پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

۰

کارشناس مسائل استراتژیک کشور: همکاران و اطرافیان رئیس جمهور این ضرب المثل را پیاده کردند که "دَم کدخدا را ببین و دهکده را بچاپ"، دریافت فیش‌های نجومی مظهر چاپیدن ملت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک کشور، در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره عملکرد سه ساله دولت اظهار کرد: یکی از وعده‌های دکتر روحانی حل مشکلات اقتصادی کشور طی 100 روز بود که تا به امروز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به وعده‌های دکتر روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: شعار حل مشکلات اقتصادی کشور از توهم آقای روحانی نبود؛ بلکه اظهاراتی برای اخذ رای افراد ناآگاه به مسائل اقتصادی بود، وی با توجه به عدم امکان عملیاتی کردن چنین وعده‌ای این شعار را داد و بر روی نا آگاهی مردم سرمایه گذاری کرد. 
این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور سیاست دادن وعده‌های بی‌اساس را درباره برجام نیز انجام داد، ابتدا طوری وانمود کرد که گویی با برجام همه مشکلات کشور حل شده و همه تحریمها در روز اجرایی شدن برجام برطرف می‌شود. 
وی با طرح این سوال که آیا دکتر روحانی از اصل اجرایی نشدن برجام اطلاع داشت و چنین وعده‌هایی می‌داد؟ اذعان کرد: بعید است فردی که تجربه دیپلماتیک دارد تا این حد گرفتار خام خیالی باشد، از سوی دیگر دادن وعده‌ای که ظرف مدت کوتاه خلاف آن ثابت می‌شود، معقول نیست. 
سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: امروز که بر همگان ثابت شد که با برجام تحریم‌ها رفع نشد و مشکل آب و بیکاری جوانان باقی مانده است، دولت دست به دستاوردسازی زده و می‌گوید اگر برجام نبود غربی‌ها وارد جنگ با ایران می‌شدند. 
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور دولت می‌خواهد پیشگیری از بروز جنگ را دستاورد برجام جلوه می‌دهد و با این خیال افزایش تحریم‌های جدید آمریکا را توجیه می‌کند. 
قدیری ابیانه عنوان کرد: امروز دکتر روحانی در پاسخگویی به وعده‌های دروغین خود می‌گوید؛ هدف ما از همان ابتدا سست کردن مبانی تحریم بود که باید از رئیس جمهوری پرسید که این مبانی تحریم چه بوده که سست شده اما تحریم‌های بیشتری به ایران تحمیل شده است؟ 
وی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های بی‌اساس رئیس جمهور به مردم کاهش قیمت‌ها بود، گفت: دولت با این هدف معاملات را به رکود کشاند و آن را تشدید کرد. 
سفیر سابق ایران در استرالیا تاکید کرد: دولت به جای تحقق برای اقتصاد مقاومتی و اصلاح وضعیت اقتصادی کشور تمام تخم مرغ‌ها را در سبد مذاکرات با آمریکا گذاشت؛ با این تفکر که جهان دهکده است و کدخدای آن آمریکاست که باید اول به دیدار کدخدا رفت. 
وی در ادامه افزود: همکاران و اطرافیان رئیس جمهور این ضرب المثل را پیاده کردند که "دَم کدخدا را ببین و دهکده را بچاپ"، دریافت فیش‌های نجومی مظهر چاپیدن ملت است. 
قدیری ابیانه با بیان اینکه برخورد مناسبی از سوی دولت با دریافت کنندگان فیش‌های نجومی نشد، بیان کرد: آقای نوبخت در مراسم تودیع صفدر حسینی که حقوق 56 میلیونی برای خود در نظر گرفته و تقاضای اقزایش 76 درصدی حقوق را کرده است، او را ذخیره نظام معرفی می‌کند. 
وی تصریح کرد: دولت روحانی با عدم عمل به اقتصاد مقاومتی سه سال فرصت سوزی کرد و راهکار اصلی دولت دروغ درمانی بود یعنی ترکیبی از دروغ درمانی و وعده درمانی؛ برای نمونه در حالی که قول حل مشلات را در 100 روز می‌دادند سپس آن را به اجرای برجام موکول کردند. 
این کارشناس استراتزیک کشور با اشاره به اینکه امروز دولت وعده حل مشکلات کشور را در 4 سال آینده می‌دهد، تصریح کرد: این وعده‌ و وعیدها و فریب‌ها نباید تکرار شود، دولتمردان معتقدند اگر با وعده‌های بی اساس توانستند نظر مردم را جلب و قدرت را در دست بگیرند چرا نتوانند با وعده‌ها و آمارسازی و دستاوردسازی‌ها آن را تمدید کرد؟
وی گفت: مطابق با گزارش وزیر اقتصاد بدهی دولت به 540 هزار میلیارد تومان رسیده است، یعنی به ازای هر خانواده 4 نفری 27 میلیون تومان بدهی، این میزان بدهکاری معادل بیش از 8 برابر درآمد پیش بینی شده برای صادرات نفت کشور در بودجه سال 95 است. 
این کارشناس سیاسی ادامه داد: دولت برای اینکه مردم متوجه ضعف‌هایش نشوند از دادن اطلاعات درست به مردم خودداری می‌کند و قراردادها و تعهدات با طرف خارجی را محرمانه تلقی کرده و سعی می‌کند حتی نمایندگان مجلس نیز از آن مطلع نشود. 
وی با اشاره به بدهکاری وسیع دولت تصریح کرد: در این شرایط دولت از حذف یارانه نقدی 30 درصد جمعیت ثروتمندتر کشور امتناع می‌کند، یعنی سالانه حدود 12 هزار میلیارد تومان به ثروتمندان یارانه می‌دهد یعنی ظرف سه سال اخیر 36 هزار میلیارد تومان یارانه ثروتمندان بوده است. 
سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: مجلس تصویب کرده بود یارانه ثروتمندان قطع و به ایجاد اشتغال برای خانواده های محروم بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد. 
وی هدف دولت از عدم حذف یارانه ثروتمندان را یک فعالیت تبلیغی برای انتخابات سال آینده دانست و گفت: دکتر روحانی با حدود 300 هزار رای بیش از حد نصاب توانست بر جایگاه ریاست جمهوری بنشیند، بنابراین امروز بیم دارد با حذف یارانه‌ ثروتمندان این میزان رأی خود را از دست بدهد. 
قدیری ابیانه در ادامه افزود: دولت هم اکنون سرمایه گزافی را برخلاف قانون صرف پرداخت یارانه به ثروتمندان می‌کند آن هم در شرایطی که روز به روز به بدهی‌هایش افزوده می‌شود.
وی عنوان کرد: در شرایط امروز کشور، حتی صدای آقای عارف از فرصت سوزی بیش از سه ساله دولت در بخش اقصادی در آمده است.

