این مبلغ کفاف خرج تحصیل یک دانشجو در یک دانشگاه دولتی را نیز نمی دهد.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه اگر تصورات در خصوص درآمد نفت خام توهمی باشد خواسته های غیر واقعی و غیر منطقی نیز از آن متولد می شود ابراز داشت: القای تصور درآمد بالای نفتی اثراتی سوء در بر دارد که در برخی مواقع غیر قابل جبران است و موجب دامن زدن به نارضایتی های عمومی از سیستم حاکمیتی کشور می شود.

این فعال فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: اگر به این درآمد نفتی درآمدهای غیر نفتی مثل مالیات و و وام های بانکی و سهم دولت از سود شرکت ها و اجرای اصل 44 قانونی اساسی یعنی خصوصی سازی را نیز اضافه کنیم، بودجه عمومی سال 90 درآمد کشور مشخص می شود که در سال 90 حدود 187 هزار تومان به ازای هر ایرانی در هر ماه بود و دولت و مجلس باید با این مبلغ کشور را مدیریت کنند.

قدیری نقص نظام آموزشی را در ایران طلبکار بار آوردن دانشجویان و جامعه دانست و گفت: از کودکی آموزش دیده ایم که بابا نان داد و در حقیقت کودک در موضع گرفتن هست و همه را با تلاش برای گرفتن آموزش می دهیم و در نتیجه یاد می گیریم که در هر مرحله از زندگی که به مشکل برخوردیم کمک بخواهیم و همین امر در سطح جامعه توقع های ناشدنی از دولت توسط مردم تعمیم می یابد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار داشت: همه باید بدانند کشور مثل یک کشتی پارویی است که همه سرنشینان آن باید برای رسیدن به مقصد در آن پارو بزنند نه یک قطار با کوپه اختصاصی که تا مقصد رساندن مسافرانش، آب در دل کسی تکان نمی خورد.

قدیری ابیانه در پایان سخنان خود بر محور بودن هر شهروند ایرانی در پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: همه باید بدنبال ایفای نقش باشند، از مصرف گرایی دست بکشند ، به تولید هموطن خود احترام بگذارند و آن را مصرف کنند و مهمتر از همه کار را بهترین تفریح بدانند نه بهترین کار را تفریح.

۹۱/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">