پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ق.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانهسفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا معتقد است که در یک سال باقیمانده تا پایان دولت یازدهم، افزایش سطح روابط میان ایران و انگلستان و انتصاب سفرای جدید آلمان و فرانسه با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات 96 و شکست اصولگرایان صورت گرفته است.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا و کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی فانوس به بررسی دلایل انتخاب سفرای ایران و انگلستان در سال پایانی دولت یازدهم که به سال انتخابات معروف است پرداخت. حاصل این گفت وگو در قالب یادداشت شفاهی منتشر شده است که در ادامه می خوانید:

نقش آفرینی سفارت انگلستان در فتنه سال 88 و دخالت های مکرر در امور داخلی ایران باعث شد مجلس شورای اسلامی در آذر ماه سال 90 تصمیم بگیرد روابط ایران و انگلستان در سطح کاردار محدود بماند اما این اجازه را هم به دولت داد که اگر تغییری در رفتار دولت انگلستان رخ داد به تصمیم خودش سطح روابط دو کشور را به سفیر ارتقاء دهد و هم اکنون دولت یازدهم با انتصاب حمید بعیدی نژاد، رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران به عنوان سفیر ایران در انگلستان و دریافت استوارنامه نیکولاس هاپتون به عنوان سفیر انگلیس در ایران با ارتقاء سطح روابط در حد سفیر موافقت کرده است.

نکته عجیب این است که نیکولاس هاپتون، سفیر انگلیس در ایران، سابق بر این مسئولیت امنیتی داشته و از متخصصین جنگ روانی است. حتی سفرای آلمان و فرانسه هم مسئولین امنیتی بودند و در جنگ روانی تخصص و تجربه دارند و با این وجود دولت ایران این سفرا را پذیرفته است. حال سئوال این است که چرا دولت به سفرای امنیتی پذیرش داده و استوارنامه های آنها را پذیرفته است.

از سوی دیگر دولت نگران امنیتی بودن سه سفیر اروپایی نیست و پشت این قضیه، منطق خاصی نهفته است. آن سفرا نیامده اند که علیه آقای روحانی و دولت و جناحش توطئه کنند بلکه به قصد کمک به آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وارد کشور شده اند.

بارها مقامات آمریکایی و از جمله رئیس سازمان سیا و مقامات غربی ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است روحانی در دور آینده رای نیاورد! همچنین رسانه های غربی بارها بر لزوم تلاش غرب برای پیشگیری از رای آوردن اصولگرایان و جلوگیری از پیروزی آنها در انتخابات 96 تاکید کرده اند. پس دلیلی ندارد که دولت روحانی نگران دخالت کدخدا باشد! در دوره قبل در سال 92 نیز تمام رسانه های کدخدا به نفع روحانی وارد میدان شدند.

فتنه 88 هم که به اعتراف خانم کلینتون توسط آمریکایی ها هدایت و حمایت می شد، پس نباید انتظار داشت سفرای جاسوس و متخصص در جنگ روانی توسط این دولت رد شوند.

البته مقامات آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و هم پیمانانشان در فتنه 88 از فتنه گران حمایت کردند و در سال 92 هم با تمام امکانات تبلیغاتی از آقای روحانی حمایت کرده و سعی کردند اصولگرایان را تضعیف کنند.

مقامات آمریکا از جمله سی آی ای نسبت به انتخابات 96 اظهار نگرانی کرده و اعلام کردند که روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شکست می خورد و تمایل شان را به حمایت از وی اعلام کردند، لذا در مرحله فعلی سفرای کشورهای خارجی و امکاناتشان را برای برنامه ریزی در جهت پیروزی روحانی در انتخابات آتی بکار گرفته اند.

اشکال دولت آقای روحانی این است که حمایت از بیگانگان از جمله دشمنان ایران از خودش را یک امتیاز تلقی می کند در حالی که از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) اگر کسی دید که دشمنی از او حمایت می کند باید بداند که اشکالی در او وجود دارد. اگر از این منظر به قضایا نگاه کنیم باید بفهمیم که این دولت پر از اشکال است لذا باید بدانیم که هیچگاه کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان از در دوستی با ملت ایران وارد نمی شوند و حتی اگر جایی اظهار دوستی بکنند که تا به حال نکرده اند فریبکاری ای بیش نخواهد بود و باید مراقب دخالت این کشورها در امور داخلی کشورمان باشیم.

همین دیروز دنیس راس، مشاور اسبق رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که دولت این کشور باید در دوران پس از توافق هسته‌ای، طیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را تقویت و طیف قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را تضعیف کند.

دنیس راس می گوید: اوباما نمی‌خواهد به گونه‌ای هم عمل کند که تندروهای ایران را تقویت کند. طیف روحانی بیشتر به سمت رویکرد عادی‌سازی روابط میان ایران و آمریکا متمایل است. اگر می‌خواهیم بر موازنه قدرت بین آنها اثر بگذاریم، راهش کنار آمدن با کارهایی نیست که قاسم سلیمانی در منطقه انجام می‌دهد، بلکه باید هزینه‌ها بر ایران را به خاطر اقدامات سلیمانی افزایش داد.
این تنها یک نمونه از مواضع مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

۹۵/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">