من هیچ امیدی به دولت و شخص رئیس جمهور ندارم که در یک سال باقی مانده بتواند کار مفیدی برای کشور انجام دهد. 
این کارشناس سیاسی گفت: امیدوارم در سال 96 رئیس جمهوری انتخاب شود که خدا را قوی تر از کدخدا بداند و همکارانی را انتخاب کند که به دنبال چپاول بیت المال نباشند، رئیس جمهوری که یا برادر نداشته باشد یا اگر هم داشت به او میدان تخلف ندهد. 
وی با انتقاد از اینکه چرا باید با تیم مذاکره برجام شخصی دو تابعیتی حضور داشته باشد که 7000 پوند از انگلیس حقوق بگیرد؟ عنوان کرد: چرا باید با لابی برادر رئیس جمهور کسانی در راس بانک‌ها قرار بگیرند که عناصر مسئله‌دار هستند و حقوق‌هایی تا بیش از 5 برابر رئیس جمهور آمریکا برای خود وضع می‌کنند؟ این عوامل نشان دهنده خطرات عظیمی است که کشور را تهدید می‌کند. 
کارشناس استراتژیک کشور اظهار کرد: امام راحل می‌‍فرمود نگذارید نامحرمان در جایگاه‌های مدیریتی کشور قرار بگیرند؛ این در حالی است که نامحرمان غارتگر در این دولت سمت گرفته اند. 
وی در پایان گفت: اگر چنین سوء استفاده‌هایی در کشور ژاپن، کره، اروپا یا آمریکا رخ می‌داد رئیس دولت خودش استعفا می‌داد، فسادهایی که توسط روسای برخی از بانک‌های رسمی رخ داده اگر در چین رخ می‌داد چنین مدیری را اعدام می‌کردند، اما از نظر دولت ما این مفسدین ذخیره نظام هستند. 

۹۵/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">