پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ق.ظ

۰

🔓کنگره آمریکا طرحی را در دستور کار بررسی دارد که هدف از آن ردیابی دارایی‌های مقامات ارشد نظام ایران در بانک‌های خارجی است. بر اساس این طرح، وزارت خزانه‌داری آمریکا باید ظرف 270 روز پس از ابلاغ قانون، فهرستی از دارایی‌های 202 مقام ایرانی در بانک‌های خارجی را به کنگره تحویل دهد.
🔒یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت «باراک اوباما» طرح موسوم به بررسی دارایی‌های خارجی مقامات ایرانی را وتو می‌کند، چراکه چنین طرحی می‌تواند اطلاعات محرمانه آمریکا را در معرض خطر افشا قرار دهد.
این طرح فعلا در کمیته‌های داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی است و برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تصویب در صحن مجلس نمایندگان و مجلس سنا و نهایتا امضا توسط رئیس‌جمهور است.
🔐اتفاقا تصویب این طرح به نفع ایران است زیرا معلوم می شود چه مقاماتی در خارج از ایران حساب بانکی و چه مقدار موجودی دارند. اینجا صحبت از حساب بانکی شخصی است و نه حساب بانکی دستگاه ها و ارگانها.
🔓این طرح می تواند به کشف عوامل بیگانه، رشوه خواران و دزدان بیت المال کمک کند. البته صرف داشتن حساب بانکی و موجودی دلیل بر خیانت نیست ولی به کشف خیانت ها کمک می کند.
🔏لذا پیشنهاد می کنم مجلس شورای اسلامی قوانینی برای کشف این حسابها و وجوه تصویب کند و مثلا مقامات ملزم به اعلام حساب بانکی خود و بستگان درجه یک خود در خارج از کشور و میزان آن شوند و اگر بعدا کشف شود که حساب بانکی داشته اند که اعلام نکرده اند به عنوان خلافکار مشخص و اعلام گردند.
🔏هم داشتن حساب و هم موجودی و گردش مالی باید مشخص گردد. اما این موضوع نباید فقط به مقامات عالی رتبه منحصر گردد. تمام کسانی که در معرض رشوه خواری وبوده و یا به بیت المال دسترسی دارند باید شامل این طرح شوند. مثلا در فروش نفت و یا واردات و صادرات کالاها از سوی دولت اقدام می کنند، تمام اعضای وزارت امور خارجه، تمام نمایندگان مجلس و حتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری و تمام شهرداران و معاونان و شهرداران مناطق و خلاصه تمام کسانی که می توانند در معرض فساد، رشوه، دعوت به خیانت و ... می شوند باید شامل این بررسی شوند.
🔏حتی باید این سوال به صورت مکتوب از آنها مطرح شود که آیا تابعیت کشور خارجی را هم دارند و یا آیا برای کسب تابعیت خارجی اقدام کرده اند یا نه؟
🔏مثلا اگر نامزدی درا ین رابطه دروغ بگوید و تأیید صلاحیت شده و برای ورود به مجلس رای هم بیاورد، هرگاه معلوم شود که او در مورد داشتن حساب بانکی در خارج از کشور و یا داشتن تابعیت خارجی و یا حتی تقاضای تابعیت خارجی دروغ گفته است از آن سمت عزل گردد.

۹۵/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">