پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ

۰

به گزارش فارس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در همایش «خسارت محض» اظهار داشت: مشکل ما از ایام انتخابات سال 92 شروع شد که برخی از نامزدها از بده بستان با آمریکا سخن گفتند.

وی افزود: وقتی افرادی سخن از بده بستان با آمریکا گفتند که دارای سوابق مسئولیتی و مدیریتی در کشور بودند، باعث شد که عامه مردم دچار شک و تردید شوند.

به اعتقاد این کارشناس مسائل بین‌الملل وقتی آقای روحانی در زمان انتخابات تصریح کردند که باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد به شرطی که چرخ کارخانجات ما هم بچرخد، به‌گونه‌ای این پیام به دشمن منتقل شد که اگر می خواهید چرخ سانتریفیوژها نچرخد باید چرخ کارخانه های ما از چرخش بایستد و لذا باید فشارهای اقتصادی افزایش یابد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: خانم کلینتون (وزیر خارجه وقت آمریکا) می‌گوید وقتی من این سخنان آقای روحانی را شنیدم، گفتم حالا وقتش است که تحریم‌ها را تشدید کنیم. سفرها و رایزنی‌های خانم کلینتون در ایام انتخابات ریاست جمهوری ایران به همین منظور صورت می‌گرفت.

وی برخی از شعارهای انتخاباتی و سخنان حسن روحانی در دفاع از برجام را به مثابه باج دادن عنوان و تصریح کرد: وقتی می‌گوییم چرخ سانتریفیوژها با چرخ کارخانه‌های ما به هم مرتبط است، مثل این است که به آدم‌ربا بگوییم ما به شما باج نمی‌دهیم، مگر اینکه فرزندمان را بدزدید.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اعلام خط قرمز بودن قطعنامه در شورای امنیت توسط روحانی که آن زمان دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی بودند، اشتباه بود، زیرا موجب شد آنها یک ضرب بروند سراق خط قرمز و گفت: می‌گویند آقای روحانی شیخ دیپلمات است، اما من در اظهارات ایشان دیپلماسی نمی‌بینم.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: اگر قطعنامه خط قرمز جمهوری اسلامی هم باشد، اما گفتن این سخنان از تریبون رسمی اشتباه است.

وی امضای شخصیت‌های فیلم‌سازی (کارگردانان، بازیگران،‌ هنرمندان و هنرپیشه‌ها) در کمپین هر توافقی بهتر از عدم توافق است را نادرست دانست و گفت: اگر این اقدام در آمریکا توسط هنرپیشه‌های آنان صورت گرفته بود، به سود ما بود، نه اینکه ما بخواهیم به دولت فشار بیاوریم و بگوییم حتماً باید توافق به هر قیمتی صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل از عدم پاسخ رئیس‌جمهوری کشورمان به گزافه‌گویی‌های اوباما انتقاد و خاطرنشان کرد: در دیپلماسی رسم است که پاسخ اظهارات خلاف‌واقع و ناصحیح را همتای آن شخصیت بدهد، اما چرا آقای روحانی پاسخ گزافه‌گویی‌های اوباما را نمی‌دهد؟ اما در عوض هر جا مقام معظم رهبری مطلبی را می‌فرمایند، آقای روحانی بلافاصله مخالف آن صحبت می‌کند.

قدیری ابیانه ادامه داد: بنده شنیده‌ام که آقای ناطق از آقای روحانی گلایه کرده‌اند که چرا هرچه رهبری می‌فرمایند شما بلافاصله در تریبون رسمی خلافش را اعلام می‌کنید که آقای روحانی پاسخ داده‌اند، من نخست می‌خواهم با این اظهارات افراطی‌ها را مشغول کنم و نیز به خارجی ها اعلام کنم که دولت مستقل است.

وی تأکید کرد: آقای روحانی می‌خواهد که اعلام کند دولت مستقل از چه کسی است؟ مستقل از ولایت‌فقیه؟ پس آن شعار ید واحده که در اسلام بر آن تأکید شده، چه می‌شود؟

این کارشناس مسائل بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملکرد دولت خلاف اقتصاد مقاومتی و مظهر آن فیش‌های نجومی است، گفت: دولتی‌ها، دزدان بیت‌المال را ذخیره نظام می‌دانند. با این منطق پس کسانی که به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام شده‌اند نیز ذخیره زیرخاکی نظام هستند.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه دولت ذاتاً به ملت اعتماد ندارد، گفت: ای‌کاش اعتماد دولت به غربی‌ها یک اعتماد احمقانه باشد، نه یک مأموریت آگاهانه.

وی اعتماد دولت یازدهم به غربی‌ها را با هدف انتخاباتی بودن تعبیر و تصریح کرد: دولت می‌خواهد به هر قیمتی 4 سال دیگر بر رأس قوه مجریه باقی بماند و برای نیل به این غایت حاضر است باج بدهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: زشت و قبیح است که کسی برای پیروزی در انتخابات بخواهد به سمت دشمن دست‌ِ یار دراز کند. ما از زبان مقامات خارجی می‌شنویم که آنها نگرانند بار دیگر رئیس‌جمهور نشود، مگر امام نمی‌فرمود؛ اگر دشمن از شما خوشش آمد باید در رفتار اشتباه خود تجدیدنظر کنید.

قدیری ابیانه گفت: چرا رئیس CIA از عدم موفقیت روحانی در سال 96 نگران است؟ ما باید در سال 96 بر خلاف میل رئیس‌ سازمان جاسوسی آمریکا عمل کنیم.

۹۵/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">