پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ

۰

وجود اسناد حکومتی نزد مسئولان سابق غیرقانونی است.

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ

اخیرا صوت منتظری توسط فرزندش منتشر شد. این صوت مربوط به دوران قائم مقامی وی و دیدار با برخی از مسئولان حکومتی بود. 

تمام اسناد مدارک و فیلم ها و صوت مذاکرات و جلسات غیر عمومی قائم مقام رهبری اسناد دولتی محسوب می گردند و وقتی وی از این سمت عزل گردید باید این اسناد نیز جمع آوری می گردید و این اسناد نمی تواند و نباید در دست فرزندش که هیچ مسئولیتی در نظام ندارد باقی بماند.

دستگاه های مختلف گزارشات متعددی را حتی گزارشات بکلی سری را به واسطه قائم مقام بودن آقای منتظری در اختیار وی قرار می دادند. دفتر وی در آن زمان حکم دفتر حکومتی را داشت ولی پس از عزل وی باقی ماندن این اسناد در دست بازماندگان او مجاز و قانونی نبوده است.

مثلا وقتی یک رئیس جمهور دوره اش تمام می شود نمی تواند اسناد موجود در ریاست جمهوری را بار بزند و به مکان دیگری منتقل کند. 

این موضوع در مورد اسناد مربوط به حضرت امام نیز صدق می کند و اسناد مربوط به حضرت امام (ره) نیز همین حکم را دارد و در حقیقت باید این اسناد مطابق با نظر رهبر بعدی نگهداری شود و نه خانواده رهبر قبلی. 

البته حضرت امام (ره) خود شخصا نگهداری اسناد را به فرزندشان مرحوم حاج احمدآقا سپردند. ولی تکلیف نگهداری این اسناد بعد از ایشان معلوم نگردیده است یا بنده از آن بی اطلاعم.

باید اطمینان یافت که افراد غیر مجاز یا مثلا افرادی که جزو فتنه گران هستند و یا افرادی که با حضرت امام (ره) زاویه فکری دارند از جمله برخی از نوه ها مثل خانم های اشراقی و همسرانشان نتوانند به این اسناد دسترسی پیدا کنند.

مناسب است قوانینی در باره اسناد دولتی و حتی نحوه انتشارشان و چگونگی اخذ مجوز انتشار آنها هرچه سریعتر تدوین گردد تا از ضایعات و خسارات آن جلوگیری گردد.

اینکه مثلا کسی که قبلا در جنگ مسئولیتی داشته و امروز در سمتی دیگر هرچند مهمتر در دستگاه های غیر نظامی قرار داشته باشد مجوزی برای انتشار آن و حتی انتشار خاطرات مربوطه به آن نخواهد بود مگر اینکه از مسئولان ذیریط فعلی اجازه انتشار بیابد.

بحرانکتاب بحران نوشته همیلتون جوردندر کتاب خاطرات هامیلتون جردن رئیس ستاد کاخ سفید در دوران کارتر که تحت عنوان بحران نوشته و منتشر شده است وی از لحظاتی می گوید که گروگانهای آمریکایی سفارت آمریکا در هواپیما نشسته و آماده ترک ایران بودند. مراسم انتقال ریاست جمهوری از کارتر به ریگان در حال انجام بود. هامیلتون می خواست قبل از اینکه ریاست جمهوری منتقل شود خبر پرواز گروگانها از تهران توسط کارتر بیان گردد. لذا هر لحظه با اطاق وضعیت ویژه کاخ سفید در تماس بود تا خبر را گرفته به کارت اعلام کند. 

وقتی دو رئیس جمهور با یکدیگر دست دادند یعنی ریاست جمهوری منتقل شده است.

بلافاصله هامیلتون با اطاق وضعیت ویژه کاخ سفید تماس می گیرد تا حداقل قبل از ترک تریبون کارتر خبر آزادی آنها را اعلام نماید. اما پاسخی که می شنود این است که دیگر مجاز نیستند اخبار را در اختیار وی قرار دهند زیرا دیگر کارتر رئیس جمهور نیست. 

این امر نشان می دهد که در جهان در مورد دسترسی افراد به اسناد چه قوانین منضبط و سختی در نظر می گیرند. ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

ضروری است مرکز پژوهش های مجلس، دستگاه های حکومتی، نظامی، امنیتی، حراست ها و دیگر مسئولان، تحقیقاتی در رابطه با وضع موجود و ضوابطی که باید به تصویب برسند تحقیق کنند و این امر به صورت قانون درآید.

محمدحسن قدیری ابیانه

۹۵/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">